Hvor meget grød udgøre 1 måltid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.098 visninger
15 svar
2 synes godt om
9. april 2015

Kay

Vores Viva har jo ganespalte og er derfor lidt langsommere til at lære det med maden (men er fuldt med på alle andre punkter)

Hun er lige om lidt 6 måneder og har efter 1 måneds træning endelig fundet ud af hvordan man synker uden det skal komme ud igennem næsen ��

Men hun har altid være lidt lille og aldrig haft det nemt med at spise, hun har aldrig spist hendes daglige behov men følger sin vægt kurve... 

Hun spiser nu 2 "måltider" (smagsprøver) grød/mos (og gerne noget hun kan sidde med selv) men hvor meget er et måltid? Hvor meget skal hun spise for at det kan erstatte en flaske?

Vi følger selv sagt meget med i hvor meget hun spiser for at hun skal blive ved med at tage nok på og hun er begyndt at tage mindre mme og nogle gange nægte flasken men er i tvivl om hun får nok næring ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2015

Kay

9. april 2015

FrkGranger

Kay skriver:

Vores Viva har jo ganespalte og er derfor lidt langsommere til at lære det med maden (men er fuldt med på alle andre punkter)

Hun er lige om lidt 6 måneder og har efter 1 måneds træning endelig fundet ud af hvordan man synker uden det skal komme ud igennem næsen ��

Men hun har altid være lidt lille og aldrig haft det nemt med at spise, hun har aldrig spist hendes daglige behov men følger sin vægt kurve... 

Hun spiser nu 2 "måltider" (smagsprøver) grød/mos (og gerne noget hun kan sidde med selv) men hvor meget er et måltid? Hvor meget skal hun spise for at det kan erstatte en flaske?

Vi følger selv sagt meget med i hvor meget hun spiser for at hun skal blive ved med at tage nok på og hun er begyndt at tage mindre mme og nogle gange nægte flasken men er i tvivl om hun får nok næring ��

Min sp siger 1dl er et måltid... 

Anmeld Citér

9. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg mener det er grød lavet på 2dl væske  

Anmeld Citér

9. april 2015

modesty

Kay skriver:

1 dl. husker jeg det som.

Anmeld Citér

9. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg mener også at ma siger ca 1-1½ dl er et måltid, men Lenora skulle meget hurtigt op på 2 dl for at blive mæt. Men hun har også altid haft en god appetit og var slet ikke til at mætte af flasker da hun var ca 3-3½ mdr. 
Nu hvor hun er 9 mdr gamme skal hun faktisk have op mod 3 dl hvis hun ikke skal blive skide sur efter måltiddet.

Anmeld Citér

9. april 2015

missehxx

Det er forskelligt fra barn til barn. Min søn har altid kun spist 1/2 dl og det har været fint for ham �� først nu hvor han er 11 mdr spiser han 1 dl ��

børn er forskellige ��

Anmeld Citér

9. april 2015

Frk_Louise

Kay skriver:

Min SP siger 1 dl. grød svarer til et måltid 

Anmeld Citér

9. april 2015

Kay

FrkGranger skriver:

Min sp siger 1dl er et måltid... 

tak  

Anmeld Citér

9. april 2015

Kay

MummiT skriver:

Jeg mener også at ma siger ca 1-1½ dl er et måltid, men Lenora skulle meget hurtigt op på 2 dl for at blive mæt. Men hun har også altid haft en god appetit og var slet ikke til at mætte af flasker da hun var ca 3-3½ mdr. 
Nu hvor hun er 9 mdr gamme skal hun faktisk have op mod 3 dl hvis hun ikke skal blive skide sur efter måltiddet.

sådan var elna også... men viva er heeeellllt anderledes... og skal desværre nødes til at spise 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.