Feriepenge på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.511 visninger
26 svar
10 synes godt om
22. april 2015

Anonym trådstarter

Godaften de damer. 

Håber nogle kan være mig behjælpelig..  På forhånd tak. 

Jeg står i den situation at jeg fra 1 maj går på barsel, et år frem. 

Og jeg har lidt feriepenge stående (16 dage i alt) på feriegodtgøelses kontoen som er gældende 2015-2016, men i den tidsrum er jeg på barsel, og forlængelse i den anden ende kan gøres med den overskydende barsel jeg har tilgode fra mit ældste barn (32 uger tilbage) 

Er det mon muligt at få de feriepenge udbetalt selvom jeg reglet ikke holder ferie, eller hvordan er de regler? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2015

FamilenStorm

Hejsa.. 

Du kan ikke få dine ferie penge når du er på barsel, da du jo ikke holder kan holde ferie når du er på barsel.. Så hvis du slet ikke kan holde noget ferie det næste ferieår, mener jeg man kan få dem overflyttet til næste ferieår.. Så skal man vidst bare udfylde hvorfor du ikke har haft mulighed for at holde din ferie.. 

Er ikke helt inde i det, men mener det er sådan det er.. Og ellers vil fin fagforening kunne hjælpe dig 

Anmeld Citér

22. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg har uden problemer fået mine feriepenge udbetalt, selv om jeg er på barsel.

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Jeg har uden problemer fået mine feriepenge udbetalt, selv om jeg er på barsel.

Må jeg spørger hvordan ? 

Anmeld Citér

22. april 2015

Babyklokke

Jeg står i samme situation og har læst at man har ret til at få feriepengene udbetalt under barsel, da man ellers ikke har mulighed for at holde ferie. Så det skulle ikke være noget problem 

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym trådstarter

Babyklokke skriver:

Jeg står i samme situation og har læst at man har ret til at få feriepengene udbetalt under barsel, da man ellers ikke har mulighed for at holde ferie. Så det skulle ikke være noget problem 

Det ville altså ikke være dårligt ☺️

Anmeld Citér

22. april 2015

De3Guldklumper

Jeg har også fået mine - uden problemer

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

Jeg har også fået mine - uden problemer

Må jeg spørger hvordan det var muligt? ☺️

Anmeld Citér

22. april 2015

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Må jeg spørger hvordan det var muligt? ☺️

Jeg havde ikke mulighed for at afholde min ferie inden 1/5 og kunne snildt på borger.dk bede om at få dem udbetalt. Mener jeg krydsede af i en boks omkring at jeg havde været på barsel/ikke haft mulighed for at afholde ferien

Anmeld Citér

22. april 2015

alenemor42

Kan man ikke nå at afholde ferie i ferieåret pga. Barsel har man ret til at få sine feriepenge udbetalt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.