Når.... Jeg håber jeg kan huske hvordan det gik til.
Thor er i dag 17 dage. Thor er født d. 1 April. Jeg var 37+3 og havde termin d. 18/4.
Mit vand gik d. 31/3 kl. 05:00. Jeg havde lige været ude og tisse. Jeg går ind og ligger mig, men jeg føler stadig at jeg tisser. Så slår det mig "for fanden det er vanden, man.!"
Jeg fløj op af sengen, kom ud på wc'et hvor min kæreste lige havde sat sig. Jeg siger stille "mit vand er gået" (papsøn på 4 år. Sov stadig)
min kæreste siger "øh hvad.?" Jeg trækker bare tøjet af og han tydeligt at det er igang, og pludselig siger det bare SKYLLE. Jeg griner og ryster samtidig.
Jeg venter på at det værste er ovre, og får taget rene trusser på, samt får taget et bind på. Der er ingen tvivl. 15 min, skifter jeg det igen. Når men min kæreste ringer til jobbet, og melder historien... Jeg ringer til fødegangen og får en tid kl. 13:30 fordi jeg ikke har veer, og har haft en hel fin graviditet.
Der sker forløbi ikke meget.. Jeg for sammentrækninger men det er ikke veer.
Da vi skal derind begynder mine veer langsomt at komme, men sidder kun i lænden.
Kl. 14 var min livmoderhals udslettet og var 1 1/2 cm. Åben. Jeg skulle hjem igen efter 3 timers venten... Jeg skulle komme igen d. 1/4 kl. 8:15 til igangsættelse med ve stimulerendedrop. men..... Da klokken blev 21 lå jeg og vred mig i smerte derhjemme, og skreg af min kæreste.! Han ringede til FG og sagde, at nu kom vi ind. JM var lidt skeptisk, men da hun hørte mig skrige, gav hun os grønt lys.
Da vi kom ind igen, var jeg 3 cm. Åben og var derfor ikke i aktiv fødsel, men jeg ville ikke hjem igen. Jeg fik en stor cocktail af beroligende og morfin, samt pencilin, og kunne sove nogenlunde igennem indtil kl. 6 d. 1/4
kl. 8 d. 1/4. Kom jeg ned på FG. Men de havde ikke lige styr på hvor jeg sgu være, og jeg havde veer, så jeg blev lidt higsig.. Men hurtigt kom jeg ind på føde stuen.
Jeg fik lagt den der elektrode på hans hoved og en lagment samt, fik lagt 1 drop, men blev stukket 3 gange. Så skulle jeg have en Epiduralblokade, men den blev heller ikke lagt ordenligt, så det lykkes først 3 gang. Så gik der noget tid, jeg havde okay veer og fik åbnet mig til 6 cm.
Så måtte min JM få fat i enestesilægen og få lagt en ny Epiduralblokade kl. 15:00 fordi den ikke havde virket ordenligt.... Suk.!!! Jeg var ved at være helt færdig og meget vred på min krop over at den ikke bare kunne få skubbet det barn ud selv.!
Når men kl. 16:30 var jeg 10 cm men han var ikke langt nok nede. Så jeg skulle sidde på en bold og hoppe lidt osv. Og alle de fandens ledninger m.m. Faldt ud og gled af hele tiden, men det gik det da.
Kl. 17:30 fik jeg lov til at presse. Jeg lå først på siden, men kom op på alle 4. Der begyndte han at krone.. Og kl. 17:53 blev han født, ved at jeg lå på siden, og min kæreste og mor skubbede mine ben op i brystkassen på mig. Han vejede 2830 og var 47 cm. Det havde taget i alt fra vandet gik til han var ude 37 t... Det sagde JM ihvertfald...
Jeg skulle have 1 sting nederst i skeden indevendigt, samt have 2 sting på hver inder skamlæbe.
Efter 2 dage på patienthospitalet kom vi hjem, og var bare trætte.. Thor var bare for træt.! Og han var slatten og ikke interesseret i brystet osv. Så ind med os igen, og han havde selvf. Gulsot... Kan ikke huske tallet. Vi var derinde i 1 døgn.. Han kom ned på 2610
Men han skulle ikke have lys, men have en masse mad altså MM og MME...
Nu har Thor en vægt på 2800. Han måler 49 cm. Og er mere vågen, sulten og bare mere frisk. Vi nyder hinanden meget og jeg dybt forelsket i ham. Samt min kæreste og omvendt.
Tak fordi i læste med.
Undskyld de manglende smiles osv. Men det magter jeg ikke. Så det må man selv tænke sig til.
Her er lækkeheden. Et fra den dag vi kom rigtig hjem og fra Idag.