1 gang vs 2 gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.411 visninger
10 svar
3 synes godt om
10. april 2015

SabinaMortensen

God aften de damer :-). 

Vi er i gang med pb, og jeg trænger til lidt opmuntring.. Jeg fødte vores datter i juli 2014, og den fødsel var vældig kompliceret og med en varighed på 43 timer.. Jeg håber så inderligt at denne gang bliver bare en anelse nemmere ;-)..

Hvordan har jeres anden fødsel, sammenlignet med den første? Var det virkelig nemmere, som så mange siger? Her tænker jeg opstart, varighed osv :-)..

Jeg glæder mig til at høre fra jer!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2015

MorT3Banditter

Ved min anden fødsel halverede jeg tiden fra 10 timer til 5 timer og det er fra første ve og til de var ude 

min søster havde også en lang og hård første fødsel som blev sat i gang over tid men ved anden fødsel gik hun selv i gang dagen før termin og have en bedre og hurtigere fødsel. 

Så jeg tror at anden fødsel er hurtigere fordi kroppen har prøvet det før 

Anmeld Citér

10. april 2015

SabinaMortensen

MorT3Banditter skriver:

Ved min anden fødsel halverede jeg tiden fra 10 timer til 5 timer og det er fra første ve og til de var ude 

min søster havde også en lang og hård første fødsel som blev sat i gang over tid men ved anden fødsel gik hun selv i gang dagen før termin og have en bedre og hurtigere fødsel. 

Så jeg tror at anden fødsel er hurtigere fordi kroppen har prøvet det før 

Det giver en dejlig lettelse at høre! :-). 

Jeg fik hindeløsning 41+0 og fødte 41+3. Skulle have haft stikpiller 41+3, men undgik heldigvis! 

Det er så skidt jeg allerede nu, inden jeg er gravid, frygter fødslen.. Altså, jeg glæder mig, men frygter det - forstår du? :-D

Anmeld Citér

10. april 2015

MorT3Banditter

SabinaMortensen skriver:

Det giver en dejlig lettelse at høre! :-). 

Jeg fik hindeløsning 41+0 og fødte 41+3. Skulle have haft stikpiller 41+3, men undgik heldigvis! 

Det er så skidt jeg allerede nu, inden jeg er gravid, frygter fødslen.. Altså, jeg glæder mig, men frygter det - forstår du? :-D

Kender det for godt. Jeg havde en dejlig første fødsel som gik lige efter planen, hvorimod min anden fødsel gik lidt for hurtig i forhold til at min søn vejede for meget til at jeg reelt selv måtte føde ham, men de havde ikke skønnet ham så stor (4480g). Havde han ikke været så stor så havde jeg helt sikkert haft en meget bedre fødsel   Så jeg valgte pks ved den 3. For jeg var rædselslagen for at føde igen 

Anmeld Citér

11. april 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Som dag og nat 

9. Dage over tid

Nr 1 29. Timer """ smerte fri "" stille og rolig. Lidt stress til sidst 

12 dage over tid 

Nr 2 igangsættelse projekt fra mandag født kl 2 natten til fredag. "" ikke smertefri "" pga bækkenet begyndte at drille voldsomt efter et mislykket ballon oplæggelse. Alt der gik nemt og naturligt første gang gik i fisk denne. Men min egen filosofi er og var at det var pga det igangsættelse der kludrede min egen naturlige fødsel. 

Anmeld Citér

11. april 2015

MMOGM

Første gang fødte jeg 41+0, og havde presse veer 1 time!  Og havde veer i 9 timer. 

Anden gang fødte jeg 40+0, og havde presseveer i et kvarter  og veer i 3,5 timer. Og jeg var meget bedre til at håndtere veerne anden gang.

fødte begge gang uden smertelindring, og synes anden gang var meget lettere end første 

Anmeld Citér

11. april 2015

Hertz

SabinaMortensen skriver:

Vi er i gang med pb, og jeg trænger til lidt opmuntring.. Jeg fødte vores datter i juli 2014, og den fødsel var vældig kompliceret og med en varighed på 43 timer.. Jeg håber så inderligt at denne gang bliver bare en anelse nemmere ;-)..

Hvordan har jeres anden fødsel, sammenlignet med den første? Var det virkelig nemmere, som så mange siger? Her tænker jeg opstart, varighed osv :-)..

Min første fødsel tog 3 timer fra første ve til min datter var ude og min anden fødsel tog 3 kvarter så ja det gik meget hurtigere, men for satan hvor er det smertefuldt når det skal gå så stærkt, her anden gang besvimede jeg 2 gange pga smerter. Første gang måtte de ta hende med kop fordi jeg ikk ku mere også pga smerter. 

Anmeld Citér

11. april 2015

mortilnoahogmelina

SabinaMortensen skriver:

Mine fødsler har været nemme begge to , det jeg kan bidrage med er med tiden ... 

Jeg har født begge gange uden smerte lindring .. 

Min første fødsel tog i alt 16 timer ... 

Min anden fødsel tog 5 timer . 

Tilgengæld havde jeg snyde veer i 7 dage op til fødsel af nr to som ikke udviklede sig . 

Anmeld Citér

11. april 2015

(august)

29 timer med nr 1 og hård fødsel. Nr 2 tog knap 7 timer og en meget bedre oplevelse. Nr 3 ca 13 timer pga af snyde veer, men da først det kom igang gik det stærk ca 30 min fra vandet gik, og var 4cm åben til hun var ude. Havde vestorm i 5 min også var jeg klar til at presse

Anmeld Citér

11. april 2015

Mor Christa

Første gang havde jeg veer i 19 timer, presseveer i 35 minutter - jeg var meget udmattet og pressefasen var mere eller mindre traumatisk!

anden gang fik jeg min første ve 12 timer før hun kom ud.. Var først i aktiv fødseæ (=smerter) 5,5 timer før hun var ude - havde meget MEGET mere ro på anden gang!! Pressefasen var ikke traumatisk, og varede kun 7 minutter - 3 presseveer :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.