Leje værelse samme sted som eks bor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.038 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg forsøger at finde nogle regler om gensidig forsøgerpligt. 

Min svigerfar ejer det hus vi bor i nu, og vi snakkede om, om det er muligt at omgå reglerne om gensidig forsøgerpligt, hvis vi bliver skilt, og jeg så lejer et værelse i huset og min mand lejer et andet værelse der. 

Tæller det så stadig som at man bor sammen? 

Eller hvis jeg lejer huset, og manden så lejer et værelse (som jo så reelt er af hans forældre)

Mangler ikke kommentarer vedr. socialbedrageri, det har jeg styr på.

Det er mere om det faktisk var muligt at gøre lovligt, da jeg ikke går ind for bedrageri af nogen art. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2015

Fremad

Så snart i har samme adresse... Om det er 1 sal eller 2 sal så ses i som samboende jeg har nemlig undersøgt det... Vi havde også snakket om det da den ene lejlighed blev ledig hvor gemalen boede før...

Anmeld Citér

13. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg forsøger at finde nogle regler om gensidig forsøgerpligt. 

Min svigerfar ejer det hus vi bor i nu, og vi snakkede om, om det er muligt at omgå reglerne om gensidig forsøgerpligt, hvis vi bliver skilt, og jeg så lejer et værelse i huset og min mand lejer et andet værelse der. 

Tæller det så stadig som at man bor sammen? 

Eller hvis jeg lejer huset, og manden så lejer et værelse (som jo så reelt er af hans forældre)

Mangler ikke kommentarer vedr. socialbedrageri, det har jeg styr på.

Det er mere om det faktisk var muligt at gøre lovligt, da jeg ikke går ind for bedrageri af nogen art. 

Jeg vil sige det samme som sscm, problemet er jo at I vil have samme adresse, og det må man jo ikke hvis man er enlig, så tror jeg de er ligeglade op du bor et sted og han et andet, for i deres egne bor i sammen.

Samboende?
To personer bliver betragtet som samboende par, når:

• De begge er fyldt 25 år
  • De begge er ugifte
  • De bor på samme adresse
  • De er ikke slægtninge i ret op- eller nedstigende linje
  • De er ikke søskende

Dertil kommer at:

• De har et fælles barn, eller
  • De er eller har været noteret som samlevende i ATP, eller
  • De har tidligere har været gift med hinanden, medmindre de er blevet separeret eller skilt inden for de seneste tre måneder.

Anmeld Citér

13. april 2015

Elgaard73

I vil jo stadig dele den samme adresse, så jeg er ret sikker på at I vil blive betragtet som samboende/samlevende. Især da i har været gift i forvejen. For at blive betragtet som reelt fraskilte, er det ikke nok at der forligger skilsmisse papirer. Den ene part skal også være fraflyttet adressen. I hvertfald når det kommer til berettigelse af offentlige ydelser.

Den eneste måde, som jeg tror at I kan "omgå" reglerne, er hvis svigerfar deler lejemålet op i 2. Så kan i hver især blive registret på adresse A og B. Men det kræver jo en del praktisk (der skal jo være to køkkener, 2 badeværelser osv) + jeg tror at de/kommunen vil være ekstra opmærksomme på jer, da i jo netop før har været par.

Anmeld Citér

13. april 2015

Sprit25

Uanset hvordan du vender og drejer den er social bedrageri! Med mindre I virkelig flytter helt fra hinanden og bliver ved med at være kærester. I kunne også gifte jer?

Anmeld Citér

13. april 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Uanset hvordan du vender og drejer den er social bedrageri! Med mindre I virkelig flytter helt fra hinanden og bliver ved med at være kærester. I kunne også gifte jer?

De er jo gift? 

Anmeld Citér

13. april 2015

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

De er jo gift? 

Sorry havde jeg ikke opfanget. Men TS bruger sit fradrag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.