mini piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.325 visninger
14 svar
1 synes godt om
16. april 2015

debbie19

Hejsa

jeg håber der sidder nogle som vil dele jeres erfaring med mig 

jeg skal starte på minipiller enten idag eller imorgen (har dem til at ligge bestemmer selv) 

jeg skal ikke havde dem pga prævention da vi stort set aldrig har sex men fordi jeg har så uregelmæssig menstrationer som er ekstremt kraftige både blod men også smerterne er udholdelig.

jeg tåler ikke p-piller da der er hormoner i jeg har nemlig sygdommen pct som desværre er udløst pga arveligt gen men udløsfaktoren var p-piller så det må jeg aldrig få igen

jeg må heller ikke drikke alkohold eller få sol)NÅ SIDESPRING

jeg har læst indlægsseddlen på pillerne desogestrel orifarm 75 mg 

og kan se det er normalt man plet bløder i lang tid hvilket jeg er van til har styrtblødt i 2 mdr i streg nu så det vil ikke rør mig.. de ting der måske går mig lidt på er vægtøgningen. dengang jeg started på p-piller tog jeg næsten 10 kg på på 1.5 mdr og det var alså voldsomt havde altid haft den slanke krop som kunne spise alt uden at tage på..jeg frygter lidt det sker igen. men derfor vil jeg høre jer om hvordan i har reageret på mini piller  

mvh debbie19

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2015

Emisoph

På p-piller tog jeg 25 kg på. Desuden fik jeg uren hud og vanvittige humørsvingninger..

Startede på mini piller i november, efter 8 ugers undersøgelsen efter fødslen. Jeg blødte i 14 dage første gang menstruation på pillerne, ca halvanden uge anden gang men så blev det til helt alm. 4-5 dages moderat blødning derefter Har pletblødt lidt mellem menstruationer de førdte 3 måneder, men ikke siden

Har desuden stadig pæn hud, og har ikke taget et eneste gram på

Anmeld Citér

16. april 2015

B&J

jeg tog ikke på da jeg tog mini mini P-piller men måtte stoppe igen da de ikke kunne holde min mens tilbage den var alt for kraftig... hvor p-pillerne kan holde det i skak.

Men håber de er de rigtige for dig så du kan få styr på en helt masse det er nemlig rigtig træls

Anmeld Citér

16. april 2015

debbie19

tak for jeres svar  jeg håber den får mens til at udblive med tiden  men at når vi engang får råd til at få børn at jeg så kan stoppe og det stadigvæk kan lade sig gøre. da jeg holdt på p-piller gik der 3 år inden jeg så mens første gang igen og den er aldrig blevet normal i rytme og læger osv kan ikke forstå hvorfor så nu giver jeg mini pillerne en chance 

Anmeld Citér

16. april 2015

xStinepigen

debbie19 skriver:

tak for jeres svar  jeg håber den får mens til at udblive med tiden  men at når vi engang får råd til at få børn at jeg så kan stoppe og det stadigvæk kan lade sig gøre. da jeg holdt på p-piller gik der 3 år inden jeg så mens første gang igen og den er aldrig blevet normal i rytme og læger osv kan ikke forstå hvorfor så nu giver jeg mini pillerne en chance 

Anmeld Citér

16. april 2015

mortilnoahogmelina

Jeg tog ikke på ved mini piller . 

Men tog 7 kg på ved start på p piller i tidernes morgen . 

Jeg stoppede på mini piller fordi jeg blødte konstant hver evig eneste dag i 6 måneder . 

Det sammen gjorder jeg på homon spiral . 

Anmeld Citér

16. april 2015

moaren

debbie19 skriver:

Hejsa

jeg håber der sidder nogle som vil dele jeres erfaring med mig 

jeg skal starte på minipiller enten idag eller imorgen (har dem til at ligge bestemmer selv) 

jeg skal ikke havde dem pga prævention da vi stort set aldrig har sex men fordi jeg har så uregelmæssig menstrationer som er ekstremt kraftige både blod men også smerterne er udholdelig.

jeg tåler ikke p-piller da der er hormoner i jeg har nemlig sygdommen pct som desværre er udløst pga arveligt gen men udløsfaktoren var p-piller så det må jeg aldrig få igen

jeg må heller ikke drikke alkohold eller få sol)NÅ SIDESPRING

jeg har læst indlægsseddlen på pillerne desogestrel orifarm 75 mg 

og kan se det er normalt man plet bløder i lang tid hvilket jeg er van til har styrtblødt i 2 mdr i streg nu så det vil ikke rør mig.. de ting der måske går mig lidt på er vægtøgningen. dengang jeg started på p-piller tog jeg næsten 10 kg på på 1.5 mdr og det var alså voldsomt havde altid haft den slanke krop som kunne spise alt uden at tage på..jeg frygter lidt det sker igen. men derfor vil jeg høre jer om hvordan i har reageret på mini piller  

mvh debbie19

Hej 

Jeg tænker lidt, om ikke i har snakket hormonspiral? Minipiller har ikke det bedste ry mht. regelmæssig og sparsom blødning, hvorimod hormonspiralen i visse tilfælde holder menstruationen helt væk?

Anmeld Citér

16. april 2015

debbie19

Moaren skriver:

Hej 

Jeg tænker lidt, om ikke i har snakket hormonspiral? Minipiller har ikke det bedste ry mht. regelmæssig og sparsom blødning, hvorimod hormonspiralen i visse tilfælde holder menstruationen helt væk?

jeg må ikke få den slags hormoner de kun minipiller der duer 

Anmeld Citér

16. april 2015

jenny4

Hvis du er til det alternative vil jeg foreslå dig at blive udredt ved en homeøpat som kan se på hormonbalance osv. Højst sandsynligt vil de kunne hjælpe dine hormoner tilbage på sporet så du ikke behøver minipiller til den del.

Anmeld Citér

17. april 2015

debbie19

jenny4 skriver:

Hvis du er til det alternative vil jeg foreslå dig at blive udredt ved en homeøpat som kan se på hormonbalance osv. Højst sandsynligt vil de kunne hjælpe dine hormoner tilbage på sporet så du ikke behøver minipiller til den del.

koster det ikke helt vild meget? 

tog min første pille igår så nu må vi se om det gør godt eller skidt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.