Kolofonium

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.167 visninger
6 svar
3 synes godt om
13. april 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Er der nogen herinde der har fået konstateret denne type allergi?

Nogen der har en lidt mere uddybende liste med ting det kan være i?

Eller med navne det også kan hedde?

jeg vil meget gerne se om vi måske kunne finde det mad, tøj etc der kunne have det så kæresten kan opleve at være eksemfri eller i det mindste kunne opleve det i så lille en mængde at han kunne glemme det lidt...

Jeg har været igennem alle de ting der har deklarationer på af tandpasta, vaskemiddel, shampoo, parfume osv. og ingen af dem indeholder nogle af de få navne jeg kan finde for det.

ej heller på det medicin han har fået i perioden hvor det startede er der noget i der minder om det.

jeg er virkelig i vildrede om hvor det kan stamme fra og hvorfor det bliver ved med at komme tilbage da der ikke er særlig mange ting der stadig er i hverdagen som også var der dengang det startede...

Så lige at kaffebønner kunne indeholde det, men hvor ser jeg det henne for det er vel noget fra produktionen af som ikke er en reel ingrediens på listen?

Havde håbet det havde været noget mere simpelt og konkret allergi han havde hvor vi bare kunne sige okay de her ting skal vi stoppe med at spise/drikke og så går det over igen...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2015

TNBC

Wampires skriver:

Er der nogen herinde der har fået konstateret denne type allergi?

Nogen der har en lidt mere uddybende liste med ting det kan være i?

Eller med navne det også kan hedde?

jeg vil meget gerne se om vi måske kunne finde det mad, tøj etc der kunne have det så kæresten kan opleve at være eksemfri eller i det mindste kunne opleve det i så lille en mængde at han kunne glemme det lidt...

Jeg har været igennem alle de ting der har deklarationer på af tandpasta, vaskemiddel, shampoo, parfume osv. og ingen af dem indeholder nogle af de få navne jeg kan finde for det.

ej heller på det medicin han har fået i perioden hvor det startede er der noget i der minder om det.

jeg er virkelig i vildrede om hvor det kan stamme fra og hvorfor det bliver ved med at komme tilbage da der ikke er særlig mange ting der stadig er i hverdagen som også var der dengang det startede...

Så lige at kaffebønner kunne indeholde det, men hvor ser jeg det henne for det er vel noget fra produktionen af som ikke er en reel ingrediens på listen?

Havde håbet det havde været noget mere simpelt og konkret allergi han havde hvor vi bare kunne sige okay de her ting skal vi stoppe med at spise/drikke og så går det over igen...

Jeg kender den ikke, men googlede lige lidt.
kolofonium er jo ren harpiks

Efter hvad der er folk der skriver, kan det også være i mad.

Fandt lige en lille liste(om den er 100%sikker ved jeg ik)

Kosmetik: fx. mascara, øjenskygge, læbestift, hårfjernings- og hårplejeprodukter
Plaster:Kan forekomme i mange plastre og klæbende bandager
Bind: Nogle hygiejnebind indeholder kolofonium. Bleer kan også indeholde kolofonium
Tape og lim: Findes i mange klæbemidler
Medicin: Kan forekomme i vortefjerningsmidler
Husholdningsartikler: Voks og polish til gulve, biler og møbler, rensemidler der indeholder fyrreolie, skosværte, brun sæbe
Sport: Harpiks på håndbolde, og andre sportsartikler for at bedre grebet. Skivoks
Musik: Til buestrengene på strygeinstrumenter
Naturen: Nåletræer og brænde
Madvarer: Tyggegummi
Andet: Papir

Kolofonium findes i maling, voks, lak, cement, linoleum, tryksværte, træstøv fra nåletræer, træuld, asfaltprodukter, loddemidler, pudsemidler, papir.

Derefter kan du se på produktets varedeklaration, om det indeholder kolofonium. Kolofonium staves colophonium, når det indgår i kosmetik.

Kolofonium kan også hedde:

• Colophony
  • Colophonium
  • Harpiks
  • Rosin
  • Abietin
  • Abietinsyre
  • Methyl abietat
  • Abiethylalkohol

Ved ikke om det hjælper jer.

Anmeld Citér

13. april 2015

Wampires

Yurie skriver:

Jeg kender den ikke, men googlede lige lidt.
kolofonium er jo ren harpiks

Efter hvad der er folk der skriver, kan det også være i mad.

Fandt lige en lille liste(om den er 100%sikker ved jeg ik)

Kosmetik: fx. mascara, øjenskygge, læbestift, hårfjernings- og hårplejeprodukter
Plaster:Kan forekomme i mange plastre og klæbende bandager
Bind: Nogle hygiejnebind indeholder kolofonium. Bleer kan også indeholde kolofonium
Tape og lim: Findes i mange klæbemidler
Medicin: Kan forekomme i vortefjerningsmidler
Husholdningsartikler: Voks og polish til gulve, biler og møbler, rensemidler der indeholder fyrreolie, skosværte, brun sæbe
Sport: Harpiks på håndbolde, og andre sportsartikler for at bedre grebet. Skivoks
Musik: Til buestrengene på strygeinstrumenter
Naturen: Nåletræer og brænde
Madvarer: Tyggegummi
Andet: Papir

Kolofonium findes i maling, voks, lak, cement, linoleum, tryksværte, træstøv fra nåletræer, træuld, asfaltprodukter, loddemidler, pudsemidler, papir.

