Nelly123 skriver:
Øv altså, jeg som gik og troede at jeg havde styr på alt.
Jeg var til eksamen 10. april og modtog åbenbart min sidste almindelige SU den 31. marts.
Jeg har jo så tidligere søgt om at få 12 fødselsklip, som jeg er blevet godkendt til. Men jeg gik faktisk ud fra, at jeg også denne måned ville modtage alm. SU. Jeg har dog hverken modtaget SU eller fødselsklip, så nu står jeg i en rigtig ærgerlig situation, hvor jeg intet har fået udbetalt overhovedet. Jeg forstår bare ikke hvordan det kan hænge sammen, og jeg har meget svært ved at overskue det her en måned før termin, hvor alt det sidste der skulle købes ind, skulle på plads.
Jer andre der har modtaget fødselsklip, skulle i også gå den første måned uden nogen indkomst?
Det er vanvittigt frustrerende, da jeg havde sidste dag på mit job slut marts, så derfra har jeg selvfølgelig heller ikke nogen lønindkomst længere 
Det skal dertil også siges, at jeg først "officielt" - ifølge min studieplan, der er lavet i samarbejde med studievejleder på uddannelsen, er gået på barsel den 19. april, eftersom det efterfølgende modul skulle starte den 20. april.
Jeg har i min e-boks, både den 03-03-2015 og igen den 14-04-2015, modtaget "Støttemeddelse 2015", hvori der står, at jeg er berettiget til almindelig udeboende SU til og med april, hvorefter jeg har ret til 12 fødselsklip. Derfor havde jeg selvfølgelig også ansøgt om de 12 fødselsklip fra maj måned.
Er der nogen der forstår, hvor det er gået galt?
Har hele vejen igennem søgt hjælp på uddannelsen, netop for at en sådan situation ikke skulle opstå.
Er jeg blevet dårligt vejledt af studievejlederen, SU-vejlederen eller er der ganske enkelt sket en fejl (hvilket i mine øjne, bare virker usandsynligt).
Håber der er nogen herinde, som har lidt bedre styr på det, end jeg åbenbart har.