acne eller udslæt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.497 visninger
5 svar
3 synes godt om
25. april 2015

Rsa

Hej piger  

jeg har tænkt mig at bestille en tid hos lægen i næste uge, men vil lige høre jer herinde, hvad jeres erfaringer er!

jeg har altid haft acne i mere eller mindre grad og især op til menses går det amok. min cyklus har klikket her de sidste 3 måneder, hvor den har været på 24 dage, 17 og 14. Den plejer at ligge på 32-34 dage.

mit problem består af at min hud er gået fuldstændig amok og jeg kan ikke finde ud af om det her (billederne) er normal acne, i så fald har jeg aldrig haft det i sådan en voldsom grad - det er primært på min hals, bag ørerne, lidt på skuldrene og på øverste del af ryggen samt brystkassen. Måske min hud går amok ligesom mon cyklus...

Eller vi snakket udslæt, allergisk reaktion eller hvad det kan være... Det har været der i 1-1,5 uge!

Har nogle af jer prøvet noget lignende?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2015

Jj1709

Rsa skriver:

Hej piger  

jeg har tænkt mig at bestille en tid hos lægen i næste uge, men vil lige høre jer herinde, hvad jeres erfaringer er!

jeg har altid haft acne i mere eller mindre grad og især op til menses går det amok. min cyklus har klikket her de sidste 3 måneder, hvor den har været på 24 dage, 17 og 14. Den plejer at ligge på 32-34 dage.

mit problem består af at min hud er gået fuldstændig amok og jeg kan ikke finde ud af om det her (billederne) er normal acne, i så fald har jeg aldrig haft det i sådan en voldsom grad - det er primært på min hals, bag ørerne, lidt på skuldrene og på øverste del af ryggen samt brystkassen. Måske min hud går amok ligesom mon cyklus...

Eller vi snakket udslæt, allergisk reaktion eller hvad det kan være... Det har været der i 1-1,5 uge!

Jeg synes det ligner udslæt mere end det ligner akne, især det du har ved øret.. Jeg ville kontakte lægen hurtigst muligt, og evt blive sendt videre til en hudlæge.. 

Anmeld Citér

25. april 2015

fo82

Rsa skriver:

Hej piger  

Jeg er ked af at sige det, men det ligner det jeg har: acne rosacea...

der findes forskellige salver på recept, men spørgsmålet er om du arbejder på graviditet?

jeg har brugt metronidazol men blev immun. Så finacea - det kunne jeg ikke tåle...

nu er jeg på dalacin og det ser ud til at virke. Og så får jeg en salve for rødme mirvaso - den er så mere kosmetisk hjælpende - men stadig på recept...

jeg prøvede med tetracyklin kur, men heller ikke det kunne jeg tåle...

Anmeld Citér

25. april 2015

Rsa

Jeg er ked af at sige det, men det ligner det jeg har: acne rosacea...

der findes forskellige salver på recept, men spørgsmålet er om du arbejder på graviditet?

jeg har brugt metronidazol men blev immun. Så finacea - det kunne jeg ikke tåle...

nu er jeg på dalacin og det ser ud til at virke. Og så får jeg en salve for rødme mirvaso - den er så mere kosmetisk hjælpende - men stadig på recept...

jeg prøvede med tetracyklin kur, men heller ikke det kunne jeg tåle...

tak for svar Har selv tænkt om det var det...

jeg var for 10 år siden på tetrackcylin dax kur samtidig med noget jeg skulle smøre i ansigtet med - Ordineret ved hudlæge. Det var dog et andet form for acne udbryd jeg oplevede der og behandlingen hjalp

Jeg kan dog ikke presse puds ud, det udformer sig i store røde og ømme knopper der klør, det er som om det ene afløser det andet.

Dette er dog kommet ret pludsfligt... Kom dit også pludseligt?

Anmeld Citér

25. april 2015

fo82

Rsa skriver:

tak for svar Har selv tænkt om det var det...

jeg var for 10 år siden på tetrackcylin dax kur samtidig med noget jeg skulle smøre i ansigtet med - Ordineret ved hudlæge. Det var dog et andet form for acne udbryd jeg oplevede der og behandlingen hjalp

Jeg kan dog ikke presse puds ud, det udformer sig i store røde og ømme knopper der klør, det er som om det ene afløser det andet.

Dette er dog kommet ret pludsfligt... Kom dit også pludseligt?

Jeg kan få de der dybe ømme sataner, og ja de kan godt klø lidt til at starte med som om de lige gør opmærksom på sig selv...

mit kom da jeg var sidst i 20'erne - har nogle i din familie rosacea? 

Anmeld Citér

25. april 2015

Rsa

fo82 skriver:

Jeg kan få de der dybe ømme sataner, og ja de kan godt klø lidt til at starte med som om de lige gør opmærksom på sig selv...

mit kom da jeg var sidst i 20'erne - har nogle i din familie rosacea? 

ved ikke om det er det, et lægetjek i næste uge må gøre mig klogere

Min far led meget af acne i sin ungdom og har en del ar i ansigtet...

jeg fik det først i starten af 20'erne, da jeg startede på anden prævention end p-piller. 

Har siden da, hvor jeg også kom i behandling hos en hudlæge, ikke døjet med det andet end på, hvad man vil kalde, normal basis med bumser her og der... Og nu er det at jeg blusser total op!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.