faders barsel og igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.125 visninger
14 svar
12 synes godt om
24. april 2015

Manna

Jeg har fået tid til igangsættelse.

Hvad gør man så i forhold til faders barsel? Hvornår starter den?

Jeg skal møde på fødegang kl 14. Skal han med, får jeg bare en pille og så hjem igen.

Vi bor ca 40 min fra d

fødegangen.

Hvad så hvis der går 2-3 dage inden jeg føder? Skal han så på arbejde eller skal han bruge tid af sin barsel før baby overhovedet er her?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2015

Mama85

Manna skriver:

Jeg skal møde på fødegang kl 14. Skal han med, får jeg bare en pille og så hjem igen.

Vi bor ca 40 min fra d

fødegangen.

Hvad så hvis der går 2-3 dage inden jeg føder? Skal han så på arbejde eller skal han bruge tid af sin barsel før baby overhovedet er her?

Her gik far officielt på barsel da børnene var født, men han var da selvfølgelig med alle de timer jeg var på sygehuset.

Anmeld Citér

24. april 2015

lineog4

Min mand var på arbejde med den første hvor jeg blev igangsat. Der fik jeg prikket vandet og fik en skideballe da jeg ringede til ham efter de prikkede vandet og han havde en transport på over en time plus min sidste fødsel tog under en time 

Den anden gang havde vi tid om aftenen, men der sker jo heller ikke noget formodentligt de første par timer - jeg fik lagt stikpille ved 19 tiden og fik først veer ved 2 tiden om natten. Havde jeg ikke fået veer (hvilket de i første omgang slet ikke troede på) skulle jeg have haft 2. Pille om morgenen og det er vist mere reglen end undtagelsen at man når to piller.

Anmeld Citér

24. april 2015

Fremad

fars barsel begynder enten fra du har født eller fra du kommer hjem.. (det har han skulle svare på her)

dage op til og indtil er for egen regning.. afspasering, ferie eller andet 

Anmeld Citér

24. april 2015

Signe-bine

Måske afhænger det af fars overenskomst?? Jeg ved det ikke. Jeg var under det indtryk at fars 14 dages barsel starter når barnet er født, eller vel dagen efter. 

Min kæreste fik at vide at hans barsel startede dér, og man kan feks ikke selv rykke barslen til at starte når man er hjemme fra barselsgangen...

Anmeld Citér

24. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Min mand tog ubetalte fridage, men det blev kun til en fredag. 

Fik tid til igangsætning torsdag aften. Fik piller igen fredag kl 8 og efter vandet var gået kl 14 ca. Fødte lørdag morgen(5.16)

Reelt starter barslen først efter fødslen. Han ligesom min mand mulighed for at tage nogle fridage?

Anmeld Citér

24. april 2015

Kløver

Mig bekendt er det for egen tegning til barnet er født men han gar ret til ikke afstå til rådighed, men de 14 dage starter mig bekendt fra den dag af, hvor barnet er født 

Anmeld Citér

24. april 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Manna skriver:

Vi bor ca 40 min fra d

fødegangen.

da jeg fik min datter blev jeg indlagt og sat i gang torsdag kl. 14, fik taget vandet fredag kl. 9 og hun var ude fredag kl. 17:47... min mands barsel startede fredag selvom han var på sygehuset med mig...

Anmeld Citér

24. april 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Manna skriver:

Vi bor ca 40 min fra d

fødegangen.

da jeg fik min datter blev jeg indlagt og sat i gang torsdag kl. 14, fik taget vandet fredag kl. 9 og hun var ude fredag kl. 17:47... min mands barsel startede fredag selvom han var på sygehuset med mig...

Anmeld Citér

24. april 2015

GUSO

Hej.. De 14 dage faderen har skal afholdes indenfor de første 14 uger ellers bortfalder de sådan var det ihvertfald da min mand skulle holde barsel med vores store pige  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.