Kaster op efter putning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.091 visninger
11 svar
2 synes godt om
7. april 2015

Bissen

Okay, jeg har virkelig brug for råd og/eller erfaring med dette. 

Jeg har en datter på 71/2 måned, der i snit kaster op 2-3 gange hver uge efter hun er puttet. 

Vi giver flaske imens vi sidder med hende på værelset, hvorefter hun falder i søvn ved os og bliver lagt sovende. Dette har vi gjort siden hun var 3 mdr. Hun er så begyndt atvågne alt imellem 5 min-60 min efter og kaste op ud over det hele  

Vi har forsøgt alt. Mindre mælk i flasken, bøvset af (hvilket hun ellers ikke har brug for om natten, hvor hun tyller 200 ml og sover videre), mindre aftensmad så der er plads til mælken og sågar at blive puttet uden flaske. Vi har også prøvet at finde ud af om der er noget hun ikke kan tåle men uden held.  

Hun får aftensmad 17.30 og bliver puttet omkring kl 19. 

Hjælp! Hvad kan det skyldes og hvad skal vi gøre? Sp er ikke til meget hjælp.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2015

jenny4

Mettebids skriver:

Jeg har en datter på 71/2 måned, der i snit kaster op 2-3 gange hver uge efter hun er puttet. 

Vi giver flaske imens vi sidder med hende på værelset, hvorefter hun falder i søvn ved os og bliver lagt sovende. Dette har vi gjort siden hun var 3 mdr. Hun er så begyndt atvågne alt imellem 5 min-60 min efter og kaste op ud over det hele  

Vi har forsøgt alt. Mindre mælk i flasken, bøvset af (hvilket hun ellers ikke har brug for om natten, hvor hun tyller 200 ml og sover videre), mindre aftensmad så der er plads til mælken og sågar at blive puttet uden flaske. Vi har også prøvet at finde ud af om der er noget hun ikke kan tåle men uden held.  

Sover hun i tremmeseng? I kan evt prøve at putte et par bøger ind under benene i den ene ende, så hun bliver løftet lidt og ikke ligger helt fladt. Måske det kan hjælpe til at refluksen dæmpes lidt.

Hvad får hun at spise til aftensmad? Det må næsten være noget derfra der driller maven siden hun ikke reagerer på mælken på andre tidspunkter.

Måske kan en zoneterapeut hjælpe jer. Det hjalp i hvert fald vores dreng i en periode hvor han døjede meget med maven.

Anmeld Citér

7. april 2015

Monski

Mettebids skriver:

Jeg kan godt se i har prøvet ikke at give flaske men hvor længe gav i det en chance?  

det var det samme med vores dreng, han kastede op hver nat og så stoppede vi med flasken - han begyndte så at få den 1-2 gange om natten, men det hjalp helt vildt meget håber i finder en god løsning

Anmeld Citér

7. april 2015

Bissen

Sover hun i tremmeseng? I kan evt prøve at putte et par bøger ind under benene i den ene ende, så hun bliver løftet lidt og ikke ligger helt fladt. Måske det kan hjælpe til at refluksen dæmpes lidt.

Hvad får hun at spise til aftensmad? Det må næsten være noget derfra der driller maven siden hun ikke reagerer på mælken på andre tidspunkter.

Måske kan en zoneterapeut hjælpe jer. Det hjalp i hvert fald vores dreng i en periode hvor han døjede meget med maven.

Hun har allerede bøger under, men måske skal der mere til for at hun kommer nok op. Det vil jeg prøve af. 

Hun får forskellige grøntsager og kød som mos. Det varierer hvad det er. Derudover får hun grøntsager at sidde med selv og spise. Og har nemlig ikke kunnet se en sammenhæng imellem en fødevare og opkasten

Tak for råd om zoneterapi - det kan vi overveje hvis det fortsætter. 

Anmeld Citér

7. april 2015

Bissen

Monski skriver:

Jeg kan godt se i har prøvet ikke at give flaske men hvor længe gav i det en chance?  

det var det samme med vores dreng, han kastede op hver nat og så stoppede vi med flasken - han begyndte så at få den 1-2 gange om natten, men det hjalp helt vildt meget håber i finder en god løsning

Tak for svar! Var det fordi han spiste for meget? 

Vi prøvede det faktisk kun engang, hvor hun så kastede op alligevel, Hvorefter vi droppede det igen. Men tror måske vi prøver igen, da det Umiddelbart er den mest holdbar løsning, hvor vi står lige nu. 

Anmeld Citér

7. april 2015

l.kjoeller

Kan være reflux problemer.  

Anmeld Citér

7. april 2015

Bissen

Kan være reflux problemer.  

Men burde der så ikke være problemer på andre tider af døgnet? Eller da hun var yngre? 

Hun har altid været et gylpebarn, men aldrig i den kaliber. 

Anmeld Citér

7. april 2015

l.kjoeller

Mettebids skriver:

Men burde der så ikke være problemer på andre tider af døgnet? Eller da hun var yngre? 

Hun har altid været et gylpebarn, men aldrig i den kaliber. 

Ikke nødvendigvis.  Jeg har selv kæmpe brok i spiserør men gylpede ikke som barn. Men det du beskriver er lig min nevø og han har fået det kobstateret du kan jo altid spørge lægen. 

Anmeld Citér

7. april 2015

Bissen

l.kjoeller skriver:

Ikke nødvendigvis.  Jeg har selv kæmpe brok i spiserør men gylpede ikke som barn. Men det du beskriver er lig min nevø og han har fået det kobstateret du kan jo altid spørge lægen. 

Okay kan være jeg lige får hende tjekket hos lægen. 

Blev der gjort nogle tiltag i din nevøs tilfælde? 

Anmeld Citér

7. april 2015

l.kjoeller

Mettebids skriver:

Okay kan være jeg lige får hende tjekket hos lægen. 

Blev der gjort nogle tiltag i din nevøs tilfælde? 

Han får noget syre regulerende medicin. Det afhjalp problemet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.