Nogen med depression??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
8 svar
2 synes godt om
19. april 2015

Sujan

jeg har endelig, efter lang tid, fundet modet og overskuddet til at kontakte min læge. Jeg har det ikke godt, føler mig som en tikkende bombe og meget tyder på en depression. 

Jeg skal til læge på tirsdag og have lavet en handlingsplan.. Har ingen ide om hvad der skal ske.. Er bare møg nervøs. 

Tænkte om der var nogen der ville dele deres erfaringer??? Hvad sker der ved lægen? Kommer man i medicinsk behandling eller hvad kan der ske??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2015

FrkGranger

Sujan skriver:

jeg har endelig, efter lang tid, fundet modet og overskuddet til at kontakte min læge. Jeg har det ikke godt, føler mig som en tikkende bombe og meget tyder på en depression. 

Jeg skal til læge på tirsdag og have lavet en handlingsplan.. Har ingen ide om hvad der skal ske.. Er bare møg nervøs. 

Tænkte om der var nogen der ville dele deres erfaringer??? Hvad sker der ved lægen? Kommer man i medicinsk behandling eller hvad kan der ske??

Min læge snakkede med mig om hvordan jeg havde det osv med problemstillinger 

Der efter snakkede vi oom nine ønsker til behandling takkede nej til piller da jeg ikke tror det er vejen frem for mig så jeg går til psykolog..

Men under alle omstændigheder er det sejt du får gjordt noget nu

Og held og lykke med at komme på den anden side..

Anmeld Citér

19. april 2015

Mamalou

Jeg har ikke selv haft en depression, men møder mange deprimerede i mit arbejde.

Nogle læger foretager test for at afgøre graden af depressionen. Min personlige holdning er, at medicin kan være meget godt, men at det ikke skal stå alene. I min optik er det symptombehandling og i det lange løb løser det ikke den bagvedliggende årsag til depressionen, hvis du kan følge mig?

Virkelig sejt at du har fået mod til at få bestilt tid hos lægen. Det kan være en god idé at skrive et par stikord ned inden, så du er sikker på at få sagt det til lægen, der er vigtigt.

Held og lykke

Anmeld Citér

19. april 2015

SMC

Jeg har været der - og også en tur ved lægen. Desværre må jeg nok sige, at det ikke er alle læger der er lige gode til at hjælpe. Jeg tog testen, men den kunne naturligvis ikke vise noget, da jeg havde helt andre problemer. Alligevel blev jeg tilbudt medicin, som jeg valgte ikke at tage imod. 

Jeg fandt mig i stedet en god psykolog, og selvom det har kostet utrolig mange penge og kampe for at få lægen til at skrive en henvisning, så har det været det hele værd. Jeg kender mig selv utrolig godt nu, og kan tackle de op- og nedture som følger med. Heldigvis bliver der længere og længere imellem dem.

håber mit svar kan hjælpe dig

Anmeld Citér

19. april 2015

mortilnoahogmelina

Jeg står der desværre pt  

jeg har valgt medicin i en meget lille mængde pg en super psykolog . 

Det hjælper mig enormt meget ... 

Jeg har en god læge jeg ca besøger en gang om måneden , 

jeg er sygemeldt pt . 

Anmeld Citér

20. april 2015

Sujan

FrkGranger skriver:

Min læge snakkede med mig om hvordan jeg havde det osv med problemstillinger 

Der efter snakkede vi oom nine ønsker til behandling takkede nej til piller da jeg ikke tror det er vejen frem for mig så jeg går til psykolog..

Men under alle omstændigheder er det sejt du får gjordt noget nu

Og held og lykke med at komme på den anden side..

Tak for dit svar. Er meget spændt på hvad de foreslår... Skal til læge i morgen og er så nervøs. Er svært at tage hul på...

jeg tænker også psykolog. Jeg synes bare det er meget dyrt på min nuværende indkomst:-( (barselsdagpenge)

Anmeld Citér

20. april 2015

Sujan

mortilnoahogmelina skriver:

Jeg står der desværre pt  

jeg har valgt medicin i en meget lille mængde pg en super psykolog . 

Det hjælper mig enormt meget ... 

Jeg har en god læge jeg ca besøger en gang om måneden , 

jeg er sygemeldt pt . 

Tak for dit svar. Håber du snart får det bedre.

er meget spændt på i morgen.. Synes det er meget svært at skulle tage hul på. Jeg tænker også noget kombination af medicin og psykolog... Men må se hvad de foreslår. 

Men jeg håber det er vejen frem og de kan hjælpe. F.eks. nu synes jeg at jeg har haft nogle gode dage, men så hertil aften fik jeg feber, snot og ondt i halsen. Det får jeg næsten hver 14 dag.. Det hiver bare en nedad igen:-( 

og vil rigtig gerne gå til psykolog, men er også en stor udgift på barselsdagpenge:-( men alt for at få det bedre

Anmeld Citér

20. april 2015

SMC

Sujan skriver:

Tak for dit svar. Håber du snart får det bedre.

er meget spændt på i morgen.. Synes det er meget svært at skulle tage hul på. Jeg tænker også noget kombination af medicin og psykolog... Men må se hvad de foreslår. 

Men jeg håber det er vejen frem og de kan hjælpe. F.eks. nu synes jeg at jeg har haft nogle gode dage, men så hertil aften fik jeg feber, snot og ondt i halsen. Det får jeg næsten hver 14 dag.. Det hiver bare en nedad igen:-( 

og vil rigtig gerne gå til psykolog, men er også en stor udgift på barselsdagpenge:-( men alt for at få det bedre

Husk, at du med en henvisning får rigtig meget i tilskud, og skulle du være medlem af Danmark, får du også derfra. 

Anmeld Citér

20. april 2015

FrkGranger

Sujan skriver:

Tak for dit svar. Er meget spændt på hvad de foreslår... Skal til læge i morgen og er så nervøs. Er svært at tage hul på...

jeg tænker også psykolog. Jeg synes bare det er meget dyrt på min nuværende indkomst:-( (barselsdagpenge)

Jeg er selv på barselsdagpenge..

Ja næsten 400 kr er dyrt men jeg syntes det er det værd...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.