Bolig omkring kbh?? hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.606 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. maj 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har snakket om at flytte til københavn en gang til efteråret.

Problemet er bare at vi kun vil have omkring 9400 kr til rådig pr mdr resten af dette år. (pga af en fejl jeg har lavet med skat har jeg et meget lille personfradrag i 2015 men det ser meget bedre ud efter nytår)

Vi er begge under uddannelse, på su og har et barn på 10 mdr.

Det ville ikke være noget problem at bo lidt uden for selve København, altså i storkøbehavn. Vi ville da foretrække at bo midt i købehavn men ved at det ikke er realistisk.

Vi vil have behov for at have 3 værelser + stue/køkken/bad grundet min kærestes arbejde.

Tror I det vil være muligt at finde noget? Kan I evt anbefale nogle boligselskaber el. -portaler at søge fra? (Har prøvet boligportalen uden held)

Eller skal vi vente til efter nytår (hvor jeg er igang med uddannelse efter barsel og vores datter har gået i vuggestue næsten et år)?

Alle råd modtages med kyshånd!

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

2. maj 2015

Anonym trådstarter

Ingen? 

Anmeld Citér

2. maj 2015

EBK

Profilbillede for EBK

Mener du 3 soveværelser + stue? 

Så er det jo bare, at skrive jer op i alle mulige boligselskaber til 4værelses lejligheder. 

FSB har relativt kort ventetid på lejligheder i Nordvest, men generelt er det ikke nemt at finde 4værelses lejligheder i København.

ellers er der privat udlejning, men der skal man som regel kende nogen, som kender nogen.

Anmeld Citér

2. maj 2015

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Mener du 3 soveværelser + stue? 

Så er det jo bare, at skrive jer op i alle mulige boligselskaber til 4værelses lejligheder. 

FSB har relativt kort ventetid på lejligheder i Nordvest, men generelt er det ikke nemt at finde 4værelses lejligheder i København.

ellers er der privat udlejning, men der skal man som regel kende nogen, som kender nogen.

Det er nemlig det jeg mener.

Har fundet ud af at jeg har regnet forkert og vi (med sulån) vil have 16931 kr udbetalt hver måned. Det gør det heldigvis lidt bedre.

Men vi kender absolut ingen boligselskaber på sjælland, så det er også lidt der vi mangler råd

Anmeld Citér

2. maj 2015

EBK

Profilbillede for EBK
Anonym skriver:

Har fundet ud af at jeg har regnet forkert og vi (med sulån) vil have 16931 kr udbetalt hver måned. Det gør det heldigvis lidt bedre.

Men vi kender absolut ingen boligselskaber på sjælland, så det er også lidt der vi mangler råd

Du skal ihvertfald sørge for, at blive skrevet op på venteliste hurtigst muligt. Det er jo normalt med ventetid på mellem 7-10 år, og til de større lejligheder er det ofte længere.

Tingbjerg er det nemt at få lejlighed i, men jeg ved ikke om det er noget for jer? Hundige og Albertslund er også gode muligheder.

Anmeld Citér

2. maj 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Men i kan jo ikke bruge det hele på husleje? Hvor meget kan i max betale? 

Jeg vil sige det stort set er umuligt at finde en 4-værelses lejlighed i KBH til en pris i kan betale med mindre i kender nogen eller har stået på venteliste i lang lang tid. 

Anmeld Citér

2. maj 2015

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Men i kan jo ikke bruge det hele på husleje? Hvor meget kan i max betale? 

Jeg vil sige det stort set er umuligt at finde en 4-værelses lejlighed i KBH til en pris i kan betale med mindre i kender nogen eller har stået på venteliste i lang lang tid. 

Vi tænker at vi ville kunne bruge ca 7000 kr inkl forbrug på husleje. Vi ved godt at det ikke er realistisk at bo inde i københavn, men det ville også være helt perfekt at bo f.eks. i Albertslund, Glostrup eller sådan noget.

Anmeld Citér

2. maj 2015

EBK

Profilbillede for EBK
Anonym skriver:

Vi tænker at vi ville kunne bruge ca 7000 kr inkl forbrug på husleje. Vi ved godt at det ikke er realistisk at bo inde i københavn, men det ville også være helt perfekt at bo f.eks. i Albertslund, Glostrup eller sådan noget.

7000 kr. Inkl forbrug for en 4værelses lejlighed i København vil jeg ikke tro er realistisk.

Anmeld Citér

2. maj 2015

jenny4

Profilbillede for jenny4
EBK skriver:

7000 kr. Inkl forbrug for en 4værelses lejlighed i København vil jeg ikke tro er realistisk.

Det er jeg enig i..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.