Forsørgertillæg - SU.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. april 2015

Benjamins'mor

Hej piger.

Min kommende eksmand flytter her d. 15/4. Og jeg skal derfor have søgt forsørgertillæg. Er der tilfældigvis nogen herinde der kan fortælle hvordan jeg gør? Når jeg logger ind på minSU er eneste mulighed der dukker op at fravælge forsørgertillæg, men det skal jeg jo ikke eftersom jeg ikke får forsørgertillæg.

Håber nogen kan hjælpe. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Jeg mener at man skal lave en ny su ansøgning og deri krydse forsørgertillæget af, jeg er dog ikke sikker. 

Husk at du først kan få forsørger tillæg som enlig når din ansøgning om ekstra børnepenge er godkendt, og eftersom børnepengene kun bliver udbetalt hvert kvartal vil du først få forsørger tillæg fra juli måned hvor børnepengene kommer.

Anmeld Citér

13. april 2015

Benjamins'mor

Jeg mener at man skal lave en ny su ansøgning og deri krydse forsørgertillæget af, jeg er dog ikke sikker. 

Husk at du først kan få forsørger tillæg som enlig når din ansøgning om ekstra børnepenge er godkendt, og eftersom børnepengene kun bliver udbetalt hvert kvartal vil du først få forsørger tillæg fra juli måned hvor børnepengene kommer.

Det er vel forhåbentligt løgn... 

Kan heller ikke nå at få behandlet boligsikring eller ansøgning om børnepenge fra ham, så har jeg ikke engang til at betale huslejen til d. 1. 

Og oven i det slutter min uddannelse 12/6 så det vil sige ansøgningen ikke engang går igennem inden? 

Anmeld Citér

13. april 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Benjamins'mor skriver:

Det er vel forhåbentligt løgn... 

Kan heller ikke nå at få behandlet boligsikring eller ansøgning om børnepenge fra ham, så har jeg ikke engang til at betale huslejen til d. 1. 

Og oven i det slutter min uddannelse 12/6 så det vil sige ansøgningen ikke engang går igennem inden? 

Desværre er reglerne sådan skruet sammen, jeg har selv stået med håret i postkassen, og jeg tænkte også at det simpelthen ikke kunne passe, men det gør det. Udbetaling dk skal registrere dig som enlig (via din ansøgning og ekstra børnepenge til enlige) før du kan få ekstra su!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.