øm efter fødsels, er dette normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

706 visninger
4 svar
1 synes godt om
17. april 2015

tullemortilsnart2

(1 gangs fødende)

har født for 14 dage siden. en hård fødsel, der endte ud i jeg måtte klippes og han blev trukket ud med kop. 

har self haft ondt efter fødslen, også hvor jeg blev syet.

Men er det normalt at man har ondt indeni, altså ikke selve skeden, men rundt om og om til ballerne? altså når jeg ligger, sidder, står trykker og spænder det helt vildt og føles ømt. Er det normalt efter sådan en omgang og hvor længe kan man forvente det tager før det er væk? vil så gerne ud og gå med barnevogn i det fine vejr, i stedet for bare at ligge inde.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg tænker det måske er musklerne? Du har jo brugt en masse muskler som du sikkert ikke anede eksisterede. 

Ellers ville jeg helt sikkert lige give lægen et kald og høre ad. 

Anmeld Citér

17. april 2015

jenny4

Det er helt normalt at have ondt og det kan desværre godt tage lidt tid med den omgang du har været igennem. Jeg tror dog alligevel lige at jeg ville give lægen/barselsgangen et kald. Det kan jo være en syning der sidder lidt i vejen om derfor niver dig unødigt.

Anmeld Citér

17. april 2015

modesty

(1 gangs fødende)

har født for 14 dage siden. en hård fødsel, der endte ud i jeg måtte klippes og han blev trukket ud med kop. 

har self haft ondt efter fødslen, også hvor jeg blev syet.

Men er det normalt at man har ondt indeni, altså ikke selve skeden, men rundt om og om til ballerne? altså når jeg ligger, sidder, står trykker og spænder det helt vildt og føles ømt. Er det normalt efter sådan en omgang og hvor længe kan man forvente det tager før det er væk? vil så gerne ud og gå med barnevogn i det fine vejr, i stedet for bare at ligge inde.. 

Jeg tænker at det er bækkenbunden og dens muskler du har ondt i. Det lyder umiddelbart ret normalt. Jeg tænker at det både er almindelig belastning på bækkenet, og så muligvis også grundet koppen.

Jeg oplevede det som om jeg havde en tennisbold i røven, der pressede nedad og ville ud (undskyld den malende beskrivelse hahah). Det varede vel halvanden måneds tid før det var helt væk.

Jeg fik en 3. grads bristning, så blev syet meget, både ude og inde i skeden, og bagtil.

Anmeld Citér

17. april 2015

tullemortilsnart2

modesty skriver:

Jeg tænker at det er bækkenbunden og dens muskler du har ondt i. Det lyder umiddelbart ret normalt. Jeg tænker at det både er almindelig belastning på bækkenet, og så muligvis også grundet koppen.

Jeg oplevede det som om jeg havde en tennisbold i røven, der pressede nedad og ville ud (undskyld den malende beskrivelse hahah). Det varede vel halvanden måneds tid før det var helt væk.

Jeg fik en 3. grads bristning, så blev syet meget, både ude og inde i skeden, og bagtil.

har det præcis som dig, og ja godt beskrevet med tennisbolden! håber snart det går over. tak for svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.