Sosu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
6 svar
1 synes godt om
15. april 2015

Anonym trådstarter

Hejsa. 

nogle der har taget SOSU-hjælper uddannelsen og er over 25 år hvad fik i udbetalt i løn? og her tænker jeg uden voksenelev løn?

håber nogle kan svare, da jeg overvejer at starte på uddannelsen.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2015

Jj1709

Anonym skriver:

Hejsa. 

nogle der har taget SOSU-hjælper uddannelsen og er over 25 år hvad fik i udbetalt i løn? og her tænker jeg uden voksenelev løn?

Hvis du ikke er på voksenelevløn, så vil du have Ca 7000 udbetalt vil jeg gætte på :-) 

Anmeld Citér

15. april 2015

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

Hvis du ikke er på voksenelevløn, så vil du have Ca 7000 udbetalt vil jeg gætte på :-) 

Okay, det lyder ok. Jeg har inden min barsel læst et år på pædagoguddannelsen? ved du om det kan give voksenelev-løn? eller skal det dicideret være arbejde..?

Anmeld Citér

15. april 2015

Kærlighediminmave

Almindelig løn er omkring 7000 udbetalt. For at blive optaget som voksen elev skal du være over 25 og have arbejdet i faget et år minimum mener jeg. Man kan vist godt søge om det alligevel men der er ingen garanti for det. Det står inde på sosu nord det hele  

Anmeld Citér

15. april 2015

Os&lilledig

Anonym skriver:

Hejsa. 

Voksen er vist 12.000 og normal 7.000 men for at få voksen elevløn skal man have erfaring i nogle år

Anmeld Citér

15. april 2015

Jj1709

Anonym skriver:

Okay, det lyder ok. Jeg har inden min barsel læst et år på pædagoguddannelsen? ved du om det kan give voksenelev-løn? eller skal det dicideret være arbejde..?

Nogen steder kan du godt blive ansat som voksenelev, men det er forskelligt fra kommune til kommune, mit bedste råd er at ringe og snakke med dem, nogen er skrappere end andre :-) 

Anmeld Citér

15. april 2015

1977

Profilbillede for 1977

Fandt dette på FOA.dk 

Voksenelevløn på hovedforløbet

Du kan få voksenelevløn, hvis du er:

elev over 25 år
har 1 års relevant beskæftigelse inden for de sidste fire år inden for overenskomstens område
Lønnen ligger mellem ca. 18.400 kr. om måneden og 19.400 kr. om måneden alt afhængig af, hvor i landet du bor.

Hvis du ikke opfylder kravene til at få voksenelevløn
Er du over 25 år, men ikke opfylder kravene til at blive voksenelev, er det alligevel muligt, at blive ansat som voksenelev, fordi din arbejdsgiver kan få tilskud til din aflønning. Det er alene op til din arbejdsgiver, om du kan få ansættelse og få voksenelevløn under ansættelsen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.