barlselsdagpenge ( fast nattevagt 7/7)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.432 visninger
8 svar
2 synes godt om
8. april 2015

JJP

Godaften i skønne "Qvinder "

Vi sidder lige herhjemme og regner lidt på PB. Men så faldt vi over barlselsdagpenge satsen Og kom pludselig i tvivl.  Hvad får jeg som SSA  i fast nattevagt ?? ��

Er der nogen af jer som har styr på det ?  Eller selv prøvet det ? 

Og hvordan ved jeg om jeg får løn under barsel de første 26 uger. Jeg er fast ansat på et kommunalt  plejehjem. Og får 16k udbetalt nu. 

Det er mere om jeg skal ud i og skifte stilling ��

Og skal man være i akasse/  fagforening  for at få udbetalt barlselsdagpenge?  :-)  

På forhånd tak ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2015

Mama85

Jossphine skriver:

Vi sidder lige herhjemme og regner lidt på PB. Men så faldt vi over barlselsdagpenge satsen Og kom pludselig i tvivl.  Hvad får jeg som SSA  i fast nattevagt ?? ��

Og hvordan ved jeg om jeg får løn under barsel de første 26 uger. Jeg er fast ansat på et kommunalt  plejehjem. Og får 16k udbetalt nu. 

Og skal man være i akasse/  fagforening  for at få udbetalt barlselsdagpenge?  :-)  

På forhånd tak ��

De første 2x uger får du fuld løn hvis du er fastansat, og dine barselsdagpenge fra udbetaling Danmark, hvilket højest sansynligt ikke har noget med din a-kasse at gøre, bliver regnet udfra dine timer ugentligt i de sidste 2 måneder af din arbejdstid inden barsel. Svarene er ikke helt i detaljer, men giver en ok billede..

Anmeld Citér

8. april 2015

FrkGranger

Jossphine skriver:

På forhånd tak ��

For at modtage barselsdagpene skal du være berettiget til dagpenge ved ledighed

Anmeld Citér

8. april 2015

alenemor42

Du får fuld løn de første 20 uger af barsel op til 26 uger hvis din mand ikke er kommunal ansat.

Barsels dagpenge mener jeg ligger på 4000 ca. Om ugen brutto

Anmeld Citér

9. april 2015

JJP

alenemor42 skriver:

Du får fuld løn de første 20 uger af barsel op til 26 uger hvis din mand ikke er kommunal ansat.

Barsels dagpenge mener jeg ligger på 4000 ca. Om ugen brutto

Okay. Det er han ikke :-) 

Okay. Jeg havde nemlig hørt at man som nattevagt kun fik tildelt den laveste sats pga jeg kun arbejder hver anden uge. Men er i tvivl for hvis man ser på 13 uger så har jeg over 120 timer ?  Haha.. synes sgu det er en jungle at finde rundt i  men tak for svar . Så må jeg  krydse fingre for at jeg ikke behøver skifte til fx dagvagt for at få højere sats. :-) 

Anmeld Citér

9. april 2015

alenemor42

Jeg ved ikke om det er laveste sats, men det er rigtigt det bliver beregnet efter 28 timer om ugen så det vil Være mindre end den højeste sats.

Det var min fejl, derudover mister du jo også natttilægget. 

Så det vil nok være en del mindre du får udbetalt. Men ring til udbetaling Danmark det vil kunne regne på det for dig.

Anmeld Citér

9. april 2015

alenemor42

Men du er forhåbentlig medlem af Foa og a kassen

Anmeld Citér

9. april 2015

JJP

alenemor42 skriver:

Jeg ved ikke om det er laveste sats, men det er rigtigt det bliver beregnet efter 28 timer om ugen så det vil Være mindre end den højeste sats.

Det var min fejl, derudover mister du jo også natttilægget. 

Så det vil nok være en del mindre du får udbetalt. Men ring til udbetaling Danmark det vil kunne regne på det for dig.

Ja må vidst hellere ringe til dem så jeg ved hvor jeg står :-) men tak for feedback  

Anmeld Citér

9. april 2015

Stabel

Jossphine skriver:

På forhånd tak ��

Om du får løn under barsel og hvor længe afhænger af din overenskomst, hvad du kan få i barseldagpenge afhænger af hvor mange timer du arbejder og hvad du tjener, det har intet med fagforening og a-kasse at gøre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.