Hvordan skriver i en god ansøgning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.043 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2015

Anonym trådstarter

Som overskriften siger. Jeg er snart færdiguddannet. Jeg skal have skrevet en professionel ansøgning. Hvad er jeres opskrift på en god jobansøgning? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2015

lille-fisen

Først en kort tekst om din motivation for at søge jobbet der for Guds skyld ikke indledes med "jeg så annoncen der og der og er super interesseret" 

derefter et længere stykke med hvordan dine kompetencer og erfaring fra fx studiejobs er med til at du kan løse konkrete opgaver i jobbet. Vær meget specifik når du beskriver hvilke konkrete opgaver du kan løse og dine konkrete kompetencer. 

Sidst et lille stykke om dig som kollega/medarbejder/person fx at du er social, videbegærlig, fagligt nysgerrig, fungerer godt i team arbejde osv. 

Sådan har jeg bygget mine ansøgninger op da jeg søgte job

Anmeld Citér

4. maj 2015

aarhusmor

Jeg har altid bygget mine ansøgninger op over denne model:

http://da.wikipedia.org/wiki/AIDA_%28kommunikationsmodel%29

Det er en model man typisk bruger i reklamebranchen til at sælge produkter. Den virker ganske godt i ansøgninger

Anmeld Citér

4. maj 2015

Anonym trådstarter

lille-fisen skriver:

Først en kort tekst om din motivation for at søge jobbet der for Guds skyld ikke indledes med "jeg så annoncen der og der og er super interesseret" 

derefter et længere stykke med hvordan dine kompetencer og erfaring fra fx studiejobs er med til at du kan løse konkrete opgaver i jobbet. Vær meget specifik når du beskriver hvilke konkrete opgaver du kan løse og dine konkrete kompetencer. 

Sidst et lille stykke om dig som kollega/medarbejder/person fx at du er social, videbegærlig, fagligt nysgerrig, fungerer godt i team arbejde osv. 

Sådan har jeg bygget mine ansøgninger op da jeg søgte job

Tak begge to :-) også mest opstillingen og hvad der er vigtigst at få med. Jeg er heldigvis ret bevidst om min faglighed og kompetencer, da jeg skal søge indenfor min uddannelse :-) er færdiguddannet til sommer som pædagog :-) Disse ansøgninger betyder bare så meget mere end dem man lavede for at få et job på Shell som ungarbejder :-) mange år siden jeg skrev en sidst. Så taaaak. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.