En økonomi-kyndig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2015

Janey

Profilbillede for Janey
Isabella_mor skriver:

Når der står debitor rente OG ÅOP, betyder det så ikke en total rente på 10 % ca?? 

Nej de skal ikke lægges sammen, da man ikke skal betale begge renter. Debitorrenten er den rente, man skal betale for lånet, mens ÅOP tager højde for alle omkostninger (debitorrente, gebyrer mv.) og opgør alle lånets omkostninger til en % sats af lånets størrelse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

Isabella_mor

Janey skriver:

Nej de skal ikke lægges sammen, da man ikke skal betale begge renter. Debitorrenten er den rente, man skal betale for lånet, mens ÅOP tager højde for alle omkostninger (debitorrente, gebyrer mv.) og opgør alle lånets omkostninger til en % sats af lånets størrelse.

Nårh okay jeg har ikk forstand på det. Men jeg ville nu heller aldrig tage sådan et lån. Det har jeg virkelig respekt for.  

Anmeld Citér

14. april 2015

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Nårh okay jeg har ikk forstand på det. Men jeg ville nu heller aldrig tage sådan et lån. Det har jeg virkelig respekt for.  

Hvad er det, der gør at du tænker sådan?

Anmeld Citér

14. april 2015

dpb

Anonym skriver:

Det var skam bare standarden

Det er et forbrugslån. Og hos Santanderconsumer. (Det er så også minimumsrenten) - man får først den endelige rente tilbudt når der er lavet en kreditvurdering

ok

Santander er nok også den jeg ville vælge hvis jeg havde behov for det.

Vi har haft et billån igennem dem for nogle år siden og det var også fair nok i rente osv.  Så vidt jeg mindes havde de heller ikke nogle af de skjulte gebyrer som jeg nævner, det har jeg bare oplevet ved andre 

Qnuz

Anmeld Citér

14. april 2015

Anonym trådstarter

dpb skriver:

ok

Santander er nok også den jeg ville vælge hvis jeg havde behov for det.

Vi har haft et billån igennem dem for nogle år siden og det var også fair nok i rente osv.  Så vidt jeg mindes havde de heller ikke nogle af de skjulte gebyrer som jeg nævner, det har jeg bare oplevet ved andre 

Qnuz

Vi har også netop købt bil derigennem - og det virkede egentlig ok - også siden selve bilforhandleren kørte bilfinansiering gennem dem..

tak for dit svar

Anmeld Citér

15. april 2015

Janey

Profilbillede for Janey
Isabella_mor skriver:

Jeg låner heller ikke til forbrug, men vi har et boliglån, og det opgøres på samme måde med en debitorrente og ÅOP 

Anmeld Citér

15. april 2015

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hvad er det, der gør at du tænker sådan?

Jamen jeg tror bare jeg er af den gamle skole at hvis der er noget man skal have et lån til, så er kviklån bare en skidt idé. Jeg har ingen erfaring med det. Men jeg har bare hørt om rigtig mange der er kommet til at sidde rigtig hårdt i et kviklån. Så det turde jeg slet ikke kaste mig ud i. Jeg har et lån i banken og det er ved at være banket ned. Og så vil jeg når det er ude af værden, hellere spare op til de ting jeg gerne vil have.  

Anmeld Citér

15. april 2015

Isabella_mor

Janey skriver:

Jeg låner heller ikke til forbrug, men vi har et boliglån, og det opgøres på samme måde med en debitorrente og ÅOP 

Ja det har vi også. Jeg har godtnok også et forbrugslån i banken, det er resultatet af at have kassekredit og være ligeglad med renter og den slags. Men det er forhåbentligt banket af hurtigt. 

Og så kommer der jo nok også et billån på et tidspunkt. Det er dog ikk nødvendigt endnu. 

Jeg synes bare man skal tænke sig rigtig godt om inden man låner.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.