hvad kan jeg få?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

628 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. april 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

vores lille familie bor pt. hos min svigermor, men vi kunne godt tænke os at få vores eget på et tidspunkt...

vi ved godt hvad min mand tjener, hvad vi får i børnetilskud osv. men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg vil få...

jeg har søgt ind på uddannelse til efteråret og vil få SU, men hvilke tilskud/tillæg vil jeg kunne få?

Vi er begge over 25 og har et barn på 1... hveranden weekend har vi også min søn fra et tidligere forhold (han bor normalt hos far)...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

Junipige15

Umiddelbart kun almindelig SU og så kan du tage et forhøjet SU-lån.. 

Anmeld Citér

14. april 2015

CaWi

Ms.Sunshine skriver:

vores lille familie bor pt. hos min svigermor, men vi kunne godt tænke os at få vores eget på et tidspunkt...

vi ved godt hvad min mand tjener, hvad vi får i børnetilskud osv. men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg vil få...

jeg har søgt ind på uddannelse til efteråret og vil få SU, men hvilke tilskud/tillæg vil jeg kunne få?

Vi er begge over 25 og har et barn på 1... hveranden weekend har vi også min søn fra et tidligere forhold (han bor normalt hos far)...

Du kan få SU,  og så kan du søge om SU-lån. Til lånet kan man dertil søge om forsørger tillæg.

Anmeld Citér

14. april 2015

ErDetSnartNU

CAWI skriver:

Du kan få SU,  og så kan du søge om SU-lån. Til lånet kan man dertil søge om forsørger tillæg.

Ja, forsørgertillæg = at man må låne mere end de almindelige ca 2900, ikke? For hvis hun bor sammen med sin kæreste, så kan hun ikke få et ikke-lånt forsørgertilskud til sin SU. Hvilket jo også er fair nok. 

Anmeld Citér

14. april 2015

Mettefpigen

Alm su også kan du få ekstra lån så lånet i alt er Ca 4500...

Anmeld Citér

14. april 2015

CaWi

ErDetSnartNU skriver:

Ja, forsørgertillæg = at man må låne mere end de almindelige ca 2900, ikke? For hvis hun bor sammen med sin kæreste, så kan hun ikke få et ikke-lånt forsørgertilskud til sin SU. Hvilket jo også er fair nok. 

Ja. Ca 5000,- i SU

Ca 3000,- i lån

Og så ca 2000,- i forsørger tillægget til lånet.

Ialt ca 10.000,- hvor de ca 5000,- er lån derskal tilbage betales.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.