Hvad spiser du til morgenmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.772 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. april 2015

Signe-bine

Jeg mangler inspiration til en sund og nem morgenmad. I øjeblikket spiser jeg mest müsli, for det er hurtigt og nemt. Men jeg vil gerne spise noget med væsentligt mindre (frugt)sukker i, og jeg har ikke været mege fantasifuld end at være kommet til havregryn uden sukker... Hmmm

Så hvad spiser du til morgenmad? :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2015

DortheL

Bananpandekager. Hertil en klat skyr med friske blåbær. 

Anmeld Citér

9. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg spiser meget forskelligt til morgenmad. I dag var det en halv bolle(bagt af speltmel, rugflager, vand, lidt gær og lidt salt).

Ellers spiser jeg skyr med hjemmelavet müsli(så ved jeg hvad der er i). Eller havregrød. Nogle gange yoghurt med havrefras i(ja ved udemærket godt at det ikke er særlig sundt)

Min filosofi går ud på at det ikke er morgenmaden der ødelægger ens sunde livsstil, men det man putter i hovedet resten af dagen - samt hvor meget

Det vigtigste for mig er at det er varieret så jeg ikke kommer til at springe måltidet over. Derfor veksler jeg meget imellem det

Anmeld Citér

9. april 2015

B&J

jeg spiser A38 med isis drys der er nogle gode fiber i og mætter virkelig meget og længe

Anmeld Citér

9. april 2015

God-mor

Signe-bine skriver:

Jeg mangler inspiration til en sund og nem morgenmad. I øjeblikket spiser jeg mest müsli, for det er hurtigt og nemt. Men jeg vil gerne spise noget med væsentligt mindre (frugt)sukker i, og jeg har ikke været mege fantasifuld end at være kommet til havregryn uden sukker... Hmmm

Når jeg engang imellem får spist morgenmad er det som regel knækbrød med ost eller cornflakes. 

Anmeld Citér

9. april 2015

Nhbk

Jeg spiser ofte havregryn, og så kommer jeg nogle hakkede mangler, rosiner og lidt hakket mørk chokolade. Så kan jeg få det ned. For jeg hader virkelig havregryn, men det er bare det som virker bedst på at holde appetitten lidt længere  

Anmeld Citér

9. april 2015

M (:

Signe-bine skriver:

- Skyr med frisk frugt

- Frugtsalat 

- Knækbrød 

- Omelet 

Anmeld Citér

9. april 2015

modesty

Signe-bine skriver:

Da jeg er på en nul sukker, nul stivelse kur i øjeblikket, spiser jeg oftest røræg med bacon og en skiveskåret tomat. Det kan også være avocado på quinoabrød med salt og peber (dette kunne så være rugbrød i dit tilfælde). Tidligere kunne jeg også spise en frugtsalat med frisk frugt, citronsaft og nødder. Du kan vælge mindre sukkerholdige frugter som f.eks æble og appelsin.

Anmeld Citér

9. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Havregryn med mælk

cheasy vanilje yoghurt med lidt frisk frugt og hakkede mandler

wasa rågi knækbrød med ost og peberfrugt

og på dage hvor der er lavvande i køkkenet - ristet rugbrød med ost, og måske en klat ketchup 

Anmeld Citér

9. april 2015

sulo

Der findes mysli uden tilsat sukker, bilka har en havremysli som er min favorit

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.