Mor til William feb 2015 skriver:
Ja som overskriften siger, har jeg en fantastisk lille søn på tre måneder, som ikke vil sove for sig selv. Når han skal sove går jeg enten med barnevognen, eller bruger en slyngevugge. Problemet er bare at han vågner så snart de ikke bevæger sig. Bevæger de sig kan han sagtens sove to timer. Om aftnen vil han ingenting, og der må vi gå rundt med ham indtil han sover. Men hvis vi lægger ham vågner han. Meget sjældent falder han i søvn når jeg ammer. Jeg synes bare det er ekstremt hårdt, at jeg aktivt skal få ham til at sove og blive i søvnen. Så håber der er nogle der har nogle gode råd?
. Han vil heller ikke bruge sut, hvilket jeg har kæmpet for. Da jeg føler han bruger mig som sut om natten. Men hvis der er nogle gode råd, tager jeg imod dem med kyshånd
.
Min søn var akkurat det samme. I hans tilfælde fordi han er særligt sensitiv. Jeg kan anbefale dig at læse Elaine Arons bog om sensitive, for at se ad om han passer ind i symptomerne og hvis han gør, så kan du der få mange gode råd til hvordan det tackles.
Når din søn er 4-6 mdr gammel og må gå over til almindelig kost så kan jeg anbefale stærkt at købe noget kirsebærsaft og give ham en dl. morgen og aften. Det er bevist at det hjælper til bedre søvn, fordi det øger søvnhormonet i kroppen.
Ud over dette så handler det meget om at gøre hverdagen så tryg og afslappet som muligt og så reglmæssig som muligt.
Det er også en god ide at få tjecket ved ørelæge om han har væske i ørerne, for det kan også skabe de problemer og det kan afhjælpes.
Jeg kan ikke komme med så meget trøst lige nu, for det er træls at stå med og man bliver så ked af at se de andre i mødregruppen osv som bare sover og sover. Men han kan ikke gøre for det og det kan du heller ikke. Du har simpelthen bare fået en ikke-super-sover. Den eneste trøst jeg kan byde ind med er at det bliver bedre med tiden, selv om der måske går noget tid endnu 
Anmeld
Citér