Da børnehaven for knap 2 år siden pippede med vores datter vidste jeg godt hvad klokken havde slået. Vi havde vidst det siden vuggestuen men havde slået det hen for hun trivedes så godt med de faste rammer der var. Men børnehaven var bekymret for skolestart hvor der jo af gode grunde er færre hænder til en større flok samt mere frit.
Så gik maskineriet igang. Vi kontaktede alm læge der henviste til børnelægen, der henviste os til børnepsykiatisk afdeling som der ikke ville se os fordi hun ikke var udredt. Så langt så godt.
Først skulle hun indstilles. Så gik der 3 mdr, så kom der en psykolog og snakkede med os. Vi var alle enige om, at hun havde store vanskeligheder så snart rammerne var løse. ADHD blev lagt på bordet af os. De var enige, at det var "nok det hun havde". Men så smuttede den psykolog søreme, havde fået nyt arbejde. Inden den nye kom rigtigt ind i sagerne, startede vores datter i skole.
Der gik 2 mdr, så sagde skolen, at der var "problemer" med hende. Vi kontaktede derfor den nye psykolog (den 3.) og bad om et møde. Der gik 2 mdr. Så fik vi en tid. Intet skete. Ja, han kunne da godt se at hun havde vanskeligheder. Om vi havde prøvet dit og dat? Vi aftalte et nyt møde senere hen. Inden da skulle vi prøve de forskellige ting han foreslog. Det nye møde blev udskudt og udskudt fordi han havde så travlt. Derfor tog vi selv kontakt til en børnepsykiater. Hun var smaddersød, forstående men havde desværre lang ventetid (4 mdr). Vi blev enige om, at jeg skulle "stresse" skolepsykologen lidt og bede om forskellige tests. Før kunne hun ikke se hende.
Jeg beder derfor skolepsykologen om hjælp. Han siger at "han ikke gør sådan noget på kommando" men at vi kan bede om et møde. Det gør vi så. 3 mdr. senere kommer det i stand. Her er han enig i, at hun skal testes. Men en ny indstilling skal laves.
Det gør vi.
Da indstillingen kommer igennem, ser vi at der søreme er en ny psykolog tilknyttet.
Jeg kontakter børnepsykiateren igen og hvad så... hun har overhovedet ikke registreret min kontakt for knap 4 mdr. siden så nu er "ventetiden" tabt.
Imens render min stakkels datter rundt. 
Anmeld
Citér