Når time-out fejler...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.453 visninger
4 svar
23 synes godt om
21. april 2015

Skouboe

Vi bruger ikke ret tit time-out hjemme hos os, egentligt kun de dage hvor pigerne skændes og slår hinanden og overhovedet ikke hører efter. Så er der kollektiv afstraffelse, de bliver sat i hvert deres hjørne i gangen og så sætter jeg æggeuret på 5 minutter, og så kan de sidde og kigge ind i hver deres hjørne indtil det ringer.

Den anden dag kommer min 6 årige så med æggeuret og spørger om jeg ikke vil være sød at sætte det på 5 minutter, for hun trænger virkeligt til at sidde i gangen og slappe lidt af...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2015

sne190810

Haha, det er altså lidt absurd og skægt 

Totalt misforstået koncept, med det æggeur fra din søde datters side.

Hvad svarede du så tilbage? 

Anmeld Citér

22. april 2015

Skouboe

sne190810 skriver:

Haha, det er altså lidt absurd og skægt 

Totalt misforstået koncept, med det æggeur fra din søde datters side.

Hvad svarede du så tilbage? 

Jeg stillede æggeuret og sagde at hun naturligvis gerne måtte sidde i gangen, hvis hun havde behov for det, men at det ikke var noget hun skulle og at hun heller ikke behøvede at blive der, hvis hun begyndte at kede sig.

Anmeld Citér

22. april 2015

MorTil4<3

I skulle måske fjerne æggeuret  
de små har heller ingen tidsfornemmelse endnu, og så er det JER der sætter straffen og ikke uret, hvis du forstår  

vi bruger selv timeout herhjemme, og der sidder de så længe vi føler de har behov for lige at køle ned, så går vi tilbage og spørger om de forstår hvorfor de sidder der? og om hvad der så er rigtigt istedet. og hvis de er rolige og forstår/svare, så siger vi ok, og timeout er ophævet, men nogen gange kan en rigtigt 3 årig hidsigprop godt side 15-20 minutter, simpelthen fordi han bare råber NEJ eller gider ikke, du er dum eller et eller andet så får han lige lidt mere, til man falder helt ned hihi . . 

Anmeld Citér

22. april 2015

Skouboe

SnartMorTil>4 skriver:

I skulle måske fjerne æggeuret  
de små har heller ingen tidsfornemmelse endnu, og så er det JER der sætter straffen og ikke uret, hvis du forstår  

vi bruger selv timeout herhjemme, og der sidder de så længe vi føler de har behov for lige at køle ned, så går vi tilbage og spørger om de forstår hvorfor de sidder der? og om hvad der så er rigtigt istedet. og hvis de er rolige og forstår/svare, så siger vi ok, og timeout er ophævet, men nogen gange kan en rigtigt 3 årig hidsigprop godt side 15-20 minutter, simpelthen fordi han bare råber NEJ eller gider ikke, du er dum eller et eller andet så får han lige lidt mere, til man falder helt ned hihi . . 

Vi bruger ikke som sådan time-out når det "kun" er det ene barn, vi bruger KUN scenariet med æggeuret og gangen og time-out i de tilfælde hvor pigerne konstant er på nakken af hinanden og ikke er til at få til at stoppe, og så er det dem begge to.

Individuelt hysteri bliver taklet individuelt. Der kan være mange forskellige elementer og årsager, så der synes jeg det virker bedst at tage udgangspunkt i den enkelte situation. Nogle gange bliver man bedt om at gå på værelset og køle ned og så komme tilbage når man vælger at opføre sig på en måde så alle kan være her, nogle gange er det mere krammer og kys, der skal til, og indimellem er det de frygtede "mor/barn" snakke (som min 6 årige kalder dem) der skal på banen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.