Umulig dreng på 2 år Hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.153 visninger
6 svar
4 synes godt om
21. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg har en søn på 2,5 år, meget aktiv og elsker at bruge kroppen hele tiden. 

Han er mit første barn og meget elsket og det kan han tydelig mærke, han kan ikke gennemføre et leg uden at slå, kradse og hvad han nu kan finde på, han er meget besværlig, hør ikke efter, når vi skælder ham ud meget seriøst så griner han!

Vi er ude i haven hverdag og vi laver mangw aktiviteter med ham men det er aldrig nok, han gør det han har lyst og råber og skriger hvis det ikke bliver hans ønske. 

Meget vil have opmærksomhed næsten hele tiden.

Har i prøvet det og bliver det bedre?

gode råd søges! <3

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2015

Masig

Anonym skriver:

Han er mit første barn og meget elsket og det kan han tydelig mærke, han kan ikke gennemføre et leg uden at slå, kradse og hvad han nu kan finde på, han er meget besværlig, hør ikke efter, når vi skælder ham ud meget seriøst så griner han!

Vi er ude i haven hverdag og vi laver mangw aktiviteter med ham men det er aldrig nok, han gør det han har lyst og råber og skriger hvis det ikke bliver hans ønske. 

gode råd søges! <3

Bliver han passet hjemme? Jeg tænker han mangler noget samvær med andre børn måske og lære at begå sig sammen med andre..  nogle børn er jo bare mere voldsomme end andre, men selvfølgelig skal han ikke have lov til at slå osv... hvad gør i når han bliver "umulig"? Det kan være han skal have nogle lidt strenge konsekvenser, måske en time out af en art... ikke noget voldsomt, men så han lige kommer ned på jorden igen... måske han bliver for overgearet, fordi han prøver at få den aktivering han behøver?

Jeg skal på ingen måde gøre mig klog på det, men har hørt om flere børn som får for lidt kontakt med andre børn og dermed for lidt aktivering og så bliver lidt "indebrændte" og lidt aggressive...

Anmeld Citér

21. april 2015

Mama85

Anonym skriver:

gode råd søges! <3

Umiddelbart tænker jeg at det ikke jo er kærligheden det får ham til at agere som han gør- men måske manglen af konsekvenser ved hans handlinger, men at grænserne ikke bliver sat i tide og han er usikker på hvor han har jer. 

- bliver han passet hjemme eller går han i vs/dp?

Anmeld Citér

21. april 2015

Fremad

Jeg tænker lidt: har det været sådan altid eller startet for nylig..

Hvad gør i når han gør div ting under leg?

Anmeld Citér

21. april 2015

S*DD

Hvad gør i,  når han skriger når han ikke får sit ønske? Giver i efter? 

Det er hvad jeg ofte oplever er årsagen til dette. Og jeg oplever mange forældre som ikke er konsekvente over for deres børn. Og det har desværre et kedeligt resultat. 

Anmeld Citér

21. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

gode råd søges! <3

Jeg hopper hvad de andre spørg om, hvad gør i nær han slår, sparker..? 

Hvordan er hans sprog?

Er han hjemme eller passet i vs/dp? Ser han børn dagligt, hvis han er hjemme?

Vi har det også her, og han bliver sat til time out, så kan han køle ned. Og så sige undskyld  bagefter. Han kan udtrykke sig, men han er inde hvor han siger nej til alt. 

Anmeld Citér

21. april 2015

MMOGM

S*DD skriver:

Hvad gør i,  når han skriger når han ikke får sit ønske? Giver i efter? 

Det er hvad jeg ofte oplever er årsagen til dette. Og jeg oplever mange forældre som ikke er konsekvente over for deres børn. Og det har desværre et kedeligt resultat. 

Nu har jeg også en søn der slår meget, og bliver sur hvis han ikke altid får sin vilje (2,7år). Vi giver time out på trappen. Jeg spørger ham ofte når han slår mig, hvorfor han slår, og så siger han, fordi jeg er sur på mor. Så fortæller jeg ham at man ikke skal slå bare fordi man er sur. 

Hvad vil du mene jeg så bør gøre? Nu hvor jeg giver ham konsekvenser? 

Har nu hørt fra en pædagog i vuggestuen at det de en meget normal opførsel i den alder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.