Et lille bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.691 visninger
10 svar
1 synes godt om
3. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeg vil hører jer der har holdt i et lille bryllup hvordan i har gjort det?

Antal gæster og hvem var med 

Hvor holde i det

Hvad lavede i selv 

Hvordan var jeres invitation, bordkort og pynt

Og alle de andre ting som i har lyst til at fortælle 

I må meget gerne fortælle hvad det kostede 

Jeg drømmer selv om et kirke bryllup med den nærmeste familie og venner. En hyggelig fest med god mad og noget at drikke(ikke en fest hvor folk drikker sig fulde til langt ud på natten) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2015

Dorthe1986

Vi skal giftes 20. Juni og det bliver et lille bryllup eller så lille vi kan gøre det :-) vores budget er 15000.

Vi bliver gift i kirke og holder fest i selskabslokale bagefter.maden bestiller vi udefra og har en dame i køkkenet til at hjælpe.

VI har inviteret 51 og det er den nærmeste familie :-) og et par enkelte venner :-) 

vi har selv lavet indbydelser og laver selv bordkort osv også. Farverne holdes i grøn pastel og lyserød pastel :-)

Anmeld Citér

3. maj 2015

JC2014

Profilbillede for JC2014

Min mand og jeg blev gift i december sidste år, altså for omkring 5 måneder siden. Det var et meget lille bryllup, men stadig et kirkebryllup. Vi var omkring 20 mennesker i kirken og til festen inklusiv os selv. Det var den nærmeste del af min familie, samt et par nære venner. Min mand har desværre ikke rigtig noget familie andet end os og sin mor tilbage. Vi havde selvfølgelig været flere, hvis han også havde haft noget mere familie (nu er vi selvfølgelig også blevet en familie). Festen blev holdt ude hos min mor og stedfar som har et stort hus (vi har selv kun en lejlighed). Dermed sparede vi også nogle udgifter i form af leje til et festlokale. Vores invitationer bestilte vi på en side på nettet som kunne speciallave det med vores navne og billeder på noget papir af god kvalitet. Det var virkelig det værd synes jeg. Det gav vi ca. 300 kr. for. Bordkort og pynt fandt vi rundt omkring på en festside på nettet. Lysestager kunne vi låne os til. Vielsesringe bestilte vi speciallavede fra en side på internettet. Maden bestilte vi udefra, og det samme gjorde vi med bryllupskagen. Vi havde også valgt at prioritere at bruge penge på en ordentlig bryllupsfotograf til at tage brudebilleder i kirken. Det var dog kun til vores bryllupsbilleder. Til festen skiftedes nogle af gæsterne til at tage billeder med min mands spejlreflekskamera som han havde i forvejen (han er selv hobby-fotograf). Alt min mands tøj var nyt, men min kjole købe vi brugt. Den havde kun været brugt en enkelt gang. Nyprisen med alt jeg fik med (underskørt og slør) var 16.000 kr., og jeg fik det for 2000 kr. Kjolen havde endda været til rens inden! Den var fuldstændig som ny! Dette er helt sikkert et sted jeg kan anbefale at spare! Alt i alt løb vores bryllup med vielsesringe, professionel bryllupsfotograf, tøj til brudeparret, mad samt bryllupskage udefra, samt invitationer, pynt og diverse op i 20.000, som var det budget vi på forhånd havde valgt at lægge. Vi havde det mest vidunderlige lille bryllup! Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at skrive privat til mig.  

Anmeld Citér

3. maj 2015

Jegkiggerpåfugle

Anonym skriver:

Jeg vil hører jer der har holdt i et lille bryllup hvordan i har gjort det?

Antal gæster og hvem var med 

Hvor holde i det

Hvad lavede i selv 

Hvordan var jeres invitation, bordkort og pynt

Og alle de andre ting som i har lyst til at fortælle 

I må meget gerne fortælle hvad det kostede 

Jeg drømmer selv om et kirke bryllup med den nærmeste familie og venner. En hyggelig fest med god mad og noget at drikke(ikke en fest hvor folk drikker sig fulde til langt ud på natten) 

Vi blev gift i 2013,

budgettet lød på 20000,- 

vi holdet kirkebryllup, i forsamlingshus med helstegt pattergris med tilbehør, drikkelse hentet i Tyskland, havde veninder i køkkenet og lavede alt pynt og invitationer selv - vores farver var blå/hvid/sølv - startede i januar med planlægningen og var klar den 1. Juni

vi var 35 personer

Anmeld Citér

3. maj 2015

Benjamins'mor

Vi slog det godt nok sammen med barnedåb.

Men vi holdt det i et lille selskabslokale i det boligselskab jeg bor i. 

Vi var 21 i alt inkl os selv. 

Vi fik mad fra jysk dinner. 

Svigermor lavede pastasalat ogtarteletter. Kage købte min oldemor som ekstra gave hos en bager. 

Bordkort lavede jeg selv. 

Vi købte blomster dekorationer til bordet hos en blomsterhandler og så havde vi silke rosenblade spredt udover bordet og barnevogne lavede i perler. 

Anmeld Citér

3. maj 2015

Anonym trådstarter

Lyder til at være nogle hyggelige bryllupper.  

JC2014 hvor bestilte i iinvitationer? 

Anmeld Citér

4. maj 2015

serinasmor

Dorthe1986 skriver:

Vi skal giftes 20. Juni og det bliver et lille bryllup eller så lille vi kan gøre det :-) vores budget er 15000.

Vi bliver gift i kirke og holder fest i selskabslokale bagefter.maden bestiller vi udefra og har en dame i køkkenet til at hjælpe.

VI har inviteret 51 og det er den nærmeste familie :-) og et par enkelte venner :-) 

vi har selv lavet indbydelser og laver selv bordkort osv også. Farverne holdes i grøn pastel og lyserød pastel :-)

Er imponeret - 51 personer til bryllup for 15000 ....

Wow 

Hvad har I gjort med invitationer , tøj, bordpynt , drikkevarer osv 

Anmeld Citér

4. maj 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

nu er vi kun kommet til opsparingen til et bryllup.

men vi vil max blive 25 personer.

vi satser på en buget til 30.000 kr i kirke og på resturante således vi ikke selv skal lave noget.

Anmeld Citér

5. maj 2015

Anonym trådstarter

Flere der vil fortælle? 

Hvis nogle af jer har lavet invitationer på nettet hvilken side brugte i så??

Anmeld Citér

5. maj 2015

Mor til F

Vi blev gift i oktober 14,  samme dag, som vores datter Freia blev døbt

Vi havde inviteret 52 gæster inkl.  os selv,  men blev omkring 40 tror jeg. 

Vi lånte lokalet ved siden af kirken,  hvor der var både borde,  stole, alt service og bestik + en kirketjener til at hjælpe. Vi gav 926 kr for lokalet. 

Vi købte vaser og duge i Ikea til billige penge.

Min mand lejede et jakkesæt + sko for 1100 kr

Min kjole blev købt i FN92,  en vintage butik, med kjole,  ændringer,  hårpynt + sko 3500-4000 kr

Vores datters dåbskjole + kyse kostede 400 kr

Vi købte 2 kager hos bageren - en bryllupskage og en dåbskage, magen til hinanden - dog kun til 35 personer,  da de var kæmpe store, 1700 kr + leje af fade.  

På dåbskagen var der dåbssko og på bbryllupskagen et brudepar

Vi købte småkager, chips,  the og bailey (vi fik kaffe af svigermor).

Det løb op i ca 10000 kr

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.