Burde jeg kontakte min læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.183 visninger
14 svar
0 synes godt om
24. april 2015

Anonym trådstarter

Hej alle i skønne forældre!

- Jeg fødte for godt og vel en uge siden overs datter, siden fødslen har min mave været meget underlig, og ment som underlig, så mener jeg at jeg kan være noget så sulten når vi står op fe.x, men så når vi skal til at spise, er jeg bare ikke sulten, så det jeg får i løbet af en dag, kan være et styk rugbrød og nogle bananer. og dermed jeg ik rigtig spiser noget, har jeg allerede tabt mig 9 kilo, " har lige vejet mig " blev vejet dagen efter fødslen, og der havde jeg tabt mig to kilo, så det ik  derfor. OS tænker jeg, skal jeg tænkte min læge? Min SP er os meget efter mig, og da jeg har lagt " syg " med hovedpine, mavepine og brystspændinger,har jeg ikke rigtig gjort noget for at tabe mig, har gået nogle få og korte ture med vognen, men os det. Så tænker, om jeg skal kontakte min læge? . eller er det helt normalt?
Skal siges jeg ammer ikke overs datter.

Så os et andet spørgsmål, hvordan kan man vide om alle ens sting er væk?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2015

2babygirls

Anonym skriver:

- Jeg fødte for godt og vel en uge siden overs datter, siden fødslen har min mave været meget underlig, og ment som underlig, så mener jeg at jeg kan være noget så sulten når vi står op fe.x, men så når vi skal til at spise, er jeg bare ikke sulten, så det jeg får i løbet af en dag, kan være et styk rugbrød og nogle bananer. og dermed jeg ik rigtig spiser noget, har jeg allerede tabt mig 9 kilo, " har lige vejet mig " blev vejet dagen efter fødslen, og der havde jeg tabt mig to kilo, så det ik  derfor. OS tænker jeg, skal jeg tænkte min læge? Min SP er os meget efter mig, og da jeg har lagt " syg " med hovedpine, mavepine og brystspændinger,har jeg ikke rigtig gjort noget for at tabe mig, har gået nogle få og korte ture med vognen, men os det. Så tænker, om jeg skal kontakte min læge? . eller er det helt normalt?

Din sp er efter dig, fordi du ammer, så det er vigtigt at du husker at spise og drikke så det ikke går ud over mælken og din energi.

Det er meget normalt at tage graviditets kiloerne hurtigt, det gjorde jeg også selv.

Jeg kan ikke se noget alarmerende i det hele, men husk dig selv på mad og drikke for at passe på både dig og baby. Bare små måltider.

Dine sting burde være opløst efter en uge, ellers kig med et spejl eller se om du kan mærke efter. Ellers skal du have lægen vil at tjekke, hvilket de gør ved 8 ugers tjekket

Anmeld Citér

25. april 2015

AnnaK89

Jeg ser umiddelbart ikke noget unormalt i det du skriver. 

Nogen taber sin graviditetsvægt i løbet af meget kort tid. 

Og selvfølgelig har du hovedpine, mavepine med den kost - det ville vi andre også få. Tror bare du skal fokusere på at lære og spise mere. Presse dig selv lidt til nogle ordentlige vaner. 

Anmeld Citér

25. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ja, SP er efter dig fordi du ammer, men glemmer at spise.

spis en masse små måltider hver dag, og drik en masse. 

Du behøver ikke kontakte lægen 

Anmeld Citér

25. april 2015

AnnaK89

EBK skriver:

Ja, SP er efter dig fordi du ammer, men glemmer at spise.

spis en masse små måltider hver dag, og drik en masse. 

Du behøver ikke kontakte lægen 

Ts ammer ikke

Anmeld Citér

25. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
FruNK skriver:

Ts ammer ikke

Nå for pokker. Jamen godmorgen til mig  

Derfor skal TS jo stadig spise. Det andet er en mega ond spiral, og alt overskud ryger.

Anmeld Citér

25. april 2015

AnnaK89

EBK skriver:

Nå for pokker. Jamen godmorgen til mig  

Derfor skal TS jo stadig spise. Det andet er en mega ond spiral, og alt overskud ryger.

Selvfølgelig skal hun det

En dårlig kost kan sagtens være årsagen til hovedpine og mavepine

Anmeld Citér

25. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
FruNK skriver:

Selvfølgelig skal hun det

En dårlig kost kan sagtens være årsagen til hovedpine og mavepine

Jeg tror det er meget naturligt, når man har født, at man glemmer at spise og drikke.

man er lidt ved siden af sig selv, skal lige lande og lære den lille mus at kende. Men hvis man ikke får spist og drukket, så ryger al overskuddet. 

Det gjorde mit i hvertfald. Men SP var også efter mig! Og min mand var især også efter mig, så jeg huskede at spise og drikke. 

Ps, TS, det med stingene.. Det tog 14 dage ved mig. Når det begynder at klø er det ved at hele op

Anmeld Citér

25. april 2015

lineog4

Anonym skriver:

Af du "kun" havde tabt dig 2 kilo efter fødslen betyder ikke at der kun var 2 kilo der skulle tabes, formodentlig har baby vejet over 2 kilo, moderkagen vejer 500 g, fostervandet vejet osv. Men da din krop har været på overarbejde i fødslen har den måske bundet en den vand og derfor har du "taget" på. Så de 9 kilo der er røget hurtigt er ikke alarmerende men egentlig nok okay normalt efter en fødsel alt efter hvor meget du har taget på, hvir stor baby, moderkage var, hvor meget fostervand osv.

jeg var så en af de der var glubende sulten efter fødslen, men har hørt mange der som dig "glemte" at spise og drikke og det giver jo hovedpine og vel også mavepine da der ikke er noget at arbejde med. 

Eneste jeg tænker er om du fik epidural for det kan vist give nogen eftervirkninger. Men nej ville ikke umiddelbart med de ting du skriver tænke læge, men mpske i højere grad et krav til dig selv: jeg skal have brudt cirklen så nu spiser og drikker jeg.

Anmeld Citér

25. april 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Af du "kun" havde tabt dig 2 kilo efter fødslen betyder ikke at der kun var 2 kilo der skulle tabes, formodentlig har baby vejet over 2 kilo, moderkagen vejer 500 g, fostervandet vejet osv. Men da din krop har været på overarbejde i fødslen har den måske bundet en den vand og derfor har du "taget" på. Så de 9 kilo der er røget hurtigt er ikke alarmerende men egentlig nok okay normalt efter en fødsel alt efter hvor meget du har taget på, hvir stor baby, moderkage var, hvor meget fostervand osv.

jeg var så en af de der var glubende sulten efter fødslen, men har hørt mange der som dig "glemte" at spise og drikke og det giver jo hovedpine og vel også mavepine da der ikke er noget at arbejde med. 

Eneste jeg tænker er om du fik epidural for det kan vist give nogen eftervirkninger. Men nej ville ikke umiddelbart med de ting du skriver tænke læge, men mpske i højere grad et krav til dig selv: jeg skal have brudt cirklen så nu spiser og drikker jeg.

Overs datter vejede 3710, moderkagen var ikke særlig stor... Problemet er at jeg ingen appetit har, fødslen tog 27 timer og fik ingenting i de timer, det der jeg mistænker at min krop har " vænnet " sig til ik at få noget at spise. Derfor jeg tænker måske at min læge kunne give noget som kan gøre at jeg får appetit, for når jeg spiser, reagere min krop sådan at det skal bare ud igen, det er dog den rigtige vej, hvis man kan sige det sådan. 

Hvis det er den i ryggen, så gjorde jeg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.