Wampires skriver:
Er der nogen herinde der har fået konstateret denne type allergi?
Nogen der har en lidt mere uddybende liste med ting det kan være i?
Eller med navne det også kan hedde?
jeg vil meget gerne se om vi måske kunne finde det mad, tøj etc der kunne have det så kæresten kan opleve at være eksemfri eller i det mindste kunne opleve det i så lille en mængde at han kunne glemme det lidt...
Jeg har været igennem alle de ting der har deklarationer på af tandpasta, vaskemiddel, shampoo, parfume osv. og ingen af dem indeholder nogle af de få navne jeg kan finde for det.
ej heller på det medicin han har fået i perioden hvor det startede er der noget i der minder om det.
jeg er virkelig i vildrede om hvor det kan stamme fra og hvorfor det bliver ved med at komme tilbage da der ikke er særlig mange ting der stadig er i hverdagen som også var der dengang det startede...
Så lige at kaffebønner kunne indeholde det, men hvor ser jeg det henne for det er vel noget fra produktionen af som ikke er en reel ingrediens på listen?
Havde håbet det havde været noget mere simpelt og konkret allergi han havde hvor vi bare kunne sige okay de her ting skal vi stoppe med at spise/drikke og så går det over igen...
Jeg kender den ikke, men googlede lige lidt.
kolofonium er jo ren harpiks
Efter hvad der er folk der skriver, kan det også være i mad.
Fandt lige en lille liste(om den er 100%sikker ved jeg ik)
Kosmetik: fx. mascara, øjenskygge, læbestift, hårfjernings- og hårplejeprodukter
Plaster:Kan forekomme i mange plastre og klæbende bandager
Bind: Nogle hygiejnebind indeholder kolofonium. Bleer kan også indeholde kolofonium
Tape og lim: Findes i mange klæbemidler
Medicin: Kan forekomme i vortefjerningsmidler
Husholdningsartikler: Voks og polish til gulve, biler og møbler, rensemidler der indeholder fyrreolie, skosværte, brun sæbe
Sport: Harpiks på håndbolde, og andre sportsartikler for at bedre grebet. Skivoks
Musik: Til buestrengene på strygeinstrumenter
Naturen: Nåletræer og brænde
Madvarer: Tyggegummi
Andet: Papir
Kolofonium findes i maling, voks, lak, cement, linoleum, tryksværte, træstøv fra nåletræer, træuld, asfaltprodukter, loddemidler, pudsemidler, papir.
Derefter kan du se på produktets varedeklaration, om det indeholder kolofonium. Kolofonium staves colophonium, når det indgår i kosmetik.
Kolofonium kan også hedde:
- Colophony
- Colophonium
- Harpiks
- Rosin
- Abietin
- Abietinsyre
- Methyl abietat
- Abiethylalkohol
Ved ikke om det hjælper jer.