Ikke så vild med grød/mos + tandfrembrud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

473 visninger
2 svar
0 synes godt om
8. maj 2015

Vivienne

Hej piger,

Min søn på 7 måneder vil ikke spise grød og mos. Jeg får 2-3 teskeer i ham, men det er så også det. Han har fået grød og mos i lidt over en måned nu. 

I starten spiste han mere.

Selvom jeg hver dag laver noget andet, vil han ikke have det nu.

For en uges tid siden kom der en tand frem, hvor han både har bøvlet med diarre og dårlig søvn. Jeg går ud fra at det også er derfor han ikke vil spise mad. Da det er omkring dette tidspunkt at han stoppede med at spise det.

Har I andre oplevet det på samme måde? 

Hvor lang tid gik der fra I begyndte at give jeres børn grød og mos til de begyndte at spise ok portioner?

På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hos os var det en lang proces da hun helst ikke ville spise andet end ved mig. Det fik rigtig godt i starten, og ja så pludseligt ville hun ikke. Forfra igen. Men her var der ingen tænder der forstyrrede. Det tog omkring en måneds tid før hun ville have grød igen. Grøntsagsmos og lignende har hun ikke ville have siden. 

Men fra min mødregruppe, hendes dreng nægtede fra den ene dag til den anden alt grød og mos. Han ville have det mad de andre fik. Så han fik små stykker kartofler, grøntsager osv. Som hun sagde: "ja så hvis vi fik flødekartofler, ja så gjorde han også". Det var da han blev 6 mdr. 

Anmeld Citér

8. maj 2015

Sujan

Min datter på 7 mdr. nægter også grød og mos... Hun vil helst kun spise rugbrød og ting hun selv kan holde... De sidste par dage har hun næsten kun spist ved mig... Tror det er sådan i perioder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.