Barnevogn/ kombivogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. maj 2015

Højgaard

Hej

Ja, det lyder måske lidt dumt, men jeg forstår ikke helt ideen i kombivogn i forhold til når barnet skal sove. Der er en lift som måske har liggemålet 80 cm, så kan barnet vel kun bruge kombivognen som soveplads indtil det er 80cm? Hvad så derefter? Barnet har jo stadig brug for søvn som f.eks. 2 årige??

Jeg har brug for lidt hjælp her.. Forstår det ikke rigtigt, og min sundhedspl. sagde at vi ikke kunne nøjes med en lift og en klapvogn, da barnet ikke måtte sove i klapvognen??!

Mvh. Camilla

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2015

Mutti2B

Det er jo ikke livsnødvendigt at barnet sover i en barnevogn. Min datter sov fra hun var ca 1 år inde i tremmesengen. 

Hvorfor skulle barnet ikke måtte sove i en klapvogn. Så længe sædet ligger helt ned og der ikke er alt for koldt (da den jo ikke er isoleret), ja så forstår jeg det ikke 

Anmeld Citér

3. maj 2015

Højgaard

Mutti2B skriver:

Det er jo ikke livsnødvendigt at barnet sover i en barnevogn. Min datter sov fra hun var ca 1 år inde i tremmesengen. 

Hvorfor skulle barnet ikke måtte sove i en klapvogn. Så længe sædet ligger helt ned og der ikke er alt for koldt (da den jo ikke er isoleret), ja så forstår jeg det ikke 

Jeg ved det ikke, det var bare det min sundhedspl. sagde. Og det er vores første barn, så jeg har ikk prøvet det før. Men jeg tænker mere på når barnet er i dagpl. eller vuggestue, der skal de vel også sove ude eller?

Anmeld Citér

3. maj 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Højgaard skriver:

Jeg ved det ikke, det var bare det min sundhedspl. sagde. Og det er vores første barn, så jeg har ikk prøvet det før. Men jeg tænker mere på når barnet er i dagpl. eller vuggestue, der skal de vel også sove ude eller?

Man bestemmer jo selv, der er ikke noget krav om en BV hos dagplejen, de har madrasser til rådighed. Men HVIS man vil bruge vogn, ja så er der nogle krav: det skal sikkert (fx 4 hjul), dp skal ikke bukke sig ned (som ved en klapvogn) osv

kombivogne kan jo fået i mange udgaver, også nogen hvor barnet sagtens kan sove (i klapvognsdelen) når det er 2-3 år. Så kan man købe en billig brugt BV til dagplejen, og på den måde spare penge

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.