Gode råd søges .. 3 uger gammel, meget hård mave..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.658 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. maj 2015

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg har en 3 uger gammel dreng, der siden i mandags er 100% flaskebarn.. Jeg havde startet med at supplere min amning med Allomin, hvilket gik godt. Derfor har jeg benyttet Allomin siden mandag. Men det sidste 1 1/2 døgn har han haft SÅ ondt i maven, han græder meget og sover næsten ikke da han vågner med pressetrang hele tiden. Han presser og presser og bliver meget rød i hovedet, men der kommer ingenting. Han har ikke haft afføring siden natten til torsdag.. 

Jeg kan desværre først fange min sundhedsplejerske igen mandag, hvorfor jeg spørger jer :-)

Jeg har købt Allomin syrnet i håbet om at det kan hjælpe .. Men hvor mange flasker om dagen ville i give ham med det? 

Han spiser pt 8 gange i døgnet, 100ml pr gang. Lyder det okay? Han vejer ca 4000 gram.. 

Håber nogen vil komme med lidt råd.. Det er så hjerteskærende at se ham presse konstant og græde, uden jeg kan trylle smerten væk med det samme.. Det hjælper dog gerne at ligge/sove i mors arme :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2015

Fremad

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg har en 3 uger gammel dreng, der siden i mandags er 100% flaskebarn.. Jeg havde startet med at supplere min amning med Allomin, hvilket gik godt. Derfor har jeg benyttet Allomin siden mandag. Men det sidste 1 1/2 døgn har han haft SÅ ondt i maven, han græder meget og sover næsten ikke da han vågner med pressetrang hele tiden. Han presser og presser og bliver meget rød i hovedet, men der kommer ingenting. Han har ikke haft afføring siden natten til torsdag.. 

Jeg kan desværre først fange min sundhedsplejerske igen mandag, hvorfor jeg spørger jer :-)

Jeg har købt Allomin syrnet i håbet om at det kan hjælpe .. Men hvor mange flasker om dagen ville i give ham med det? 

Han spiser pt 8 gange i døgnet, 100ml pr gang. Lyder det okay? Han vejer ca 4000 gram.. 

Håber nogen vil komme med lidt råd.. Det er så hjerteskærende at se ham presse konstant og græde, uden jeg kan trylle smerten væk med det samme.. Det hjælper dog gerne at ligge/sove i mors arme :-) 

prøv at skift 2 måltider ud med den syrnet.. andet kan give ekstrem luft i maven... 

desværre skal du nok igang med at give movicol, så der kan komme gang i maven igen.. ring evt til vagtlægen nu det er helligdag.. sørg for at cykel godt med fusserne og evt ligge på maven (under opsyn)

Anmeld Citér

1. maj 2015

Masig

Vores fik udelukkende grøn allomin og så er vi langsomt begyndt at skifte en flaske ud ad gangen med alm erstatning da han gylper virkelig meget af den grønne. Og så får han et halvt brev movicol om dagen...

Anmeld Citér

1. maj 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

prøv at skift 2 måltider ud med den syrnet.. andet kan give ekstrem luft i maven... 

desværre skal du nok igang med at give movicol, så der kan komme gang i maven igen.. ring evt til vagtlægen nu det er helligdag.. sørg for at cykel godt med fusserne og evt ligge på maven (under opsyn)

Tak for dit svar.. Det vil jeg prøve.. Så kan jeg efter weekenden justere anderledes efter snak med sundhedsplejersken.. :-)

Jeg ville lige prøve at kontakte vagtlægen, men havde lykkeligt glemt højtalerne i min telefon ikke virker, da jeg tabte den i toilettet igår  Men jeg prøver at ringe til dem senere, når kæresten er hjemme.. 

Anmeld Citér

1. maj 2015

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Vores fik udelukkende grøn allomin og så er vi langsomt begyndt at skifte en flaske ud ad gangen med alm erstatning da han gylper virkelig meget af den grønne. Og så får han et halvt brev movicol om dagen...

Tak for dit svar.. Jeg håber den grønne allomin kan hjælpe ham.. Jeg tør bare ikke skifte alle flaskerne med det samme, selvom jeg tænker han på sigt skal have udelukkende den.. Men kan godt være jeg skal have fat i noget movicol..

Havde også overvejet nutramigen fra apoteket, hvis dette ikke virker.. 

Anmeld Citér

1. maj 2015

Emisoph

Min datter var godt nok 4 måneder da maven drillede (fik blå Allomin inden), men hun fik udelukkende grøn allomin fra den ene dag til den anden, da der skulle gang i systemet og vi ville undgå movicol/lactulose/mikrolax.. Der gik alligevel et par dage før nkget skete, men der er intet i vejen for at give ren grøn. Det har hun fået siden selvom maven kom i orden (hun kunne bedre lide den) og hun er 8 måneder nu

Anmeld Citér

1. maj 2015

Emisoph

Desuden har en bekendt af mig, hvis datter har døjet med maven fra fødslen, fået ren grøn fra hun var 14 dage . Intet problem

Der er trods alt ikke afførende midler i grøn allomin, den er blot forarbejdet så tarmene ikke skal arbejde lige så kraftigt for at nedbryde

Anmeld Citér

1. maj 2015

Anonym trådstarter

Emisoph skriver:

Desuden har en bekendt af mig, hvis datter har døjet med maven fra fødslen, fået ren grøn fra hun var 14 dage . Intet problem

Der er trods alt ikke afførende midler i grøn allomin, den er blot forarbejdet så tarmene ikke skal arbejde lige så kraftigt for at nedbryde

Jeg ville nemlig også rigtig gerne undgå de afførende midler, hvis jeg kan...

Dejligt det har virket for jer med den grønne.. Håber jeg også det gør her. :-) Men jeg er en smulebange for at skifte helt fra dag til dag.. Jeg må prøve mig lidt frem.. :-) 

Tusind tak for dit svar.. 

Anmeld Citér

1. maj 2015

Anja82

Skift gradvist over til grøn allomin.. 

Anmeld Citér

1. maj 2015

Maj&Baby

Vores datter på 3 måneder får også udelukkende grøn allomin da hun havde problemer med afføring, skiftede alle måltider ud og der har ikke været nogen problemer siden. Vi fik dig også det råd af sp at give hende lidt sukkervand da det også kunne sætte maven igang, eller (jeg ved det lyder barsk) at tage temperaturen på ham, åbenbart kan termometeret luge løsne så der kan komme noget ud, ifølge sp gjorde nan sådan før i tiden og det har virket her 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.