Hej piger!
Åååh, jeg søger lidt råd, lidt forberedelsesteknikker kan man måske kalde det!
Min datter blev født 5 uger for tidlig, hvilket gjorde at jeg som første gangsmor blev så forfærdelig bange, og skræmt over alle de ting, alarmer osv der foregår når man ligger 1 måned indlagt på en neonatal afdeling. Jeg har haft utrolig svært ved at få min datter passet, selv af hendes far herhjemme (vi er stadig sammen, og bor sammen). Jeg kan lige klare at han har hende lidt hvis jeg skal sove..
Hendes start på livet var ret hård, men masse problemer med vejrtrækning, mave problemer og kolik i 4 måneder osv, gjorde at jeg måtte sige at jeg havde brug for at sove. Min kæreste kunne ikke passe hende der, så min fantastiske storesøster tilbød at passe hende i nogle timer. Jeg måtte give op, jeg kunne ikke finde ro eller slappe af, og jeg måtte hente min lille prinsesse grædende fordi jeg savnede hende så meget!
Bum... Nu er hun jo ved at blive stor. Hun er på movicol og bio gaia dråber, og tingene kører MEGET BEDRE! Men men men.... Til juli skal hun starte i sin vuggestue! Der er hun 10 måneder. Jeg har sat 1,5 måned af til indkøring pga hun er meget sensitiv pga den fortidige fødsel, så hun når næsten at blive 1 år før jeg selv starter i skole.
Men jeg frygter det så meget! Jeg har brug for nogle tips til at tackle det. Jeg har virkelig ikke lyst til at aflevere hende hos nogle, selvom jeg ved at det skal hun, da vi ikke økonomisk ville få det til at køre rundt hvis jeg gik hjemme.
Hvad gjorde i mødre, for at forberede jer selv på at skulle aflevere jeres små elsklinger? Jeg ved jo godt at de er uddannede, og at de selvføglelig tager sig godt af min (ikke så meget mere!) lille pige, men man har bare det der... Kunne du ikke starte som 10 årig i stedet? :-D
Anmeld
Citér