Barsel og su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.356 visninger
10 svar
1 synes godt om
14. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg har en datter på 1,5, som skal starte i vuggestue her til sommer hvor jeg starter i skole. Jeg går på et studenterkursus og mangler et år før jeg er færdig. 

Har brugt 12 fødselsklip på denne uddannelse da jeg fik min datter. Vi kunne godt tænke os en lillebrøster inden for længe og hermed mit spørgsmål.... Kan jeg godt f.eks få fødselsklip fra marts, føde i april og så gå til eksamen og afslutte skolen? eller mister jeg så mine fødselsklip? 

Jeg håber ikke det er for rodet at læse  Det kunne bare være skønt at kunne få et barn mere snart og stadig bæive færdig med studenterkurset og få SU under barsel og SÅ starte uddannelse igen. Synes det har været lidt irriterende at afbryde studiet mift i det hele denne gang så tanken om at undgå det er fristende. 

Er der nogen der ved noget om det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

Anonym trådstarter

mener selvfølgelig foråret 2016 :-)

Anmeld Citér

14. april 2015

ErDetSnartNU

Jeg ved ikke om jeg forstår dit spørgsmål helt, men hvis du afslutter din uddannelse får du ikke de fødselsklip du har "i overskud". Hvis du studerer mens du holder barsel kan du få udbetalt dine fødselsklip oveni din SU så du får udbetalt det der svarer til 2*SU. 

Anmeld Citér

14. april 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Jeg ved ikke om jeg forstår dit spørgsmål helt, men hvis du afslutter din uddannelse får du ikke de fødselsklip du har "i overskud". Hvis du studerer mens du holder barsel kan du få udbetalt dine fødselsklip oveni din SU så du får udbetalt det der svarer til 2*SU. 

Har også lidt svært ved at forklare det :-) 

Hvis jeg får et barn under uddannelsen men afslutter uddannelsen inden de 12 fødselsklip er brugt får jeg så får jeg IKKE resten af de 12 fødselsklip

Anmeld Citér

14. april 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har også lidt svært ved at forklare det :-) 

Hvis jeg får et barn under uddannelsen men afslutter uddannelsen inden de 12 fødselsklip er brugt får jeg så får jeg IKKE resten af de 12 fødselsklip

er det sådan det er? :-)

Anmeld Citér

14. april 2015

Sprit25

Anonym skriver:

er det sådan det er? :-)

SU er jo statens uddannelsesstøtte så hvis du stopper på en uddannelse får du jo ikke SU. Og dermed får du dem ikke udbetalt. Om du så kan overfører dem til næste uddannelse ved jeg ikke

Anmeld Citér

14. april 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

SU er jo statens uddannelsesstøtte så hvis du stopper på en uddannelse får du jo ikke SU. Og dermed får du dem ikke udbetalt. Om du så kan overfører dem til næste uddannelse ved jeg ikke

Jeg er godt klar over at SU er statens udannelsesstøtte 

Tænkte bare at det godt kunne være man fik de resterende måneder selvom man afsæuttede studiet. Man behøver jo heller ikke være studie aktiv under fødselsklip. Og så kunne jeg ikke finde det på hjemmesiden..

Anmeld Citér

14. april 2015

silassui

Anonym skriver:

Jeg er godt klar over at SU er statens udannelsesstøtte 

Tænkte bare at det godt kunne være man fik de resterende måneder selvom man afsæuttede studiet. Man behøver jo heller ikke være studie aktiv under fødselsklip. Og så kunne jeg ikke finde det på hjemmesiden..

tror da godt du kan få du, hvis du søger og kommer ind på den efterfølgene uddannelse.

Forstår bare ikke du skal bruge klip når du endnu ikke går på en videre gående ude?

Anmeld Citér

14. april 2015

Anonym trådstarter

silassui skriver:

tror da godt du kan få du, hvis du søger og kommer ind på den efterfølgene uddannelse.

Forstår bare ikke du skal bruge klip når du endnu ikke går på en videre gående ude?

Fordi jeg gerne ville have 2. barn inden jeg begynder på en videregående uddannelse :-)

Anmeld Citér

14. april 2015

silassui

ja selvfølgelig, men du skal optages så du kan fortsætte din su under barsel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.