Bækkensmerter efter graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
6 svar
4 synes godt om
28. april 2015

snuskesmor

Det er nu lidt over fire måneder siden min dejlige datter blev født. Jeg havde ingen store bækkenproblemer i graviditeten, dog lidt små-ondt i den sidste måned, blandt andet hvis jeg lå længere tid på siden.

I de sidste par uger har min datter sovet dårligt, hvilket har resulteret i at jeg har ammet meget liggende på siden for at få hende til at falde i søvn -- og nu er mine bækkensmerter kommet tilbage! Er dette normalt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2015

Mor Christa

Jeg ved kke om det er normalt, men jeg døjer enormt meget med bækkensmerter og især halebenssmerter her et år (!) efter fødsel :-( ingen tegn på bedring, og fys hjælper ikke. Lægen bliver blot ved med at henvise mig til fys, så jeg føler mig sgu lidt tabt på gulvet! 

Jeg ville kontakte lægen og forhøre mig, hvis jeg var dig. Og husk at sove med pude mellem benene , når du ammer meget liggende - det aflaster. 

Anmeld Citér

29. april 2015

jenny4

Jeg kan anbefale osteopati - også til dig med smerter i halebenet. Det hjælper virkelig og på meget få behandlinger.

Anmeld Citér

4. maj 2015

snuskesmor

Tak til jer bægge! Jeg har brugt en pude mellem benene de sidste dage og det hjælper virkelig meget. Jeg havde slet ikke forestillet mig at jeg kunde få bækkenproblemer efter fødselen -- særlig når jeg ikke havde nevneverdige problemer som gravid...

Anmeld Citér

4. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg googlede det efter fødslen. Jeg døjede dog meget med det i graviditeten og ja havde nok egentlig regnet med at det *puf* forsvandt....

Men næh nej, det blev næsten værre når jeg som dig ammede i sengen. Jeg kom til at ligge helt stille på siden hvilket mit bækken slet ikke kunne lide.

Der stod noget med hvor slemt det havde været i graviditeten i forhold til hvor længe efter fødslen. Kan ikke helt huske det.

mine smerter er først forsvundet for nogle måneder siden og min datter er 10 mdr. Det har været i symfysen jeg har haft mest ondt. 

Prøv evt at Google lidt.

Anmeld Citér

4. maj 2015

xStinepigen

snuskesmor skriver:

Det er nu lidt over fire måneder siden min dejlige datter blev født. Jeg havde ingen store bækkenproblemer i graviditeten, dog lidt små-ondt i den sidste måned, blandt andet hvis jeg lå længere tid på siden.

I de sidste par uger har min datter sovet dårligt, hvilket har resulteret i at jeg har ammet meget liggende på siden for at få hende til at falde i søvn -- og nu er mine bækkensmerter kommet tilbage! Er dette normalt?

Altså jeg tænker serbiske er unormalt, jeg har altid fået de smerter ved at ligge længe på siden i samme stilling, også 100 år inden jeg blev gravid. Jeg plejer tage en pude eller dyne mellem benene

Anmeld Citér

8. maj 2015

Starfish

snuskesmor skriver:

Jeg vil råde dit til at kontakte bækkenløsnings-foreningen. De er eksperter på hvordan det skal håndteres. De ved mere end din egen læge om det, for de er ekspert-uddannede. Og det er enormt vigtigt at det bliver håndteret ordentligt så det ikke bliver kronisk (ikke for at ville skræmme dig). Der er meget som kan gøres, men få den rigtige vejledning i hvordan det skal gøres. Læge og i mange tilfælde også fysioterepauter har ikke den ekspertviden som skal til og vejleder ofte forkert/skadeligt.

Jeg fik ikke den rigtige vejledning og er endt med kronisk bækkenløsning som følge af det...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.