25.000 kr i gave. - Hvad ville du gøre???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.625 visninger
31 svar
103 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Okay så sagen er den at min bedstemor lige har forkælet alle sine børnebørn med 25.000 kr hver.

- Mine står på min mors konto, for at det ikke skal gå ud over min kontanthjælp (indtil jeg finder job eller starter på udd. til august).

Men jeg er faktisk rigtig meget i tvivl om hvordan jeg skal bruge dem.

Jeg har nemlig et kreditlån på 25.000 kr, men som jeg har en meget overskuelig plan til at få ud af verdenen.  Mindst 6000 kr betaler jeg af når jeg får indskud tilbage fra den gamle lejlighed og til oktober får jeg min børneopsparing på 45.000 kr hvor resten så bliver banket af. Så egentlig har jeg ikke lyst til at bruge min gave på det lån, selvom det da så ville være ude af verdenen.

Jeg har også nogle lidt store ting jeg rigtig gerne vil købe inden skolestart. F.eks. en lille computer til 3000 kr, til skolebrug fordi den er noget lettere at have med at gøre. Cykel tasker så jeg kan købe lidt stort ind selvom jeg har min datter med på cykel. - 1000 kr.

Og en ny, dyr, god klapvogn med vendbart styr, god stor kalche bl.a. - 5000 kr +-.

Jeg mangler desuden også nogle møbler i min nye lejlighed som jeg egentlig godt ville kunne leve uden indtil jeg får børnecheck og børneopsparing og kan købe sådan lidt hen ad vejen.

Men hvad ville DU gøre hvis du stod i min situation?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Få gælden væk hurtigst muligt. Ingen grund til at den står og trækker renter længere end højst nødvendigt. Du får jo en god sjat penge  ud til oktober igen hvor du så kan spendere lidt på nogen luksus ting. Men i min verden må man betale det sure før det sjove  

Anmeld Citér

8. maj 2015

SandraXOXO

Jeg ville være supernedern og leve af dem. Ingen grund til at få kh hvis man har 25. Kilo i lommen. mener vist også at det er pænt ulovligt og bliver straffet hårdt hvis det bliver opdaget at du har skjult 25000 og fået kh på samme tid :/ 

Anmeld Citér

8. maj 2015

Jegkiggerpåfugle

Jeg havde også betalt gælden ud, man føler godt nok ikke man har fået noget for de 25.000 kr når man betaler gæld ud men på sigt så er du fri for renter og afdrag på det der skyldes så det er en gevinst på sigt 

Anmeld Citér

8. maj 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er jo bedrageri, du har gang i 

Anmeld Citér

8. maj 2015

Carina:-)

Jeg vil komme med det sure svar - at jeg synes du skal tage samfundsansvar og leve af de 25.000

Hvorfor synes du at du har ret til at modtage ydelse når du i principet kan klare dig selv?

Bliver lidt harm over at du bare skriver at du self har dem stående på din mors konto så du stadig kan modtage kh ...Æv 

Anmeld Citér

8. maj 2015

4kløver

Du er godt nok modig at skrive det herinde..  

men jeg ville også betale min gæld selv om det var surt 

Anmeld Citér

8. maj 2015

Patriark

MummiT skriver:

Okay så sagen er den at min bedstemor lige har forkælet alle sine børnebørn med 25.000 kr hver.

- Mine står på min mors konto, for at det ikke skal gå ud over min kontanthjælp (indtil jeg finder job eller starter på udd. til august).

Men jeg er faktisk rigtig meget i tvivl om hvordan jeg skal bruge dem.

Jeg har nemlig et kreditlån på 25.000 kr, men som jeg har en meget overskuelig plan til at få ud af verdenen.  Mindst 6000 kr betaler jeg af når jeg får indskud tilbage fra den gamle lejlighed og til oktober får jeg min børneopsparing på 45.000 kr hvor resten så bliver banket af. Så egentlig har jeg ikke lyst til at bruge min gave på det lån, selvom det da så ville være ude af verdenen.

Jeg har også nogle lidt store ting jeg rigtig gerne vil købe inden skolestart. F.eks. en lille computer til 3000 kr, til skolebrug fordi den er noget lettere at have med at gøre. Cykel tasker så jeg kan købe lidt stort ind selvom jeg har min datter med på cykel. - 1000 kr.

Og en ny, dyr, god klapvogn med vendbart styr, god stor kalche bl.a. - 5000 kr +-.

Jeg mangler desuden også nogle møbler i min nye lejlighed som jeg egentlig godt ville kunne leve uden indtil jeg får børnecheck og børneopsparing og kan købe sådan lidt hen ad vejen.

Men hvad ville DU gøre hvis du stod i min situation?

Jeg ville leve af pengene og fravælge kontanthjælp i den periode penge rækker.

Anmeld Citér

8. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Nu er der flere der skriver om bedrageri.. 
Sådan havde jeg faktisk slet ikke tænkt på det.

Og det skal jeg selvfølgelig slet, slet ikke ud i!

Så nej, kan godt se hvad I mener, og vil, nu I har gjort mig opmærksom på det også bruge dem til at leve for. 

Jeg blev nok bare lidt "fanget" af den måde min bedste fortælte det på, men kan da godt se nu at det ville være socialtbedrageri. Og det vil jeg på ingen måde stå inde for, er så meget imod den slags.

Tak for jeres svar

Anmeld Citér

8. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ej hvor dejligt for jer.

sikke en dejlig Bedste

Jeg personligt havde valgt at spare dem op til evt huskøb senere i livet. 

Min bankrådgiver har altid sagt at det er bedre at have både opsparing og gæld. End betale gælden ud og så ingen opsparing have. I så fald er det også nemmere at låne et større beløb senere hvis man har noget stående i samme bank. Samt at man kan vise at de godt kan blive stående uden at blive brugt.

det kan godt være at du får din børneopsparing senere, men hvorfor klatte de 25 væk når de til sammen kan give et stort beløb og næsten udbetaling til evt hus/lejlighed/rækkehus e.l.

Det car bare mine tanker

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.