FruOlsen skriver:
Hej
Jeg søger erfaring (opmuntring!) omkring følgende: Jeg havde en MA i november 2014 hvorefter jeg fik foretaget en kirurgisk abort (udskrabning). Før dette har mine menstruationer været enormt uregelmæssige og ligget på mellem 32 og 70 dage siden vi startede projekt BABY i august 2013. Jeg havde en SA i november 2013 men den havde ikke nogen indflydelse på efterfølgende menstruationer...
Nu er mine menstruationer dog pludseligt begyndt at blive langt mere regelmæssige, uden at jeg har ændret noget ved min hverdag overhovedet - og jeg har nu for 3. måned i træk en cyklus på 28 dage! Kan det skyldes udskrabningen?
Er der andre der har oplevet dette?
... eller er der bare andre af jer der er blevet gravide efter et lignende, langt, forløb? Jeg er virkelig ved at miste modet (bliver vanvittig!), og overvejer seriøst at søge psykologhjælp...
Jeg har ingen lægelig viden at begrunde mit svar på, men jeg tror godt den kirurgiske abort kan have indflydelse på din cyklus. Fordi der ligesom om er blevet nulstillet i underlivet. Men noget der også har påvirket min cyklus meget gennem årene, er de piger jeg omgåes med. Er der nogen du har set mere til de sidste tre måneder end ellers?
Efter en besværlig missed abortion i efteråret med to udskrabninger, blev jeg spontant gravid i min anden cyklus efter den sidste udskrabning. Dette var efter over tre års forsøg på at blive gravid med både hjemmerul, inseminationer og icsi. Blev gravid på et fryseæg, men aborterede og inden vi fik lov at komme i gang med næste icsi forsøg, blev vi gravide af os selv. Et ægte mirakel! Men det er rocker hårdt at være ufrivillig barnløs!
Tal endelig med nogen om alle udfordringerne. Det hjælper.
Al mulig held og lykke herfra! 

(Læs evt på min blog stinemavepine.blogspot.dk om alle frustrationerne og op- og nedture)
Anmeld
Citér