Su Håber nogle kan hjælpe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

466 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. april 2015

Anonym trådstarter

Står i den situation at jeg er sygemelde fra skolen (VUC)

men har idag fået beskeden ''du vil blive udmeldt med udgang af denne måned. grunden jeg ikke kan gå op til eksamen.

- Vil det så sige jeg INGEN su vil få her d 30-4? 

- Vi lavede en aftale om jeg så skulle søge om ansøgning igen om 2 uger så jeg kan starte igen efter ferien . men har lige fundt ud af jeg er gravid og har termin d 16 december, 

- KAN han nægte mig og starte ? skal jeg bare tige stille om graviditeten ? . kan man godt starte for kun og gå der fra 20 august til 30 november for og gå på barsel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2015

JVF

Anonym skriver:

Står i den situation at jeg er sygemelde fra skolen (VUC)

men har idag fået beskeden ''du vil blive udmeldt med udgang af denne måned. grunden jeg ikke kan gå op til eksamen.

- Vil det så sige jeg INGEN su vil få her d 30-4? 

- Vi lavede en aftale om jeg så skulle søge om ansøgning igen om 2 uger så jeg kan starte igen efter ferien . men har lige fundt ud af jeg er gravid og har termin d 16 december, 

- KAN han nægte mig og starte ? skal jeg bare tige stille om graviditeten ? . kan man godt starte for kun og gå der fra 20 august til 30 november for og gå på barsel?

Først: Tillykke med graviditeten!

Altså, uden at have indgående kendskab til reglerne, vil jeg mene du ikke modtager SU i næste måned, da du ikke vil være tilmeldt et studie og dermed ikke er studieaktiv.

Jeg tror det bedste ville være hvis du tog fat i studievejledningen og forhørte dig om hvad der er bedst i din situation, også mht. at tilrettelægge dit studie bedst muligt mht. din graviditet og fødsel. 

/J

Anmeld Citér

8. april 2015

Stimap

Tillykke med graviditeten ... 

Jeg ved heller ikke hvad der ville være bedst/klogest at gøre mht opstart af studie igen - men det tror helt bestemt en studievejleder kan hjælpe med... 

Men , nej.. Du får ikke SU d. 30.4 , da du jo bliver udmeldt i slutningen af denne måned og derfor ikke er studieaktiv i næste måned, som SU'en skulle dække (da den er forudbetalt)..

Anmeld Citér

8. april 2015

Anonym trådstarter

Stimap skriver:

Tillykke med graviditeten ... 

Jeg ved heller ikke hvad der ville være bedst/klogest at gøre mht opstart af studie igen - men det tror helt bestemt en studievejleder kan hjælpe med... 

Men , nej.. Du får ikke SU d. 30.4 , da du jo bliver udmeldt i slutningen af denne måned og derfor ikke er studieaktiv i næste måned, som SU'en skulle dække (da den er forudbetalt)..

mener bare de sagde på skolen at skærringsdatoen var 15 i en månede fordi su køre fra 15-15 står der også på su

Anmeld Citér

8. april 2015

Stimap

Anonym skriver:

mener bare de sagde på skolen at skærringsdatoen var 15 i en månede fordi su køre fra 15-15 står der også på su

Men du har stadig modtaget su for denne måned, som er din sidste studieaktive måned.. Du kan ikke få udbetalt mere... Om den så skær d. 15, vil du stadig ikke få udbetalt noget d.30 , da SU'en ikke betaler bagud... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.