Eksperthjælp: Kære Vicki

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

877 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. maj 2015

Rikke Nielsen

Hej Rikke.

Jeg er 33 år og har gået i fertilitetsbehanling, men lige nu tager vi en pause. Jeg er så gået hen og er blevet gravid naturligt, testede positivt første gang den 19 april. Var allerede til scanning den 21 april grundet vores fortid. Hun kunne kun se en tom blommesæk, intet foster. Hun sagde jeg ikke skulle bekymre mig, da jeg nok ikke var så langt henne som vi regnede med (har ikke haft kontrol over min mens, så kan ikke huske sidste mens første dag) Vi skulle til scanning 9 dage senere, og det viste stadigt bare et tomt æg Skal til scanning igen den 13 maj, men jeg er simpelthen så nervøs og har opgivet alt håb. Syntes der er utroligt lang tid til, og jeg kan slet ikke slappe af i kroppen, og er bare så ked af det hele tiden.

Kan man ikke komme til en scanning via egen læge inden den 13, da jeg slet ikke kan overskue at vente til den 13 maj, for måske bare at opdage at der stadigt intet er sket, og jeg skal have en medicinsk abort.

Jeg har prøvet at blive gravid i 12 år, så jeg er så ked af det. En lykke der kun varede så kort, for har været så ked af det allerede siden første scanning.

Mvh Vicki Pedersen

Rikkes svar

Kære Vicki

Jeg vil starte med at sige tillykke med graviditeten.

Når man ikke ved hvor langt man er henne i graviditeten og så kommer til 1. scanning, så risikerer vi jo, at man ikke er langt nok henne til at se et foster i livmoderen.

Det første vi kan se ved en scanning er at der sker en udfyldning af livmoderen og der dannes fostervand i livmoderen.

Dernæst kan vi begynde at se en blommesæk ( Det ligner en rund cirkel udfyldt af væske)- det du nok her kalder et tomt æg. Men vi skal altid se en blommesæk før vi kan se et foster. Når vi ser blommesækken er man som regel omkring 6. uge.

I 7. uge kan vi begynde at se et lille foster svarende til 0,2 mm. I 8. uge skal vi kunne se hjerteblink.

Så med det du fortæller, så tro jeg bare ikke du har været ret langt henne ved 1. scanning. Så opgiv slet ikke håbet, men giv dig tid til næste scanning.

Held og lykke

Mange hilsner fra Rikke Nielsen

Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.

Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.