Sko go eller nogo

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Sko til baby GO eller NOGO

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.202 visninger
9 svar
1 synes godt om
13. april 2015

bubba

Vil I give jeres baby 0-1 år sko på.? 

Her tænker jeg naturligvis på en blød sko, der sidder behageligt

jeg vil rigtig gerne høre jeres svar og begrundelser

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2015

TNBC

bubba skriver:

Det gjorde vi kun, rigtigt da hun begyndte at gå(de bløde sko først).
Hun elsker sine sko, så hun ville gerne have dem på hele tiden(de bløde), (hun er 13måneder nu og det har været de sidste par måneder)

Men man kan jo sagtens, de gør jo ingen skade..
Men ikke når det er for varmt, for så får de for varme fødder. men ja, hvorfor ik? Babysko er noget af det sødest.. især små converse

Anmeld Citér

13. april 2015

jenny4

bubba skriver:

Så længe de ikke kan gå tænker jeg ikke at sko er nødvendigt indenfor. Men hvis de allerede er i vuggestue/dagpleje og dermed er udenfor skal de jo have et eller andet til at beskytte fødderne. Her kan man få man prewalker sko som har beskyttelse på snuderne så de kan kravles i.

billedet du viser kan måske fungere fint som pyntesko hvis du gerne vil at baby er lidt smart - men personligt ville jeg vælge et par hjemmesko (Eks melton) uden snørrer da det er enormt besværligt ved bleskifte.

Anmeld Citér

13. april 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
bubba skriver:

Jeg har stemt blankt, for da min søn var lille fik han et par sutsko med skridsikker bund da han var ca 8 mdr. fordi han gik med støtte der... Han fik så rigtige sko om foråret hvor hhan var 13-14 mdr...

Min datter er lige fyldt et år og fik sine første sko i fødselsdagsgave, for hun er kun lige begyndt at gå "rigtigt"...

Jeg vil mene at babyer/børn ikke skal have sko før de går sikkert... men jeg har da set sutsko/strømper der ligner sko og de er så søde... :-D

Anmeld Citér

13. april 2015

Michella2

Jeg har svaret ja da vores søn fik et par bløde sko da han var 11 mdr. Han var så småt begyndt at gå, derfor fik ham dem på  

Anmeld Citér

13. april 2015

lineog4

Har aldrig helt forstået pointen med sko til en baby der ikke går (og går udenfor). Kan godt se der er lidt omkring dagpleje/vuggestue før barner kan gå, der har jeg nok bare været heldig de fik før de startede.

og jeg er nok lidt til de små fødder skal have så meget bevægelsesfrihed som muligt så længe det er muligt - når der er varmt nok har mine unger løbet i bare tæer så meget som muligt. Og en lille baby, der kan selv strømper stramme de skønne tæer for meget.

og når de så skal have de første sko ville jeg ikke vælge converse, men nogen med rigtig god og solid støtte op omkring anklen, da de har en tendens til at få bøjet ind af i anklen i starten. Men udover det ville jeg prøve en del og søge råd i god skohandel for det er så forskelligt hvilket mærke der har en god pasform til hvem.

Anmeld Citér

13. april 2015

bubba

jeg har lavet en ny tråd, da jeg ikke føler jeg fik forklaret min hensigt. kan ikke finde ud af at slette opslaget

Anmeld Citér

13. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har stemt nej.
Jeg kunne ikke finde på at købe sko til et barn der ikke kan gå ordenligt selv. 

Min datter er 9 mdr og går rundt om alting, og går med gåvogn, men hun går ikke uden støtte så hun har skindfutter på indendørs og overtræksfutter på udendørs. Hun får ikke sko hvor hun ikke kan bruge tæerne til at stå fast på gulvet (altså bløde futter/sutsko) før hun kan gå min 20 skridt uden at vælte eller holde fast. - Efter råd fra en ekspert på området

Anmeld Citér

13. april 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Ville gerne have givet min datter sko på 11 mdr nu 1 år  men jeg fik af vide at det ikke var godt for hendes fod før hun var begyndt at gå da hendes fødder ville forme sig efter skoene 

Så jeg venter  

Hun har bare bløde sutsko på  og så sådan nogle overtræk futter når hun er ude ved dagplejen og leje 

Anmeld Citér

13. april 2015

bubba

Mange af jer skriver at I hellere vil benytte stømper. Hvilke slags strømper vil I helst have at baby har på? frotté?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.