Skråtstol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

546 visninger
9 svar
3 synes godt om
16. april 2015

gulisa

Jeg har en datter på 3 uger ville i sætte dem i skråtstol nu eller hvornår

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2015

MHB

Nu vil jeg nødigt lyde hellig, men jeg ville aldrig sætte nogle børn i en skråstol. Og skulle jeg gøre brug af en skråstol ville jeg bestemt vente til barnet var blevet større, da skråstole ikke er sunde for børnenes ryg. 

Bruges stolen ikke som børneparkering mener jeg at børn som er ældre (4-5 måneder) kan sidde i den i kortere perioder. Når de ikke er større ville jeg ligge barnet på et tæppe eller lignende  

Anmeld Citér

16. april 2015

Goggelogge

Jg ville også vente er par måneder, det er alt for tidligt for de små nakker.. Lig hende på spisebordet på en dyne mens i spiser eller hvor du nu havde tænkt dU ville bruge skrå stolen i stedet

Anmeld Citér

16. april 2015

Blop2

Vores skråstol kan indstilles i tre portitioner. Den første ligger barnet nærmest ned og ved punkt tre sidder de skråt.

jeg har brugt vores siden vores datter var ca. 1 måned og bruger den stadig, hun er idag 8 måneder.

Hun sidder i den på køkkenbordet når jeg skræller kartofler, mens der bliver lavet mad, er i bad eller hun hygger ved tv'et sammen med storebror.

Jeg ville ikke kunne undvære min;o)

Anmeld Citér

16. april 2015

Tutter92

Min søn er 5 måneder, og jeg bruger den Kun når han skal have grød da hans ryg ikke er stærk nok til at sidde i højstol nu.

Som de andre vil jeg også anbefale at ligge hende på et tæppe/dyne når hun er så lille.

Man skal også huske på at det ''hæmmer'' lidt deres udvikling når de ligger/sidder i en skråstol, da de ikke kan bevæge kroppen lige så meget som når de ligger på et tæppe på gulvet.

Anmeld Citér

16. april 2015

Havfruen

Vi har en skråstol, og jeg har brugt den fra dag 1 til vores søn, der nu er 6 uger gammel.

Den er sat i "liggeposition" og står i køkkenet, så han har en sted at være når vi er derude. 

Anmeld Citér

16. april 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Min søn kom i sin en uge inden han blev 2 mdr og han er kun i den når vi spiser aftensmad. Så længe brugen af den bliver holdt i er minimum kan jeg ikke se problemet

Anmeld Citér

17. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har brugt skråstol til min datter når jeg skulle i bad, lave mad, ned med vasketøj (meget klam vaskekælder, hvor hun i hvert fald ikke skulle med).

Jeg har både sat i hende i skråstol og foran tv'et f.eks. når jeg var nødt til at gå fra lejligheden 2 minutter for lige at sætte en vask over. Men jeg også brugt legetæppet meget, og nu er min datter 9 mdr, og rigtig hurtig i sin motoriske udvikling.

Så jeg ville sige at så længe baby ikke sidder der flere timer ad gangenb(en time er også for meget) så går det sgu nok.

Anmeld Citér

17. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg mener sundhedsplejersken fortalte at da hun var en måneds tid at man kunne begynde med nogle få minutter. Da min datter var 2 mdr sad hun der nogle gange 5-10 min. Hvis vi andre spiste fx. Men jeg ville foretrække at lægge børnene på fx et legetæppe på gulvet

Anmeld Citér

17. april 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Mener okay vi først brugte den da hun var ca. 2 måneder. 

Så længe de ikke sidder der for længe og man gør det med måde så går det nok. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.