Hvornår eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

498 visninger
8 svar
1 synes godt om
9. april 2015

Anonym trådstarter

Blev lige inspireret af en anden tråd. 

Sagen er den at vi nu har 2 børn, og ønsker nummer 3, dog har vi kun 2 børne værelser. Hvor længe /hvilken alder vil i mene børn kan dele værelse?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2015

sne190810

Pt. Deler vores 3 piger på 5&4 år værelse.

Det går fint, og de finder det trygt at sove sammen. 

Jeg tænker at når de begynder i skole, og have veninder med hjem evt på overnatning, at det ville være tidspunktet at begynde at tænke på separate værelser, for at sikre dem lidt privatliv hver især. 

Anmeld Citér

9. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Blev lige inspireret af en anden tråd. 

Sagen er den at vi nu har 2 børn, og ønsker nummer 3, dog har vi kun 2 børne værelser. Hvor længe /hvilken alder vil i mene børn kan dele værelse?  

Jeg kendte nogen der delte værelse til den ældste var tæt på teenage alderen. De havde ikke andre muligheder(Der var ikke flere rum) og det gik fint nok.

Det kommer helt an på børnene, nogen gider ikke dele værelse længe, andre nyder det i MANGE år..

Anmeld Citér

9. april 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg kendte nogen der delte værelse til den ældste var tæt på teenage alderen. De havde ikke andre muligheder(Der var ikke flere rum) og det gik fint nok.

Det kommer helt an på børnene, nogen gider ikke dele værelse længe, andre nyder det i MANGE år..

Tak for svar. Der vil være forholdsvis kort mellemrum mellem alle børnene, så vi kan da håbe på to af dem vil dele værelse  men vores plan er at flytte indenfor 5-7 år.

Anmeld Citér

9. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Tak for svar. Der vil være forholdsvis kort mellemrum mellem alle børnene, så vi kan da håbe på to af dem vil dele værelse  men vores plan er at flytte indenfor 5-7 år.

Her var det 3børn, og der var 3-4år og 4-5år.

Så det kan lade sig gøre. Og jeg hører også om mange børn der elsker at sove inde hos hinanden. Så så længe de ikke vækker og holder hinanden, tror jeg ikke det er et problem.

Den lille kan jo sove hos jer i over et år.

Anmeld Citér

9. april 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Her var det 3børn, og der var 3-4år og 4-5år.

Så det kan lade sig gøre. Og jeg hører også om mange børn der elsker at sove inde hos hinanden. Så så længe de ikke vækker og holder hinanden, tror jeg ikke det er et problem.

Den lille kan jo sove hos jer i over et år.

Det var også vores tanke at den mindste er hos os til at starte med, min ældste er 2,6 år og han er først lige begyndt at sidde lidt på værelset selv, og det er ikke noget der sker hver dag. Så tænker der går længe før at nummer 3 har behov for værelse 

Anmeld Citér

9. april 2015

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Pt. Deler vores 3 piger på 5&4 år værelse.

Det går fint, og de finder det trygt at sove sammen. 

Jeg tænker at når de begynder i skole, og have veninder med hjem evt på overnatning, at det ville være tidspunktet at begynde at tænke på separate værelser, for at sikre dem lidt privatliv hver især. 

Vi tænker også at den alder måske 7-8 år, så skal de til at have hver deres værelse  planen er at flytte om 5-7 år og vores ældste er 2,6 år

Anmeld Citér

9. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Det var også vores tanke at den mindste er hos os til at starte med, min ældste er 2,6 år og han er først lige begyndt at sidde lidt på værelset selv, og det er ikke noget der sker hver dag. Så tænker der går længe før at nummer 3 har behov for værelse 

Ja, så de er jo ikke ældre end lige omkring skolealderen. Og måske elsker de at have fællesværelse og slet ikke vil have hver deres værelse

Anmeld Citér

9. april 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja, så de er jo ikke ældre end lige omkring skolealderen. Og måske elsker de at have fællesværelse og slet ikke vil have hver deres værelse

Ja det er rigtigt  men dejligt at vi ikke behøver tænkte på flytning allerede 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.