Mrsopsand skriver:
Vi har for et års tid siden tilmeldt os til en familie weekend på en stor herregård på Fyn. Det skal foregå fra torsdag til søndag for familien (ca 15-20 mand) og lørdag vil der så blive holdt kombineret kobber- og sølvbryllup for min svigermor og sted svigerfar og min svigerinde og hendes mand. Der er alle mulige faciliteter dette sted så der er lagt op til en meget hyggelig weekend og vi har glædet os da de er hjemme fra Spanien hvor de normalt bor, så vi ser dem kun ca 5 gange om året.
Nu er jeg jo så blevet gravid og jeg er sat til den 4 august. Festweekenden forløber fra den 13-16 august. Og her kommer min bekymring så. Vil man kunne klare det med en meget nyfødt baby? Min søster var meget bestemt da hun sagde at det ville hun bestemt melde fra til da det tager mindst 14 dage at få amningen til at fungere optimalt. Så jeg bliver da lidt nervøs for om jeg fortsat kan regne med at deltage. Jeg frygter lidt at jeg vil komme til at tilbringe det meste af tiden på vores værelse mens min mand er nødt til at være social for os begge. Jeg har forsøgt at tale lidt med min mand om at jeg måske kan gå over tid eller at jeg ikke kan klare det, men han synes vi skal vente og se. Men det fylder altså lidt for mig i tankerne.
Jeg søger lidt erfaringer? Hvordan ville I have det med en familieweekend med en så nyfødt baby? Hvilke overvejelser skal jeg tage med?
Åh ja sikke et dilemma.....
det er rigtigt som din svigerinde siger, at amningen kan tage lang tid at få op at køre, og det vil være synd at det går i vasken pga. en familieweekend.... (Det KAN snildt tage op til 6 uger at få amningen helt op at køre by the way!) så jeg ville bestemt også selv overveje det... du ved jo heller ikke hvad "stand" du selv er i efter fødsel??!
Ved ikke hvad jeg selv ville gøre, men tror jeg var sprunget fra.... sådan en lille bebs har godt af hjemlig hygge, tryghed, hud-mod-hud kontakt osv. Men se det da an, når tiden kommer, så har du helt sikkert en mavefornemmelse omkring det... og den skal du følge 
Anmeld
Citér