Svært at planlægge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.777 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. april 2008

Mathilde

Min kæreste og mig er efterhånden kommet frem til, at det vil være mest fornuftigt at få barn til juli/august næste summer:) Så kan jeg nemlig få afsluttet mine eksamner, tage et år med barsel og derefter tage de sidste to fag jeg mangler for at have en fuld HF, hvilket kun er 12 timer i ugen (en stor fordel efter min mening med en lille på ca. 1år) - og da også en mild gen-opstart:)
Men hvordan planlægger man???
Det er jo ikke til at vide om man bliver gravid med det samme eller om det kommer til at tage lang tid... Har i nogle forslag?

Kram fra Mathilde(H)- som allerede glæder sig(L)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2008

Tullebobs

Hej Mathilde

Tillykke med at I planlægger barn! Ja man kan jo ikke vide hvor længe, der vil gå fra I starter med projekt baby og til der er "genvinst", men jeg vil da anbefale ,at I starter i den måned, hvor det tidligst er muligt (altså sådan at du får termin i juli 09), på den måde kommer junior jo i hvert fald ikke før I virkelig ønsker det;) Vi gjorde nogenlunde det samme, da jeg læser, og jeg blev gravid i andet forsøg og fik termin i slutningen af august.

Pøj pøj med det.

Kh fra Trine

Anmeld

2. april 2008

Pia.

Tillykke med beslutningen hvor bliver spændende... glæder mig til at følge dig her inde...

Det er rigtig svært at planlægge lige netop den slags ting... - Men jeg kan da fortælle med mig selv at jeg er blevet gravid alle tre gange i første forsøg - så jeg er en af de heldige...

Jeg håber det lykkes hurtigt for jer og lige når det passer jer bedst..

Knus fra Pia, som godt kan forstå du glæder dig, det er også noget så stort at planlægge..:)

Anmeld

2. april 2008

Lise

Hej Mathilde,

Her planlagde vi at baby tidligst måtte komme ultimo juli 2007, så jeg skrev ned hvornår min menstruation (som på helt speciel vis viste sig at være 100 % regelmæssig på trods af 10 års p-piller), så jeg havde nogenlunde styr på hvornår jeg havde ægløsning. Og det havde jeg en ide om at jeg havde i starten af nov. 2006, og så gjorde vi det sgu... Havde termin d. 27. juli 2007! :)

Det skal lige siges at vi føler os meget heldige at det gik så nemt, men sådan er det åbenbart for nogle... man kan jo prøve at planlægge det, men lige have in mente at det ikke nødvendigvis sker i første hug - og at det er helt normalt at det kan tage lidt tid...

Jeg ved ikke om du tager p-piller - men det gjorde jeg jo. Jeg tog de sidste p-piller i juli 2006, og så "passede vi bare på" i perioden frem til november hvor det gerne måtte ske...

Held og lykke med det! :)

Lise

Anmeld

2. april 2008

MorCamilla

Hejsa Mahtilde..

Tillykke med at I planlægger en baby, det er bare dejligt.... :)

Jeg vil foreslå dig at gå på apoteket og købe et par ægløsningstester, og tage den måned i skal i gang med projekt baby.. Så kan du se hvornår det er nemmest for dig at blive gravid.. (hvis du ikke har helt styr på hvornår du har ægløsning)

Alt held og lykke her fra...

Knus fra Camilla.

Anmeld

2. april 2008

Mathilde

Ih tusind tak for de gode forslag (som jeg helt sikker kan bruge).:)
Hvor er i søde(H)

Jeg tror vi vil gå igang med vores "lille projekt" i starten af oktober, så skulle det vidst passe med termin tidligst juli:) Vil helst have et sommer-barn, da jeg har det bedst og har mest energi i den lyse periode... Så jeg håber det vil lykkes i første eller andet forsøg.
Jeg må jo stå på hovedet bagefter, så det alle de gode dråber ikke render ud;)

Anmeld

2. april 2008

Pia.

Mathilde skriver:

Ih tusind tak for de gode forslag (som jeg helt sikker kan bruge).:)
Hvor er i søde(H)

Jeg tror vi vil gå igang med vores "lille projekt" i starten af oktober, så skulle det vidst passe med termin tidligst juli:) Vil helst have et sommer-barn, da jeg har det bedst og har mest energi i den lyse periode... Så jeg håber det vil lykkes i første eller andet forsøg.
Jeg må jo stå på hovedet bagefter, så det alle de gode dråber ikke render ud;)

:)) - Ja op på hovedet med dig *GGG*

Anmeld

2. april 2008

Stumpen

Hejsa..

Ja det er svært at planlægge.. Men husk nu at du skal have min. 18 timer med barn for at være berettiget til su... Uden barn er det 21.. Eller rettere var, da jeg gik på vuc/HF i 2003/04..

Qnus Anja..

Anmeld

16. april 2008

Nadi

Hej Mathilde.

I lyder nøjagtig lige som os da vi begyndte at planlægge, hvornår det ville passe bedst ind i min skolegang. Jeg smed p-piller og to måneder efter i oktober 06 blev jeg gravid og i juli 07 kom Oliver til verden :D Så lidt kan man godt planlægge, men det at man ikke ved, hvor lang tid man er om at blive gravid, gør det dét hele lidt sværer at planlægge. Vi var bare heldige at det hele faldt i hak, men jeg havde så bare ikke lige regnet med at skulle indlægges tre gange under graviditeten og kaste så meget op som jeg gjorde. Så det skal du også lige have med i dine overvejelser det der med morgenkvalmen ;) Men ellers synes jeg det er et perfekt tidspunkt at få barn på :)

Held og lykke med projektet, håber I er lige så heldige som vi var med.

-Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.