Su/kontanthjælp på barsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
4 svar
1 synes godt om
8. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg går snart på barsel, og har fuldstændig glemt at søge SU. Mit spørgsmål er, kan jeg så få kontanthjælp? Og hvad vil satsen være? 

Jeg var på KH med første barn, efter den nye reform, og der mener jeg satsen var 13000 eller deromkring. Er bare i tvivl, da det jo er min egen skyld, jeg ikke har fået søgt SU

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2015

Stimap

Anonym skriver:

Jeg går snart på barsel, og har fuldstændig glemt at søge SU. Mit spørgsmål er, kan jeg så få kontanthjælp? Og hvad vil satsen være? 

Jeg var på KH med første barn, efter den nye reform, og der mener jeg satsen var 13000 eller deromkring. Er bare i tvivl, da det jo er min egen skyld, jeg ikke har fået søgt SU

Hvorfor skulle du søge SU, hvis du snart går på barsel?  

Hvad har du af indtægt nu? 

Anmeld Citér

8. april 2015

Mom2

Anonym skriver:

I så fald du kan, så skal du huske der bliver 1 måned uden indtægt, da su er forudbetalt og kh bagudbetalt.

Men snak med ydelseskontoret i din kommune, de kan give dig korrekt svar

Anmeld Citér

8. april 2015

April-baby

Kontanthjælp vil være 10 udbetalt medmindre du er over 25 eller sådan noget (: er selv på det.

Anmeld Citér

8. april 2015

Anonym trådstarter

Stimap skriver:

Hvorfor skulle du søge SU, hvis du snart går på barsel?  

Hvad har du af indtægt nu? 

Er nemlig på SU nu.. Men tror jeg har fundet ud af det, jeg kan nemlig ikke få SU når jeg ikke har fag næste år. Så vidt jeg har forstået.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.