sygemeldt under barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2015

Anonym trådstarter

Er der nogen der er blevet sygemeldt fra barsel men manden ikke har taget orlov meb orlov er udskydt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2015

Smil

Profilbillede for Smil
Anonym skriver:

Er der nogen der er blevet sygemeldt fra barsel men manden ikke har taget orlov meb orlov er udskydt? 

Det tænker jeg umiddelbart  ikke, at man kan - for  hvem skal så passe barnet? 

Hvis man bliver sygemeldt under sin barsel, er det fordi, at man er så dårlig, at man ikke kan varetage pasningen af barnet.. 

Håber det giver  mening 

Anmeld Citér

2. maj 2015

Anonym trådstarter

Smil skriver:

Hvis man bliver sygemeldt under sin barsel, er det fordi, at man er så dårlig, at man ikke kan varetage pasningen af barnet.. 

Håber det giver  mening 

Men både min læge og psykiatrisk læge snakker om jeg skal sygemeldes...  og uden manden overtager barsel..

Derfor mine spørgsmål. .. 

Anmeld Citér

2. maj 2015

Anonym trådstarter

Smil skriver:

Håber det giver  mening 

Jeg ville blive sygemeldt hvis det var benet der var brækket. ...

Eller det gjorde min veninde da...

Anmeld Citér

2. maj 2015

Berta

Hvis du bliver sygemeldt nu under din barsel er det vel fordi du er så syg at du ikke fuldt ud kan varetage din barsel (altså passe dit barn) - og så må dit barn vel passes af andre - far/vuggestue/bedsteforældre i noget tid hver dag så du kan blive rask igen? Jeg tænker det er derfor flere spørge om far skal overtage barslen. 

Jeg tænker godt du kan bliver sygemeldt og udskyde barslen - hvis eks dit barn kommer i vuggestue eller passes af familie. Ikke nødvendigvis fuld tid - men så du kan få tid til at pleje dig selv og blive rask igen?

Ellers må du spørge din læge hvad de mener med sygemelding nu? Hvis du skal fortsætte med at have dit barn hjemme kan du vel lige så godt være på barsel - og hvis du så ikke er klar til at starte på jobbet når din barsel er slut fordi du stadig ikke er helt rask - så kan du vel blive sygemeldt til den tid?

Under alle omstændigheder så vil jeg ønske dig god bedring. 

/Berta

Anmeld Citér

3. maj 2015

Anonym trådstarter

Berta skriver:

Hvis du bliver sygemeldt nu under din barsel er det vel fordi du er så syg at du ikke fuldt ud kan varetage din barsel (altså passe dit barn) - og så må dit barn vel passes af andre - far/vuggestue/bedsteforældre i noget tid hver dag så du kan blive rask igen? Jeg tænker det er derfor flere spørge om far skal overtage barslen. 

Jeg tænker godt du kan bliver sygemeldt og udskyde barslen - hvis eks dit barn kommer i vuggestue eller passes af familie. Ikke nødvendigvis fuld tid - men så du kan få tid til at pleje dig selv og blive rask igen?

Ellers må du spørge din læge hvad de mener med sygemelding nu? Hvis du skal fortsætte med at have dit barn hjemme kan du vel lige så godt være på barsel - og hvis du så ikke er klar til at starte på jobbet når din barsel er slut fordi du stadig ikke er helt rask - så kan du vel blive sygemeldt til den tid?

Under alle omstændigheder så vil jeg ønske dig god bedring. 

/Berta

Tak for god bedring

Anmeld Citér

8. maj 2015

Elvers

Anonym skriver:

Nu tog manden din orlov     .... ville du kunne have udskydt deb til du blev rask?

Jeg kan ikke både være sygemeldt og på barsel... Så hvis han skulle have taget over, efter jeg var blevet rask, så er det deling af barsel, og det skal varsles senest 8 uger efter fødslen...

Anmeld Citér

10. maj 2015

Anonym trådstarter

Smil skriver:

Håber det giver  mening 

Jvf min psykiater så skal jeg sygemeldes fra barsel da jeg har brug for ro til at blive rask og derfor ikke holde barsel som er for at passe barnet. Umiddelbart har jeg ret til det og flere har rådet mig til det uden far holder barsel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.