Cybex Juno fix

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

916 visninger
8 svar
1 synes godt om
19. april 2015

Jegkiggerpåfugle

Hej de damer,

vi har netop været ude og købe en Cybex Juno fix til vores søn (9-18 kg) vi gik af vide det er den bedste forudvendt stol til børn og den er blandt andet test vinder, men når vi sætter vores søn i stolen og derefter sætter arm(lænet/seletingen) fast så græder han, som om der ikke er plads til ham... Hvad gør vi dog forkert 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2015

Lenats31

Jegkiggerpåfugle skriver:

Hej de damer,

vi har netop været ude og købe en Cybex Juno fix til vores søn (9-18 kg) vi gik af vide det er den bedste forudvendt stol til børn og den er blandt andet test vinder, men når vi sætter vores søn i stolen og derefter sætter arm(lænet/seletingen) fast så græder han, som om der ikke er plads til ham... Hvad gør vi dog forkert 

Vil sige at nogle børn ikke bryder sig om den pude. Det er heller ikke alle børn der er store nok til dem så snart de vejer 9 kg. Men det er nu det samme for dem med 5-punktssele.

Netop den type stol - ikke bare lige præcis den du har købt med stole med kollisionspude i det hele taget. Er det faktisk ikke muligt at teste ordenligt. Der er ikke nogen testdukke der har måleinstrumenter i maven, nedre del af rygsøjlen og ej heller i den nedre del af nakken. Det er alle de steder der er vigtige at måle på i den type stol og ingen testdukke kan. testdukkerne (Q-serien som ADAC tester med) har i den øvre del af nakken, men ikke i den nedre. P-dukken som anvendes til ECE R 44 godkendelsen har ikke måleredskaber i nakken.

Men som sagt så er det ikke muligt at teste kollisionspudestolene ordenligt. ENDNU.

Anmeld Citér

27. april 2015

Lenats31

Der ud over vil jeg sige at, hvis du vil have det absolut sikreste. Så er du ovre i en bagudvendt autostol. Det er 5 gange mere sikkert for små børn at sidde i en bagudvendt stol end i en fremadvendt. 

Anmeld Citér

27. april 2015

Sandratoft

Hej de damer,

Vi har også lige købt en cybex juno fix, og vi er rigtig glade for den. Vi havde en besafe izi plus før, men hun kastede op hver eneste gang vi kørte, så måtte kaste håndklædet i ringen der. 

Mht cybex, sidder han med lænden helt inde ? Har I legetøj med til ham? Hvor høj er han? 

Anmeld Citér

28. april 2015

Jegkiggerpåfugle

Sandratoft skriver:

Vi har også lige købt en cybex juno fix, og vi er rigtig glade for den. Vi havde en besafe izi plus før, men hun kastede op hver eneste gang vi kørte, så måtte kaste håndklædet i ringen der. 

Mht cybex, sidder han med lænden helt inde ? Har I legetøj med til ham? Hvor høj er han? 

Han sidder i den som om han sidder helt sammenklemt - og kan knap få hænder op på puden foran - han er lige omkring de 74 cm høj men det er som om han nu kun brokker sig over at sidde i den når han er træt og jeg giver ham altid en bamse eller en rangle med så går der tre minutter og så har han smidt den fordi han sidder og kigger ud af vinduet 

Anmeld Citér

28. april 2015

Lenats31

Han sidder i den som om han sidder helt sammenklemt - og kan knap få hænder op på puden foran - han er lige omkring de 74 cm høj men det er som om han nu kun brokker sig over at sidde i den når han er træt og jeg giver ham altid en bamse eller en rangle med så går der tre minutter og så har han smidt den fordi han sidder og kigger ud af vinduet 

Så er han stadig ikke stor nok til den. Hvor købte I den (butikskæde)?

Anmeld Citér

29. april 2015

Sandratoft

Min datter er 78 cm og sidder rigtig fint i den, så der går nok ikke så længe før han er klar. Kan han ikke sidde i den lille autostol lidt endnu? 

Anmeld Citér

29. april 2015

Jegkiggerpåfugle

Sandratoft skriver:

Min datter er 78 cm og sidder rigtig fint i den, så der går nok ikke så længe før han er klar. Kan han ikke sidde i den lille autostol lidt endnu? 

Jo jeg tror godt han kan sidde i den i en måned endnu inden vi skifter ham over i cybex  

Anmeld Citér

29. april 2015

Sandratoft

Jo jeg tror godt han kan sidde i den i en måned endnu inden vi skifter ham over i cybex  

Alma sad nemlig også i den lille indtil hun var stor nok til cybex, og vi skiftede først i sidste weekend, der var hun 10 måneder  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.