Derefter kan du se på produktets varedeklaration, om det indeholder kolofonium. Kolofonium staves colophonium, når det indgår i kosmetik.

Kolofonium kan også hedde:

• Colophony
  • Colophonium
  • Harpiks
  • Rosin
  • Abietin
  • Abietinsyre
  • Methyl abietat
  • Abiethylalkohol

Ved ikke om det hjælper jer.

Mange tak for svaret :)

det er desværre også "det eneste" jeg selv indtil nu har kunnet finde via både danske og engelske sider...

Men alle steder står der at det kan have flere navne endnu da det ikke altid er et rent stof men måske bare er blandet med noget andet for at få den ønskede virkning til produktet...

det er godt nok svært at finde noget mere uddybende om hvor det findes henne...

Så på en engelsk side f.eks. at det kan forekomme i det de bruger til at reparere tænder med, men er det så i det vi i Danmark kalder sølv eller er det plastikfyldet?

der er for hver gang jeg finder noget info mindst 10 nye spørgsmål i mit hoved...

Anmeld Citér

13. april 2015

TNBC

Wampires skriver:

Mange tak for svaret :)

det er desværre også "det eneste" jeg selv indtil nu har kunnet finde via både danske og engelske sider...

Men alle steder står der at det kan have flere navne endnu da det ikke altid er et rent stof men måske bare er blandet med noget andet for at få den ønskede virkning til produktet...

det er godt nok svært at finde noget mere uddybende om hvor det findes henne...

Så på en engelsk side f.eks. at det kan forekomme i det de bruger til at reparere tænder med, men er det så i det vi i Danmark kalder sølv eller er det plastikfyldet?

der er for hver gang jeg finder noget info mindst 10 nye spørgsmål i mit hoved...

Ja, kan godt forestille mig at det er det der sølv og plastik vi putter i tænderne.

Jeg kender godt det der med at ikke at kunne finde ud af hvad man må og ikke må.

Jeg er mulitiallergiker, og så har jeg fået af vide at jeg nok har en sygdom, som gør at der er mad/drikkevarer, der vil gøre mig syg, men jeg ved det ikke før jeg er blevet syg, for den seddel jeg har, står der ikke rigtigt noget.. Jo der står da ting, men det hjælper mig ikke meget.

Hvorfor har I ikke fået en liste om de ting, der kan være i?
Man kan da ikke bare blive sendt hjem, med beskeden; Du kan nok finde ud af det selv, især når det er så svært at finde noget om.

Jeg ville gerne spørge lægen her, men det er svært når jeg er usikker på hvad det hedder på engelsk(der var jo en del på siden.. )

Anmeld Citér

14. april 2015

Wampires

Yurie skriver:

Ja, kan godt forestille mig at det er det der sølv og plastik vi putter i tænderne.

Jeg kender godt det der med at ikke at kunne finde ud af hvad man må og ikke må.

Jeg er mulitiallergiker, og så har jeg fået af vide at jeg nok har en sygdom, som gør at der er mad/drikkevarer, der vil gøre mig syg, men jeg ved det ikke før jeg er blevet syg, for den seddel jeg har, står der ikke rigtigt noget.. Jo der står da ting, men det hjælper mig ikke meget.

Hvorfor har I ikke fået en liste om de ting, der kan være i?
Man kan da ikke bare blive sendt hjem, med beskeden; Du kan nok finde ud af det selv, især når det er så svært at finde noget om.

Jeg ville gerne spørge lægen her, men det er svært når jeg er usikker på hvad det hedder på engelsk(der var jo en del på siden.. )

Vi har kun fået samme liste som du fandt på nettet...

videnscenterforallergi.dk var referencen på sedlen og der er ikke opdateret siden 2008....

Anmeld Citér

14. april 2015

TNBC

Wampires skriver:

Vi har kun fået samme liste som du fandt på nettet...

videnscenterforallergi.dk var referencen på sedlen og der er ikke opdateret siden 2008....

For dårligt at noget der påvirker folk så meget ikke er blevet opdateret i 7år.

Jeg læste at nogen reagerede hvis dd rørte ved træer eller sådan noget.

Anmeld Citér

15. april 2015

Wampires

Yurie skriver:

For dårligt at noget der påvirker folk så meget ikke er blevet opdateret i 7år.

Jeg læste at nogen reagerede hvis dd rørte ved træer eller sådan noget.

Ja, og svaret på mit spørgsmål om en bedre liste var blot at de ikke havde mere viden om det og prøv at spørge astma-allergi forbundet...

hmm så meget for et videnscenter for allergi...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.