Pau og ferie penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. april 2015

Mor1986

håber nogen kan hjælpe mig, da jeg ikke kan komme igennem til vedkommende der skal hjælpe mig.

jeg går på pau, og har ved siden af et job i weekender og ferier. På det job har jeg optjent ferie penge. Min plan var at holde ferie fra det job her i maj eller juni. Og så få mine ferie penge. Kommunen skal have feriepenge hvis de skal bruges i forbindelse med ferie i juli. Men kan ikke få svar på om det er okay jeg får dem i maj uden de trækker mig i løn da de jo dækker den manglende indkomst på andet job. Ved I noget om det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2015

alenemor42

Pau er lønnet udd. Så skal du bruge dine feriepenge du har optjent på dit fritidsarbejde.

De vil blive fratrukket den løn du får under ferie fra kommunen. Du kan vælge at få dem udbetalt i maj, men de vil stadig blive trukket fra din løn og så har du bare det mindre i juli.

Du er lønnet fuldtid fra kommunen så du har 5 ugers ferie og man har ikke ret til mere selvom man arbejder ved siden af.

Anmeld Citér

23. april 2015

Mor1986

alenemor42 skriver:

Pau er lønnet udd. Så skal du bruge dine feriepenge du har optjent på dit fritidsarbejde.

De vil blive fratrukket den løn du får under ferie fra kommunen. Du kan vælge at få dem udbetalt i maj, men de vil stadig blive trukket fra din løn og så har du bare det mindre i juli.

Du er lønnet fuldtid fra kommunen så du har 5 ugers ferie og man har ikke ret til mere selvom man arbejder ved siden af.

Det er jo lidt indviklet i og med jeg jo vælger at tage fri/ferie i nogle weekender og derfor mister den indtægt i mens. 

Kommunen vil have jeg sender ferie kort til dem inden 1 maj men det er digitalt så det kan jeg da ikke

Anmeld Citér

23. april 2015

alenemor42

Mor1986 skriver:

Det er jo lidt indviklet i og med jeg jo vælger at tage fri/ferie i nogle weekender og derfor mister den indtægt i mens. 

Kommunen vil have jeg sender ferie kort til dem inden 1 maj men det er digitalt så det kan jeg da ikke

Jeg går ud fra at lønnen fra Pau  er din primære indkomst?

Så ser man ikke fritidsarbejde som et man kan holde ferie fra med ret til feriepenge. .. så skal feriepenge bruges på primær ansættelse.

Du skal printe det ud og sende det 

Anmeld Citér

23. april 2015

Mor1986

alenemor42 skriver:

Jeg går ud fra at lønnen fra Pau  er din primære indkomst?

Så ser man ikke fritidsarbejde som et man kan holde ferie fra med ret til feriepenge. .. så skal feriepenge bruges på primær ansættelse.

Du skal printe det ud og sende det 

Det er der bare ikke nogen der har kunne fortælle mig at det foregik sådan. Men okay når det har med kommunen at gøre skal man jo ikke forvente det vilde.

men tusinde tak for hjælpen

Anmeld Citér

23. april 2015

alenemor42

Mor1986 skriver:

Det er der bare ikke nogen der har kunne fortælle mig at det foregik sådan. Men okay når det har med kommunen at gøre skal man jo ikke forvente det vilde.

men tusinde tak for hjælpen

Nej kommunalt  er ikke en dans på roser

Og det var så lidt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.