Maven slået helt "i stykker"...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28.725 visninger
9 svar
1 synes godt om
11. september 2009

LineD

Ja de kære dejlige damer... Gode råd er dyre så HIT med dem

Nu har jeg i over en måned kæmpet med min mave, den er bare "slået helt i stykker" jeg skal på wc konstant og har tit mavekramper, jeg spiser super varrieret og kan ikke forstå hvorfor maven bliver ved med at skabe sig, den er bare konstant tynd, og det i sig selv er jo lidt mærkeligt med det ekstra jern man får..

Har i andre det også sådan? Og hvordan kommer i det til livs?

Jeg må ærligt indrømme at jeg snart tager hul på måned nummer 2 med tynd mave og kramper, og jeg er bare helt drænet, jeg har ingen energi, er tit svimmel og drikker og drikker og drikker for at holde mig hydreret... Jeg synes det er lidt "pyller" at ringe til lægen pga. det.. for det er jo "bare" tynd mavse...

Bette manden er aktiv som han plejer, så jeg har bestemt ikke indtryk af han har det skidt...

Så kære alle sammen! Har i nogle gode råd? Eller bør jeg snart ringe til lægen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2009

Maise

Synes at du skal ringe til lægen og evt. få lavet en afføringsprøve. Man kan godt få diarre eller dårlig mave hvis man får for meget jern, det er ikke alle de får hård mave af det. God bedring

Anmeld

11. september 2009

LineD

Maise skriver:

Synes at du skal ringe til lægen og evt. få lavet en afføringsprøve. Man kan godt få diarre eller dårlig mave hvis man får for meget jern, det er ikke alle de får hård mave af det. God bedring

Kunne da godt være man skulle det, men synes det er mærkeligt den dårlige mavse først kommer nu hvis det er jernen, for det har jeg jo taget siden NF...

Anmeld

11. september 2009

Halbschön

LineD skriver:

Nu har jeg i over en måned kæmpet med min mave, den er bare "slået helt i stykker" jeg skal på wc konstant og har tit mavekramper, jeg spiser super varrieret og kan ikke forstå hvorfor maven bliver ved med at skabe sig, den er bare konstant tynd, og det i sig selv er jo lidt mærkeligt med det ekstra jern man får..

Jeg må ærligt indrømme at jeg snart tager hul på måned nummer 2 med tynd mave og kramper, og jeg er bare helt drænet, jeg har ingen energi, er tit svimmel og drikker og drikker og drikker for at holde mig hydreret... Jeg synes det er lidt "pyller" at ringe til lægen pga. det.. for det er jo "bare" tynd mavse...

Bette manden er aktiv som han plejer, så jeg har bestemt ikke indtryk af han har det skidt...

Umiddelbart tror jeg ikke det er pga jernen, at du har tynd mave.... Det kan jeg ikke se nogen logisk sammenhæng i.. Men synes du skal kontakte lægen, nu når det har stået på så længe som det har.. Det kan være du er blevet ramt af en maveinfektion... Jeg blev selv ramt af salmonella-infektion for to år siden... Og det er ikke just behageligt.. Prøv at spis nogle ting som er let for din mave at fordøje.. Kogte ris, kogt kylling(ja det er lidt tørt, men godt for mavsen), revet æble... Juice... Noget hvor maven ikke skal kæmpe for meget for at fordøje det..

Drik evt noget cola - de kloge siger at det skal være coca cola... Sørg for at få masser af væske og salt...

Håber du snart ser bedring på det hele...

Knus fra snart-sygeplejerske Renée, 37+0.

Anmeld

11. september 2009

Pia

JEg syntes du skal kontakte lægen nu..
Min veniden gik med diarre i 1½ månede med det reslutat at hun næsten ikke havde krafter til og føde.
og de fandt ud af da hun fødte at hun havde en virus i kroppen der gjorde det..

Så se og få kontaktet lægen..
Du skal passe på dig selv...

Pia.

Anmeld

11. september 2009

Gaia

Hejsa

Jeg ville nok kontakte lægen, hvis jeg havde haft diarre i næsten 2 måneder, som det lyder til du har haft. Det er jo lidt voldsomt
.
Diarré kan forekomme i hele graviditeten, og jeg har da også haft en enkelt dag eller to hvor maven har været "dum",

Diarré kommer som oftest af en maveinfektion bestående enten af en virus eller en bakterie, men man kan faktisk også en sjælden gang imellem få diarré af jerntabeletterne, selvom det jo mest er forstoppelse de giver. Så det er jo ikke nemt at sige hvorfor du plages sådan, men din læge vil nok kunne give dig et kvalificeret bud, synes i hvert fald ikke du skal vente længere med at kontakte lægen og synes da heller ikke det er "at være pylret".
Håber du kunne bruge svaret.

God bedring

Anmeld

11. september 2009

LineD

Ja i har nok ret, tror jeg vil tage mig en ris, kylling, revet æble, cola kur i weekenden, og så ringe til lægen på mandag og høre... for det tærer godt nok på kroppen, somom man ikke rigtig får optaget alle de vigtige sager i kosten så energien bare er forsvundet...

Anmeld

11. september 2009

mor-til-vanessa

LineD skriver:

jeg har også haft dårlig mave. ( varede dog kun 1 uge ) men tog alligevel til lægen og fik lavet en afførings prøve. lidt k´lamt men det er jo ikke godt hvis man render rundt med bakterier i kroppen. så synes du skal ringe til lægen. det kan jo være du har fået en bakterie af en slags. og det er ikke ret godt når man er gravid. så få det lige tjekket synes jeg

Anmeld

11. september 2009

christina2412

jeg vil råde dig til, at kontakte lægen, jeg gik med mit i 2 mdr, og tog endelig mig sammen til, at tage kontakt til lægen. havde det på samme måde som dig, følte det var lidt noget pjat. han blev noget sur på mig over jeg havde gået så laaaang tid med det. jeg skulle så sende 3 aff prøver til ouh, 2 af dem slog ud med en bakterie, skulle så sende 3 nye for de var sikker på det var den bakterie, og da slog alle 3 ud, fik nogen piller for den bakterie, og det er nu gået væk.
så få ringet til din læge.

christina 31+1

Anmeld

11. september 2009

Maise

Renée88 skriver:

Umiddelbart tror jeg ikke det er pga jernen, at du har tynd mave.... Det kan jeg ikke se nogen logisk sammenhæng i.. Men synes du skal kontakte lægen, nu når det har stået på så længe som det har.. Det kan være du er blevet ramt af en maveinfektion... Jeg blev selv ramt af salmonella-infektion for to år siden... Og det er ikke just behageligt.. Prøv at spis nogle ting som er let for din mave at fordøje.. Kogte ris, kogt kylling(ja det er lidt tørt, men godt for mavsen), revet æble... Juice... Noget hvor maven ikke skal kæmpe for meget for at fordøje det..

Drik evt noget cola - de kloge siger at det skal være coca cola... Sørg for at få masser af væske og salt...

Håber du snart ser bedring på det hele...

Knus fra snart-sygeplejerske Renée, 37+0.

Som sygeplejerske har jeg oplevet mange der har haft birvirkningen diarré pga. af overdosering af jern tbl. Den står også som en af de normale bivirkninger ved brug af jern tbl. Oftest er det dog obstipationen vi hører om når gravide kvinder begynder at tage jern. Det kan også være at det er en salmonellaforgiftning som Renée nævner. Det var bare at du havde det i baghovedet som en mulighed, når du snakker med din læge. Håber du finder ud af hvad der har givet dig maveonde så længe.
Mvh Mai

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.