Baby på tre måneder vil ikke sove alene.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.132 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. maj 2015

Mor til guldklumpen

Ja som overskriften siger, har jeg en fantastisk lille søn på tre måneder, som ikke vil sove for sig selv. Når han skal sove går jeg enten med barnevognen, eller bruger en slyngevugge. Problemet er bare at han vågner så snart de ikke bevæger sig. Bevæger de sig kan han sagtens sove to timer. Om aftnen vil han ingenting, og der må vi gå rundt med ham indtil han sover. Men hvis vi lægger ham vågner han. Meget sjældent falder han i søvn når jeg ammer. Jeg synes bare det er ekstremt hårdt, at jeg aktivt skal få ham til at sove og blive i søvnen. Så håber der er nogle der har nogle gode råd? . Han vil heller ikke bruge sut, hvilket jeg har kæmpet for. Da jeg føler han bruger mig som sut om natten. Men hvis der er nogle gode råd, tager jeg imod dem med kyshånd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2015

Emisoph

Det lyder ligesom her. 

Vi prøvede vitterligt ALT og ad flere omgange. Det eneste der duede var slyngevuggen, så jeg sad i en stol ved siden af ved hver lur og vuggede...... Forsøgte ugentligt at skippe slyngevuggen men uden held.

Da hun var 6 måneder og 3 uger ved et af de sædvanlige forsøg lagde hun sig pludselig til at sove i sengen uden bevægelse og sådan har det været siden! Hun er 8 måneder nu og har ikke behøvet at have vuggen frem en eneste gang!

Desuden sov hun kun 30 min ad gangen.

Det eneste der hjalp her var tiden.. Dog gav det en smule da hun kom til kiropraktor og fik låst spændinger i nakke og skulder op!

Anmeld Citér

6. maj 2015

Bissen

Mor til William feb 2015 skriver:

Ja som overskriften siger, har jeg en fantastisk lille søn på tre måneder, som ikke vil sove for sig selv. Når han skal sove går jeg enten med barnevognen, eller bruger en slyngevugge. Problemet er bare at han vågner så snart de ikke bevæger sig. Bevæger de sig kan han sagtens sove to timer. Om aftnen vil han ingenting, og der må vi gå rundt med ham indtil han sover. Men hvis vi lægger ham vågner han. Meget sjældent falder han i søvn når jeg ammer. Jeg synes bare det er ekstremt hårdt, at jeg aktivt skal få ham til at sove og blive i søvnen. Så håber der er nogle der har nogle gode råd? . Han vil heller ikke bruge sut, hvilket jeg har kæmpet for. Da jeg føler han bruger mig som sut om natten. Men hvis der er nogle gode råd, tager jeg imod dem med kyshånd.

Vi havde samme problem. 

Jeg fik det råd at lære hende at falde i søvn i en barnevogn som stod stille. Altså lille hende, vugge hvis hun er ked og ellers bare være der og nusse. Det tog et par dage, men så tog hun nogle gode lure. 

Mth natten har jeg desværre ingen råd - der har min datter altid sovet godt 

Anmeld Citér

6. maj 2015

Mor til guldklumpen

Okay dejligt at høre at det kan blive bedre med tiden

Anmeld Citér

6. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Det lyder fuldstændig som min datter. 
Fra hun blev født til hun blev 4 mdr var jeg nødt til at vugge hende i søvn (i lift, armene eller barnevognen) hvergang hun skulle sove. Og jeg skulle vugge længe indtil hun sov helt tungt, og hvis jeg så satte hende/stoppede bevægelsen så måtte jeg ikke rykke liften eller flytter barnevognen mere før hun var vågen, hvis jeg ville undgå at vække hende. 

Da hun blev 4 mdr købte jeg en voksipose og det var bare det bedste køb nogensinde. Hun faldt i søvn når jeg bar hende ned af trappen (fra 2. sal) og sov derefter 3 timer i en stillestående barnevogn 

Og der gik ikke længe før hun også lærte at falde i søvn selv i sengen, evt skulle jeg bare lige holde en hånd på hende om aftenen

Anmeld Citér

7. maj 2015

Mor til guldklumpen

Okay så må jeg bare prøve at holde ud . Og bare nyde at han vil være tæt på sin mor. 

Anmeld Citér

8. maj 2015

Anonym

Mor til William feb 2015 skriver:

Min søn var akkurat det samme. I hans tilfælde fordi han er særligt sensitiv. Jeg kan anbefale dig at læse Elaine Arons bog om sensitive, for at se ad om han passer ind i symptomerne og hvis han gør, så kan du der få mange gode råd til hvordan det tackles.

Når din søn er 4-6 mdr gammel og må gå over til almindelig kost så kan jeg anbefale stærkt at købe noget kirsebærsaft og give ham en dl. morgen og aften. Det er bevist at det hjælper til bedre søvn, fordi det øger søvnhormonet i kroppen.

Ud over dette så handler det meget om at gøre hverdagen så tryg og afslappet som muligt og så reglmæssig som muligt.

Det er også en god ide at få tjecket ved ørelæge om han har væske i ørerne, for det kan også skabe de problemer og det kan afhjælpes.

Jeg kan ikke komme med så meget trøst lige nu, for det er træls at stå med og man bliver så ked af at se de andre i mødregruppen osv som bare sover og sover. Men han kan ikke gøre for det og det kan du heller ikke. Du har simpelthen bare fået en ikke-super-sover. Den eneste trøst jeg kan byde ind med er at det bliver bedre med tiden, selv om der måske går noget tid endnu

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.