Hvad sker der med søvnen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
9 svar
1 synes godt om
11. april 2015

Frk_Louise

Nogen, der har et bud på hvorfor min datter er begyndt at vågne hver halvanden-anden time hele natten igennem? Og når endelig hun sover, ligger hun så uroligt, at jeg ikke kan sove. Før sov hun fra 21.00-4.00, spiste og sov så igen 4.30-7.30. Hun kan sagtens sove en formiddagslur på tre timer.. Så forstår ikke, at hun ikke tager længere stræk om natten.... Jeg synes, at det er ved at være ret hårdt ikke at få søvn... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvor gammel er hun?

Anmeld Citér

11. april 2015

Frk_Louise

EBK skriver:

Hvor gammel er hun?

5 måneder og 5 dage 

Anmeld Citér

11. april 2015

modesty

Frk_Louise skriver:

Nogen, der har et bud på hvorfor min datter er begyndt at vågne hver halvanden-anden time hele natten igennem? Og når endelig hun sover, ligger hun så uroligt, at jeg ikke kan sove. Før sov hun fra 21.00-4.00, spiste og sov så igen 4.30-7.30. Hun kan sagtens sove en formiddagslur på tre timer.. Så forstår ikke, at hun ikke tager længere stræk om natten.... Jeg synes, at det er ved at være ret hårdt ikke at få søvn... 

Mit gæt er at hun er omkring de 4 mdr. plus minus? Det er fuldstændigt normalt og hænger sammen med udvikling i hjernen, nye indtryk o.s.v. Lad være med at begynde at give hende vælling eller grød, det er ikke dét det handler om.

Anmeld Citér

11. april 2015

Frk.S

Det er normalt at der kommer sådanne perioder engang i mellem. Lige præcis hvad det er der gør det, er nærmest ikke til at svare på. Men det man jo være alt fra et udviklingsspring til appetitspring eller tænder.

Min datter, som ellers havde sovet rigtig godt om natten. Fik lige på et tidspunkt et par nætter, hvor hun vågnede hele tiden - efter et par nætter stoppede det, og så begyndte hun at sove helt igennem (som i HELE natten). 

Så bare prøv at huske på, at det er en periode - og så er det bare at håbe på at den bliver kort. 

Anmeld Citér

11. april 2015

Frk_Louise

modesty skriver:

Mit gæt er at hun er omkring de 4 mdr. plus minus? Det er fuldstændigt normalt og hænger sammen med udvikling i hjernen, nye indtryk o.s.v. Lad være med at begynde at give hende vælling eller grød, det er ikke dét det handler om.

Hun er 5 måneder gammel, så tæt på 

Nej, hun bliver ammet og får grød om formiddagen. Ændrer ikke på noget der. 

Jeg spekulerede bare i om det var appetitspring, tigerspring eller hvad der ellers er.

Anmeld Citér

11. april 2015

Frk_Louise

Frk.S skriver:

Det er normalt at der kommer sådanne perioder engang i mellem. Lige præcis hvad det er der gør det, er nærmest ikke til at svare på. Men det man jo være alt fra et udviklingsspring til appetitspring eller tænder.

Min datter, som ellers havde sovet rigtig godt om natten. Fik lige på et tidspunkt et par nætter, hvor hun vågnede hele tiden - efter et par nætter stoppede det, og så begyndte hun at sove helt igennem (som i HELE natten). 

Så bare prøv at huske på, at det er en periode - og så er det bare at håbe på at den bliver kort. 

Det krydser vi fingre for, for NØJ... Hvor er søvn bare undervurderet 

Jeg tror, at jeg kunne falde i søvn stående lige nu 

Anmeld Citér

11. april 2015

modesty

Frk_Louise skriver:

Hun er 5 måneder gammel, så tæt på 

Nej, hun bliver ammet og får grød om formiddagen. Ændrer ikke på noget der. 

Jeg spekulerede bare i om det var appetitspring, tigerspring eller hvad der ellers er.

Det er meget normalt at de begynder at vågne oftere på det tidspunkt. 

Anmeld Citér

11. april 2015

Frk.S

Frk_Louise skriver:

Det krydser vi fingre for, for NØJ... Hvor er søvn bare undervurderet 

Jeg tror, at jeg kunne falde i søvn stående lige nu 

Ja, så er kaffe guld værd. 

Dog langt fra så godt som søvn. 

Anmeld Citér

11. april 2015

Frk_Louise

Frk.S skriver:

Ja, så er kaffe guld værd. 

Dog langt fra så godt som søvn. 

Har aldrig lært at drikke kaffe... 

Men det kommer måske nu, hvor jeg har fået barn... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.