Det med at smide bleen om natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.450 visninger
13 svar
10 synes godt om
15. april 2015

Mille83

Hej alle

Min datter bliver snart 5 år og hun har haft en del tørre bleer, for et par uger siden tager vi natbleen af hende, da hun havde et stort ønske omkring dette, men hun har alle nætter (på nær en) tisset i sengen.

De sidste 2 nætter har hun tisset uden og vågne, og her går min personlige grænse, har heldigvis været inde og tjekke hende om natten, hvor jeg så har opdaget hun har haft tisset, men hun er ikke vågnet af det, og jeg får så dårlig samvittighed over det.

Om 2 mdr. får hun en lillesøster, så en af vores prioriteter var jo også at vi ikke skulle have 2 blebørn.

Men jeg mangler gode råd, hvad skal vi gøre? Skal vi fortsætte med og lade hende sove uden ble? Give hende ble på igen, eller noget helt andet?

Hun har en papsøster på samme alder som smed nat bleen da hun blev 4, hun har aldrig tisset i sengen, så vi kan ikke engang drage vores erfaring derfra.

Håber nogle har nogle gode råd? På forhånd tak :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2015

Mille83

Er der ingen der har nogle gode råd? :-)

Anmeld Citér

15. april 2015

ModerNatur

Desværre ingen gode råd herfra, da vi har samme problem med vores datter på snart 4.. 

Hun vil også selv gerne ha den af, men hun "småtisser" i sengen så, og synes hun er for lille til vi vil opsøge læge med det 

Anmeld Citér

16. april 2015

Joan ( Smallie )

Hvordan gør i om aften? 

Her hjemme er det forgået med at de selv mener de har været klar og vi har snakket meget om det med dem også har de fået lov at tisse af inden de kom i seng og så har jeg været oppe og bære dem på toilet.

Den stor skulle det være halv 9 og igen ved 10 tiden før det rigtig lykkes for ham og den bette var det nok med 1 gange ved 10 tiden men hun var også ældre inden det lykkes hende.

Den stor var 3½ da han smed hans ble om natten og den bette var omkring 4½ men det vigtigste er vist at de selv mener de er klar.

Anmeld Citér

16. april 2015

Mille83

ModerNatur skriver:

Desværre ingen gode råd herfra, da vi har samme problem med vores datter på snart 4.. 

Hun vil også selv gerne ha den af, men hun "småtisser" i sengen så, og synes hun er for lille til vi vil opsøge læge med det 

Tusind tak for svar ��

Jeg vil heller ikke opsøge læge, slet ikke. Tror også på det kommer når det kommer, men jeg er i tvivl om hun skal have bleen på igen, eller om vi skal fortsætte for samvittigheden er ikke ret god når hun ikke vågner af at tisse��

Anmeld Citér

16. april 2015

Mille83

Joan ( Smallie ) skriver:

Hvordan gør i om aften? 

Her hjemme er det forgået med at de selv mener de har været klar og vi har snakket meget om det med dem også har de fået lov at tisse af inden de kom i seng og så har jeg været oppe og bære dem på toilet.

Den stor skulle det være halv 9 og igen ved 10 tiden før det rigtig lykkes for ham og den bette var det nok med 1 gange ved 10 tiden men hun var også ældre inden det lykkes hende.

Den stor var 3½ da han smed hans ble om natten og den bette var omkring 4½ men det vigtigste er vist at de selv mener de er klar.

Tak for svar, vi har forsøgt og vække hende og tage hende på toilet, men de dage vi vækkede hende tissede hun 2 gange om natten i sengen, hvis vi ikke vækker hende og tager hende på toilet kan hun sove til mellem kl 3 og 6 uden og tisse i sengen. 

Jeg er i tvivl om hun skal have bleen på igen - eller om vi skal give det en uge mere..

Anmeld Citér

16. april 2015

helle85

Mille83 skriver:

Hej alle

Min datter bliver snart 5 år og hun har haft en del tørre bleer, for et par uger siden tager vi natbleen af hende, da hun havde et stort ønske omkring dette, men hun har alle nætter (på nær en) tisset i sengen.

De sidste 2 nætter har hun tisset uden og vågne, og her går min personlige grænse, har heldigvis været inde og tjekke hende om natten, hvor jeg så har opdaget hun har haft tisset, men hun er ikke vågnet af det, og jeg får så dårlig samvittighed over det.

Om 2 mdr. får hun en lillesøster, så en af vores prioriteter var jo også at vi ikke skulle have 2 blebørn.

Men jeg mangler gode råd, hvad skal vi gøre? Skal vi fortsætte med og lade hende sove uden ble? Give hende ble på igen, eller noget helt andet?

Hun har en papsøster på samme alder som smed nat bleen da hun blev 4, hun har aldrig tisset i sengen, så vi kan ikke engang drage vores erfaring derfra.

Håber nogle har nogle gode råd? På forhånd tak :-)

Jeg ville mene at det er ok at give hende ble på igen. Også forklare hende hvorfor. Lav evt en aftale om at nå hun har haft tør ble en hel uge så kan i prøve igen. Også krydse  af på en kalender så hun kan følgende med 

Jeg har en dreng på 8 der stadig bruger nat ble.  vi har også haft bleen af efter han ønske et par gange hvor han så blev glad for at få den på igen nå han havde mange uheld. Og nu nå han ønsker at få den af. Så har vi den aftale at der skal gå en uge, og det nå der aldrig.

Og en datter på 7. der var 2,4 år da hun blev renlig om dagen og en mdr efter om natten.

Anmeld Citér

16. april 2015

B&J

Jeg ville give ble på igen 

Anmeld Citér

17. april 2015

Ka+Ma=Be

Hvis jeg havde så stort et barn, som oplevede ufrivillig natlig vandladning, ville jeg tage til lægen og få det nærmere undersøgt.

Der kan være mange forskellige årsager og dermed også forskellige metoder til behandling/afhjælpning af problemet

Se evt her:  https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=Enuresis+nocturna

Jeg kender flere der har haft succes med ringemetoden

Anmeld Citér

17. april 2015

Ka+Ma=Be

Jeg ville mene at det er ok at give hende ble på igen. Også forklare hende hvorfor. Lav evt en aftale om at nå hun har haft tør ble en hel uge så kan i prøve igen. Også krydse  af på en kalender så hun kan følgende med 

Jeg har en dreng på 8 der stadig bruger nat ble.  vi har også haft bleen af efter han ønske et par gange hvor han så blev glad for at få den på igen nå han havde mange uheld. Og nu nå han ønsker at få den af. Så har vi den aftale at der skal gå en uge, og det nå der aldrig.

Og en datter på 7. der var 2,4 år da hun blev renlig om dagen og en mdr efter om natten.

Jeg ville bestemt få din søn undersøgt. Det er ikke normalt for en 8 årig at tisse om natten. Kig evt mit link ovenfor

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.