tvillingehjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.526 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. april 2015

silassui

hej.

læste der var noget der hedder tvillingehjælp. Er der nogen der ved hvad det dækker over og hvorfor det findes i nogle kommuner og ikke i andre?

Har ikke selv tvillinger endnu men er er bare nysgerrig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2015

charthys

tror altså du skal op i trillinger eller flere før du kan få noget støtte fra kommunen.

Jeg havde to naboer på samme vej der fik tvillinger med nogen års mellemrum, og de fik ikke noget. Jo, jeg tror de fik en større skraldespand uden at skulle betale ekstra, men det er vist også det :-)

Anmeld Citér

16. april 2015

silassui

charthys skriver:

tror altså du skal op i trillinger eller flere før du kan få noget støtte fra kommunen.

Jeg havde to naboer på samme vej der fik tvillinger med nogen års mellemrum, og de fik ikke noget. Jo, jeg tror de fik en større skraldespand uden at skulle betale ekstra, men det er vist også det :-)

okay, læste bare lige hurtigt om en der var sur over de ikke kunne modtage tvillinge hjælp hvis ikke de valgte at flytte kommune. Blev så nysgerrig på hvad sådan en hjælp dækkede over. Men det var måske skralde spanden

Anmeld Citér

16. april 2015

Marts<3

Jeg havde en gammel kollega der fik tvillingehjælp. Hun bor i KBH kommune. Men tænker at man i samarbejde med sin SP kan anmode om det. 

Men jo, det findes.

Anmeld Citér

16. april 2015

CaWi

Tror det er forskelligt fra kommune til kommune.  En i min mødregruppe med tvillinger sagde at der ikke var noget at hente.

Anmeld Citér

16. april 2015

silassui

Tænkte måske det var noget hjælp i hjemmet el lign

eller et tilskud til hjælp eller sådan noget.

Anmeld Citér

16. april 2015

Spirrevip

Det eneste hjælp jeg kender til, er ekstra sp besøg... kender et par der fik tvillinger og de havde besøg 2-3 gange om ugen det første stykke tid. 

Anmeld Citér

16. april 2015

silassui

Spirrevip skriver:

Det eneste hjælp jeg kender til, er ekstra sp besøg... kender et par der fik tvillinger og de havde besøg 2-3 gange om ugen det første stykke tid. 

Det kan vel sagtens være sådan noget, hun var vred over

Anmeld Citér

16. april 2015

Jyden31

Altså du kan søge om ekstra børne tilskud til flerbørns fødsel men tror også det er det der er at hente, og så komme i tvillinge mødre gruppe hvis det findes det pågældende sted. og faderen kan få dobbelt så lang barsels orlov.

Men ellers tror jeg ik der er så meget at hente.

Anmeld Citér

16. april 2015

silassui

Jyden31 skriver:

Altså du kan søge om ekstra børne tilskud til flerbørns fødsel men tror også det er det der er at hente, og så komme i tvillinge mødre gruppe hvis det findes det pågældende sted. og faderen kan få dobbelt så lang barsels orlov.

Men ellers tror jeg ik der er så meget at hente.

okay

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.